Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
15. janvāris, 2014
Drukāt

Kā pēc pārslodzes mazināt muskuļu sāpes?

Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com

Jaunais gads daudziem sākas ar jaunu mērķu uzstādīšanu, un ne viens vien kā galveno jaunā gada apņemšanos izvirza pievēršanos fiziskām aktivitātēm. Tas ik gadu novērojams arī sporta zālēs, kur janvārī manāms zīmīgs cilvēku pieplūdums. Tomēr tiem, kas nav pieraduši pie fiziskas slodzes, pēc pirmajiem intensīvajiem treniņiem ir garantētas muskuļu sāpes, kuras jaunā režīma ievērošanu var stipri apgrūtināt un pat likt atkāpties no iecerētā plāna. Par to, kā mazināt muskuļu sāpes un viegli no tām atbrīvoties, ja muskuļi tomēr pārslogoti, padomus sniedz „BENU aptieku” farmaceite Elita Grīnhofa.

Sportošanas laikā muskuļi tiek pakļauti lielai spriedzei, tāpēc neliels smagums un pat sāpes pēc treniņa ir tikai dabiskas. Sāpes norāda uz to, ka ir aktivizēti muskuļi, kuri ikdienā netiek aktīvi noslogoti. Neskatoties uz šīm sāpēm, būtiski ir turēties pie iecerētā plāna, jo tikai tā kļūsiet stiprāki un izturīgāki. Diemžēl, jaunu treniņu režīmu uzsākot, muskuļu sāpes var būt tik spēcīgas, ka pat zobu birstes pacelšana var šķist izaicinājums un atgriešanās sporta zālē var prasīt ļoti lielu gribasspēku.

Ja vēl tikai plānojat savu pirmo treniņa apmeklējumu, „BENU aptieku” farmaceite Elita Grīnhofa iesaka šīm pārmaiņām gatavoties, jau laikus uzsākot vitamīnu lietošanu. Lietošanai kursa veidā ieteicami multivitamīnu kompleksi, kas sniedz enerģijas devu. Tāpat lietošanai noderīgi var būt ženšeņa ekstraktu saturoši preparāti, piemēram, „Gerimax”, „Wellman Sport”, „Wellwoman Sport & Fitness”, kas palīdzēs mazināt ar fizisko aktivitāšu izraisīto nogurumu. Būtisks elements muskuļu atslodzei ir arī magnijs, kas nepieciešams līdzsvarotai muskuļu darbībai, turklāt tas arī saudzē asinsvadus un sirdi. Magniju iespējams uzņemt ar pārtiku – tas atrodams spinātos, kāpostos, pākšaugos, sēklās, riekstos, banānos u.c. Tomēr, ja fiziskām aktivitātēm plānojat pievērsties pēc ilgāka pārtraukuma, farmaceite profilaksei rekomendē 3-5 dienu garu kursu, lietojot, piemēram, magnija preparātu „Magne B6” vai „Magnesium Diasporal”. Preparāti palīdzēs uzturēt muskuļu tonusu treniņa laikā, kā arī veicinās muskuļu raitu un veiksmīgu atlabšanu pēc treniņa.

Uzsākot fiziskās nodarbības, ļoti būtiska ir iesildīšanās. Iesildot muskuļus, aktivizēsiet arī asinsriti, tādejādi mazināsiet iespēju treniņa laikā gūt traumas, un muskulatūra vieglāk atgūs tonusu arī pēc nodarbības. Turklāt iesildīšanās dos arī labākus rezultātus nodarbību laikā. Uzsākot treniņu, noteikti jāveic iesildošie vingrinājumi, tomēr muskuļu iesildīšanai var noderēt arī dažādas sildošās smēres un ziedes. „BENU aptieku” farmaceite E.Grīnhofa rekomendē, piemēram, „Capsicam” vai „Finalgon” ziedes. Ziedes iesildīs muskuļus un aktivizēs asinsriti dziļajos audos, turklāt efekts saglabāsies visas nodarbības garumā. Šīs ziedes būs noderīgas arī lietošanai pēc treniņa, palīdzot muskuļiem atgūt tonusu, kā arī novēršot noguruma un pārpūles pazīmes. Savienojumā ar stiepjošiem vingrinājumiem treniņa nobeigumā muskuļi varēs daudz ātrāk atgūties no treniņa laikā piedzīvotās slodzes.

Ja treniņš tomēr radījis spēcīgu muskuļu pārslodzi, muskuļu sāpes mazināt palīdzēs arī atvēsinoši līdzekļi, kuru sastāvā ir, piemēram, mentols. Šāds līdzeklis ir, piemēram, „Ice gel sport”, „Cold gel rph”. Tāpat efektīvas būs arī pretsāpju un pretiekaisuma ziedes, piemēram, „Ibumetin” gels vai „Diclac” gels. Sāpes novērst palīdzēs arī „Traumeel S” ziede. Pārslodzes gadījumā noderīgas var būt masāžas. Masāža palīdzēs uzlabot asinsriti, kas savukārt veicinās muskuļu tonusa atjaunošanos.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+