Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
28. augusts, 2012
Drukāt

Kā paaugstināt skolēnu zināšanu kvalitāti?

Foto - LETAFoto - LETA

Ko IZM domā darīt, lai paaugstinātu skolēnu zināšanu kvalitāti? Kad beidzot pārskatīs visu mācību priekšmetu saturu, lai tas atbilstu mūsdienu prasībām? Cik ilgi skolēniem vēl liks iekalt nevienam nevajadzīgas formulas, sarežģītus gramatikas likumus un lielu daudzumu gadskaitļu? Manā ģimenē šogad jau ir trīs skolnieki, un man nav vienalga, ko un kāpēc viņi skolā mācās! 
Aelita Pole

 

Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktora vietniece Inita Juhņēviča informē, ka šā gada sākumā ministrijā esot izveidotas septiņas darba grupas, kuras izstrādāja “Reformu īstenošanas plānu vispārējā izglītībā”, tostarp arī mācību satura pārskatīšanai un izglītības kvalitātes novērtēšanai.

– Paredzams, ka šī plāna īstenošana sekmēs tāda izglītības satura veidošanu un mācību metožu lietošanu, lai skolēni ērtā un motivējošā veidā apgūtu zināšanas un prasmes, kas būs noderīgas dzīvei un turpmākajām izglītības un darba gaitām, – viņa uzskata.

Arī izglītības satura un procesa organizācijas ekspertu darba grupas vadītāja, Pierīgas Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes galvenā speciāliste izglītības jautājumos Maija Kokare, atbildot uz jautājumu, kas reāli maināms izglītībā, lai paaugstinātu tās kvalitāti, vispirms atgādina, ka pārmaiņas izglītībā, kas patiešām ir nepieciešamas, realizē dažādi cilvēki, un izglītības kvalitāte un progress ir daudzu komponentu saspēles rezultāts. Tādēļ nav iespējama kāda atsevišķa rīcība, kas nodrošinātu šīs gaidītās pārmaiņas tūlīt un tagad.

Ministrijas reformu plānu ir veidojuši aptuveni 70 izglītības eksperti, apkopojot daudzu praktiķu viedokļus. Tas paredz vairākas secīgas pārmaiņas un nosaka to ieviešanas gaitu. Plānots izveidot tādu vispārējās izglītības saturu, kas veicinātu spēju radoši lietot iegūtās zināšanas un prasmes dzīvē. Iecerēts atbalstīt skolu autonomiju, patstāvību elastīga mācību satura plānošanā un mācību procesa organizēšanā, veicinot pedagogu radošu darbu.

Arī par skolēnu pārslodzi šai kontekstā ir domāts. To paredzēts mazināt, novēršot mācību satura fragmentizāciju un informācijas pārklāšanos dažādos mācību priekšmetos, kā arī detalizētāk nosakot skolēnam izvirzītās prasības.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+