Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
2. augusts, 2012
Drukāt

Kā neuzķerties uz atlaižu āķa?

Foto-LETAFoto-LETA

Sezonas atlaides vērojamas ne tikai apavu un apģērbu veikalos, tās plaši piedāvā arī mājas lietu un mēbeļu saloni. Kā zināt, vai rosinošais piedāvājums ir patiešām izdevīgs, vai arī tas ir tikai āķis, lai pievilinātu pircējus?

 

Bieži vien veikali vai saloni piedāvā reklāmas akciju, kurā piesola dažādus bezmaksas pakalpojumus, ja iegādāsieties preci pie viņiem, – it kā pretstatā citiem saloniem, kas par to prasa samaksu. Patiesībā tie, kuri, piemēram, piegādei vai uzstādīšanai ir noteikuši konkrētu samaksu, ir daudz godīgāki, jo klientam ir zināma noteikta summa par pakalpojumu un iespēja to izmantot vai no tā atteikties.

 

Visbiežāk tiek piedāvāta bezmaksas mēbeļu projektēšana, dizainera konsultācija, bezmaksas piegāde, bezmaksas mērījumu veikšana u. tml. Jāsaprot, ka katra pakalpojuma veikšanai salons algo darbinieku, sedz transporta un degvielas izdevumus (ja jāizbrauc pie klienta uz mājām), par ko ir jāmaksā.

 

Rodas jautājums, vai pārdevējs tiešām ir tik dāsns, ka to visu maksā no savas kabatas? Lielākoties izmaksas tāpat ir iekļautas preces cenā, jo pircējs, kas uzķēries uz šā āķa, nezina, cik prece maksāja pirms bezmaksas akcijas.

Bezmaksas projektēšana un piegāde visbiežāk attiecas uz mēbelēm, aizkariem, žalūzijām. Ja vēlas ieekonomēt, izdevīgāk izmantot to firmu pakalpojumus, kas internetā piedāvā standartizētas pro­grammas, kurās pats klients var elementāri uzzīmēt sev vajadzīgo mēbeli (visbiežāk virtuves iekārtu) un tad doties uz salonu pasūtīt. Tomēr jāņem vērā, ja mērījumus veic pasūtītājs pats, izgatavotājs izmēru nesakritības gadījumā nenes atbildību.

Bezmaksas piegāde tiešām būs bez maksas, ja konkrētā prece noskatīta jau labu laiku iepriekš un piefiksēta arī tās cena. Ja akcijas laikā preces cena nemainās un piegāde ir bez maksas, skaidrs, ka zemūdens akmeņu nav, un ietaupījums ir reāls.

Dažreiz veikali vai saloni piedāvā īpašas akcijas ar konkrētu procentu atlaidi par godu kādam sev svarīgam vai aktuālam notikumam, piemēram, 15% atlaide visai produkcijai sakarā ar salona 15 gadu jubileju. Pēdējos gados bija vērojamas arī tā sauktās melnās atlaides – it kā piedāvāja iegādāties preces bez pievienotās vērtības nodokļa, norādot attiecīgus procentus. Šīs atlaides izdevīgas tikai tad, ja attiecas uz visu produkciju, nevis uz tām precēm, ko sliktāk pērk.

 

Nereti, lai sajauktu pircējam galvu, uz cenu zīmes norādītā summa dota bez atlaides – tā pircējam jāizrēķina pašam. Nevajag kautrēties ierasties ar kalkulatoru, jo dažkārt pārdevēji izmanto arī pircējam ļoti neērti aprēķināmas atlaides, piemēram, 13 vai 24% apmērā, ko uzreiz grūtāk izrēķināt.

 

Arī par pakalpojumu vai piegādi mēdz būt visai sarežģīti aprēķināmas atlaides, izrādās, rēķina nevis no kopējās summas, bet no izmaksām bez PVN, neminot to reklāmā…

25 – 30% atlaide jau uzskatāma par ievērojamu. Tāpēc pircējs uz šādu akciju reaģē visai ieinteresēti. Diemžēl tieši šie cipari bieži ir vismaldīgākie. Regulāri apmeklējot mēbeļu veikalus, ir iespēja gan salīdzināt mēbeļu cenas dažādos veikalos, gan tās iegaumēt. Tad gadās pārsteigums, ka, piemēram, pirms divām nedēļām noskatītā dīvāna cena atlaižu laikā izrādās pieaugusi par simts latiem, un tagad ar piesolīto 30% atlaidi dīvāns maksā vien par 5% mazāk. Tāpēc lietām, ko nolemts iegādāties iespējamu atlaižu laikā, noteikti der piefiksēt cenu.

Reālas atlaides, kam der pievērst uzmanību, ir mājas lietu un mēbeļu salonu vecās kolekcijas izpārdošana, atlaides aizejošajai sezonai aktuālajām lietām, pēdējo eksemplāru atlaide (bieži no ekspozīcijas), ekspozīcijas iztirgošana, jo salons pārceļas uz citu vietu vai tiek likvidēts.

Nereti lēti iztirgo arī pasūtījumus, ko klienti atdod veikalam atpakaļ, ja, piemēram, mēbele konkrētajā telpā tomēr labi neizskatās vai neder izmēri.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+