Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
21. septembris, 2012
Drukāt

Kā pretoties rudens kaitējumam

Foto - SXCFoto - SXC

Daudziem uzreiz ir skaidrs – ja no rīta sāp locītavas un kļuvušas stīvas, mainīsies laiks. Klimata pārmaiņas vairāk vai mazāk izjūt visi, it īpaši gados vecāki cilvēki, taču ne katrs šo sakarību uztver, uzskata homeopāte un akupunktūras speciāliste Anna Kaļķe.


 

Latvijas rudens laika ap­stākļi nav labvēlīgi locītavu veselībai. Mitrumā un vēsumā asinsvadi sašaurinās, tādēļ pasliktinās asinsrite, vielmaiņa un audu apgāde ar barības vielām. Locītavas kļūst sausākas, stīvākas un sāpīgas, jo tiek sliktāk apasiņotas. Reimatisma slimniekiem ir svarīgi gādāt, lai pēdas, plaukstas un ceļi vienmēr būtu siltumā.

Lai mazinātu locītavu sāpes, svarīgi uzlabot asinsriti, tādējādi veicinot arī audu barošanu. To iespējams panākt ar fizisku aktivitāšu, masāžas un siltuma procedūru palīdzību.

Hroniskas kuņģa un zarnu trakta, kā arī aknu kaites apgrūtina locītavu ārstēšanu ar tradicionālās medicīnas metodēm, tāpēc ir iespējams lietot homeopātiskos preparātus. Daudzi pacienti, lai nodrošinātos pret reimatisma saasinājumu rudenī, atbilstošus līdzekļus sāk lietot jau augustā.

 

Daktere Anna Kaļķe atzīst, ka daudz vērtīgu ieteikumu var atrast tautas gudrībās. Viņa iesaka paturēt kājas līdz ceļiem vanniņā ar sutinātiem siena smalkumiem, tās apsedzot un sēžot, kamēr padziest.

 

Desmit šādas procedūras ik pārdienās vai pēc divām dienām uzlabos pašsajūtu uz ilgāku laiku, taču visam ķermenim tāda pelde gan varētu būt par stipru.

Lielisks palīgs kaulu, locītavu un muskuļu sāpju mazināšanā ir vībotnes. Svarīgi, lai tās būtu žāvētas saulē, jo šis augs satur ļoti daudz ēterisko eļļu, kas var izraisīt ādas un elpošanas ceļu alerģiskas reakcijas. Buntīti pasautē katliņā, un šo ūdeni pielej vannai, kurā paguļ 15 minūtes.

Tiem, kam pēc lielākas piepūles mēdz sāpēt muskuļi, palīdzēs desmit vībotņu vannas ik pārdienās vai divreiz nedēļā. Šādi tiks gūts dubults efekts – āda kļūs zīdaina un samtaina kā pēc vislabākās kosmētikas lietošanas. Žāvētas šā auga lapiņas var pievienot arī tējai, kas vienlaikus palīdzēs nomierināt nervus.

Ja locītavām tīk siltums, pašsajūtu uzlabos uz vecas pannas sakarsētas rupjas smiltis vai sāls, ko ieber vecā zeķē vai auduma maisiņā un patur pie tām, kamēr atdziest. Šādas procedūras var veikt katru dienu, kamēr sāpes atlaižas.

Reimatisma slimnieka veselības stāvokli var labvēlīgi ietekmēt tā sauktais joda sietiņš, kad ar mazu 5% joda tinktūrā iemērktu irbulīti uz ādas uzvelk restīti. Dažiem jods jau pēc stundas iztvaiko, bet citiem saglabājas vēl nākamajā dienā, kas nozīmē, ka tā organismā ir pietiekami daudz. Tas darāms ne biežāk kā reizi dienā.

Var arī mēģināt ap sāpošu plaukstas locītavu aptīt sarkanu vilnas dzīparu. Katrai krāsai ir savs noteikts viļņu garums, un sarkanā labvēlīgi ietekmē iekaisušus audus.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+