Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
25. jūnijs, 2015
Drukāt

Kā pareizi sauļoties

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Daudzi no mums vasarā centīsies izmantot siltās saulainās dienas, lai iegūtu skaistu iedegumu. Ir jāievēro, kā pareizi sauļoties, lai neciestu organisms un āda.

Saules gaismas iedarbībā ādā veidojas vērtīgais D vitamīns, kas ir vajadzīgs gan kauliem, gan imūnsistēmai. Tomēr ir jāatceras, ka pārmērīga uzturēšanās saulē nenāk par labu organismam. Ilga uzturēšanās UV staros paaugstina ādas audzēja veidošanās iespējamību. UV starojums izraisa arī priekšlaicīgu ādas novecošanos, un šis process ir neatgriezenisks, āda kļūst sausa, var rasties apdegumi un citas ādas slimības.

Lai iedegums būtu veselīgs

Ieteicams ievērot dažus priekšnoteikumus, kas palīdzēs iegūt skaistu, veselīgu iedegumu, tajā pašā laikā pasargājot ādu no kaitīgiem faktoriem.

Vislabākais laiks, lai sauļotos, ir no plkst. 9 līdz 11 un pēcpusdienā pēc plkst. 16.

Pirms sauļošanās āda ir jāsagatavo: jāattīra, jāmitrina un jālieto saules aizsargkrēms vai iedeguma eļļa, arī lūpu aizsarglīdzeklis. Krēms jāuzklāj uz ādas ik pēc divām stundām, kā arī pēc peldēšanās. Papildu aizsardzībai ieteicams lietot beta karotīna kapsulas. Nonākot organismā, beta karotīns pārveidojas A vitamīnā, kas sekmē ādas un gļotādas veselību. Beta karotīns ir A vitamīna (retinola) priekštecis un svarīgs karotinoīds, kas sastopams oranžos, dzeltenos, sarkanos un zaļos augļos un dārzeņos. Jo intensīvāka ir nokrāsa, jo vairāk beta karotīna satur auglis vai dārzenis un lielāka būs audu šūnu aizsardzība no saules radiācijas un ultravioletā starojuma postošās ietekmes.

Pēc peldēšanās jānoslaukās dvielī, jo ūdens pilieni fokusē saules gaismu, kas vat izraisīt apdegumu. Jālieto arī cepure ar platām malām, kas aizsargās seju no kaitīgajiem UV stariem.

Jāiegādājas arī kvalitatīvas saulesbrilles. Slāpes vislabāk veldzēt ar vēsu, bet ne ledainu ūdeni.

Jāatturas no alkohola lietošanas sauļošanās laikā. Lai iegūtu vienmērīgu iedegumu, ieteicams kustēties, nevis gulēt. Pēc sauļošanās ir svarīgi lietot mitrinošu losjonu vai krēmu, kas mazinās UV starojuma kaitīgās sekas. Sauļošanās laiks katram cilvēkam ir individuāls, bet vidēji tiešos saules staros ieteicams atrasties ne ilgāk par 40 minūtēm. Turklāt, lai nosauļotos, nav nepieciešams atrasties tiešos saules staros. Veselīgu brūnumu var iegūt arī dienā, kad debesis apmākušās. Sauļošanās sākuma periodā nepieciešams saules aizsarglīdzeklis ar spēcīgu UV aizsargfiltru. Ir cilvēku grupas, kam nav vēlams sauļoties ne ziemā, ne vasarā. Tie ir cilvēki, kuriem ir ļoti gaiša un jutīga āda.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+