Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
27. jūnijs, 2012
Drukāt

Kā palielināt kālija daudzumu?

Foto-LETAFoto-LETA

“Pirms kāda laika sāka lēkāt asinsspiediens, un ārsts konstatēja, ka man asinīs maz kālija. Lietoju B grupas vitamīnus, iesaka ēst rozīnes. Ko vēl var darīt, lai palielinātu kālija daudzumu?” 
Irīna M. Rīgā

 

Lai ieteiktu piemērotāko uzturu, jāzina, cik zems ir kālija rādītājs. Turklāt dažādu produktu ieteikumi jābalsta arī uz kālija samazināšanās cēloņiem. Visbiežāk tā notiek, ja ir dažādas vēdera infekcijas un organisms atūdeņojas stipras caurejas vai vemšanas dēļ.

Latvijas Kardioloģijas centra Ambulatorās un diagnostiskās nodaļas vadītāja Iveta Mintāle iesaka pilnvērtīgu, sabalansētu uzturu, jo vienveidība par labu nenāk. Tomēr taisnība, ka kālijs ar uzturu organismā uzsūcas labāk nekā ar medikamentiem, kaut gan uzņemšanas veidu nosaka tā nepieciešamais daudzums.

Kālijs ir zaļas krāsas dārzeņos (spinātos, lapu salātos, zaļajā paprikā), pākšaugos, žāvētos augļos (aprikozēs, rozīnēs), nedaudz – ķirbjos, bietēs, tomātos, upenēs un dažās sēnēs. Kālijs ir arī banānos, taču šie augļi barojošā sastāva dēļ nav ieteicami lielos daudzumos.

I. Mintāle spriež, ka konkrētajā gadījumā vairāk uzmanības jāpievērš nevis kālija daudzumam, bet gan asinsspiedienam, jo tā ir daudzreiz nopietnāka veselības problēma.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+