Foto – LETA

Kā padarīt birokrātiju draudzīgāku?
 0

Ierēdņi pieprasa iesniegt liekus papīrus? Valsts iestādē jāstāv garā rindā? Nepieņem dokumentu ar elektronisko parakstu? Valsts kanceleja (VK) aicina iedzīvotājus pastāstīt par savu negatīvo pieredzi un sola iespēju robežās novērst nepilnības. 


Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi”
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Kopš šī gada pavasara VK sākusi projektu “Mazināsim administratīvo slogu kopā”, kura ietvaros aicina Latvijas iedzīvotājus un organizācijas informēt par novērotajām nejēdzībām saskarsmē ar valsts iestādēm, kā arī sniegt savus priekšlikumus iespējamiem risinājumiem. VK sola tos nodot atbildīgajām ministrijām un parūpēties, lai šīs lietas nepazustu kādā atvilktnē.

VK pārstāve Laine Kučinska informēja, ka kopš projekta sākuma kanceleja esot saņēmusi aptuveni 70 sūdzības ar priekšlikumiem. Skaits nešķiet pārāk liels, bet, kā paskaidroja L. Kučinska, kvalitāte šoreiz pārspējot kvantitāti. “Jāsaka, bijām pat pārsteigti, ka cilvēku komentāri ir tik pārdomāti. Nav vienkārši ķengāšanās no sērijas, cik viss ir slikti, bet gan konkrēti aprakstītas situācijas un doti priekšlikumi uzlabojumiem,” teica kancelejas pārstāve. Iedzīvotāju iesniegumus par pārliecīgu birokrātiju vispirms sašķiro VK politikas izstrādātāji un juristi. Pēc tam tos izvērtē VK direktore ar saviem vietniekiem un galu galā – ar Ministru prezidenta rezolūciju tie tiek nosūtīti atbildīgajām ministrijām.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Piemēram, kāds iedzīvotājs sūdzējies par to, ka ierakstītas vēstules nosūtīšanai viņam VAS “Latvijas Pasts” 17. nodaļā bija rindā jāstāv pusotru stundu kaut arī pirms viņa bijuši tikai pieci cilvēki un nodaļā strādājuši divi pasta darbinieki. Pēc VK aicinājuma “Latvijas Pasts” esot pārbaudījis minēto nodaļu un ņēmis vērā ierosinājumus darba uzlabošanai un klientu apkalpošanas paātrināšanai.

 

Krietni grūtāk šķiet atrisināt kādu jauno vecāku sūdzību. Viņu mazulim nepieciešamas abdukcijas biksītes. Vecāki ar ārsta atzinumu vērsušies Tehnisko palīglīdzekļu centrā (TPC) Ventspils ielā 53, bet centram esot nepieciešams mēnesis (!) laika iesnieguma izskatīšanai. “Ņemot vērā to, ka biksītes nepieciešams nēsāt pēc iespējas agrāk, un to, cik ātri zīdaiņi aug, visticamāk, ka tad, kad tiks izskatīts iesniegums, ārsts jau izrakstīs nākamā izmēra biksītes un izsniegtās būs par mazu vai arī problēma būs ielaista tik tālu, ka ar biksītēm vairs nebūs līdzēts un būs nepieciešams ģipsēt,” par procesa gaitu satraukušies vecāki. Šī lieta vēl atrodas procesā, jo Labklājības ministrija pašlaik izvērtējot iespēju samazināt tehnisko palīglīdzekļu iesnieguma izskatīšanas termiņu zīdaiņiem un bērniem. Vēl ir virkne sūdzību par valsts iestādēm, kas nav gatavas pieņemt dokumentus ar elektronisko parakstu vai arī pieprasa dokumentus, kas jau ir iesniegti valsts institūcijās. Piemēram, kādam pensionāram kredīta saņemšanai prasīta VID izziņa, ka nav nodokļu parādu, un VSAA izziņa par pensijas lielumu, kaut arī teorētiski abus šos dokumentus varētu saņemt ieņēmumu dienestā.

 

“Vesels jautājumu loks saistīts ar neērtībām, kad 
iestādes pieprasa klienta fizisku klātbūtni, vai arī dokumentus, kuri jau pieejami citās valsts institūcijās. Izplatoties elektroniskajiem parakstiem un datubāzu savietošanai, šie jautājumi tiks atrisināti,” informēja L. Kučinska.

 

Viņa arī skaidroja, ka VK sekos tam, lai iedzīvotāju sūdzības un priekšlikumi nepazustu ierēdņu kabinetos. Pašlaik kopā ar portāla manabalss.lv veidotājiem tiekot gatavots arī jauns interneta mehānisms, kas ļaušot cilvēkiem iesniegt savas sūdzības par dažādām nejēdzībām valsts pārvaldē un sekot tās gaitai pa valsts iestāžu labirintiem.

 

Uzziņa

Sūdzības un priekšlikumus birokrātijas apkarošanai iespējams iesniegt internetā (http://ej.uz/mazaks_slogs), pa Valsts kancelejas bezmaksas informatīvo tālruni 80000120 vai rakstiski – Latvijas Republikas Valsts kanceleja, Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1520;

kā arī “Latvijas Avīzes” redakcijas e-pastā: [email protected] (ar norādi “Mazināsim slogu”) vai pēc adreses: Dzirnavu iela 21, Rīga, LV-1010.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.