Publicitātes foto

Kā rīkoties bīstamās situācijās uz slidena ceļa, iesaka eksperti 0

Sākoties lietainajam laikam, drošība uz ceļiem kļūst vēl aktuālāka, tāpēc eksperti aicina ikvienam automašīnas vadītājam uzdot sev jautājumu – vai zina, kā rīkoties, kad zaudēta kontrole pār savu spēkratu, kā arī vienlaikus atgādina par bīstamām situācijām uz ceļiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Britu pulkvedis: “Viņš blefo par kodolieročiem. Jo ātrāk mēs to sapratīsim, jo ​​labāk” 140
Lasīt citas ziņas

Kaut arī automobiļu ražotāji, tostarp BMW, aizvien vairāk spēkratos integrē sistēmas, kas padara tā vadīšanu drošāku un pat vieglāku, tomēr nekas nespēs aizstāt paša šoferīša uzmanību un modru attieksmi.

“Piemēram, jaunākajās BMW automašīnās ir iestrādāta aktīvās aizsardzības sistēma, kas pati piestūrējot palīdz autovadītājam noturēt spēkratu joslā, brīdina, ja blakus joslā esošā automašīna atrodas “aklajā zonā”, un pat par iespējamu sadursmi, ja automašīna pārāk ātri tuvojas priekšā braucošajam auto, un pati piebremzē,” stāsta BMW tirdzniecības vadītāja Kristīne Nesaule, kurai pašai ir vairāk nekā 15 gadu auto vadīšanas stāžs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr Drošas braukšanas poligona (DBP) instruktors Aleksandrs Voļskis uzsver, ka pareizā attieksme ir vienkāršākais un lētākais veids, kā uzlabot drošību uz ceļiem.

“Jāsaprot, ka automašīnas vadīšana ir atsevišķa, nopietna darbība, tas nav blakusdarbs. Tomēr ikviens mēs mēdzam iegrimt domās un nokļūt gala mērķī, pat neatceroties kā. Pārsvarā jau viss vienmēr beidzas laimīgi, tomēr pašiem jābūt gataviem netipiskām situācijām,” piebilst Voļskis.

Pēc ekspertu domām, sākoties rudens lietavām, vadītājiem jāatgādina sev par rīcību, kad sākas akvaplanēšana, sānslīde vai ceļā pēkšņi gadās kāds dzīvnieks.

“Akvaplanēšana sākas, kad starp riepām un ceļa segumu iekļūst ūdens. Ja ātrums ir pārāk liels, ūdens vairāk netiek novadīts, zūd saķere ar ceļa segumu un pasliktinās vadītāja kontrole pār automašīnu – iespēja stūrēt, piebremzēt vai paātrināt braukšanu. Saķere var zust arī, ja uz ceļa ir daudz putekļu, sniegs vai ledus,” stāsta DBP instruktors.

Situācijā, ja automašīna neiekļaujas pagriezienā un slīd virzienā ārpus tā un nav sākusies sānslīde, ir jāsamazina braukšanas ātrums, laideni atlaižot akseleratora pedāli. Taču, ja ir sākusies aizmugurējās ass izslīde, gan priekšējās, gan aizmugurējās piedziņas automašīnu vadītājiem ir jāstūrē virzienā atpakaļ uz ceļu jeb sānslīdes virzienā. Šajā situācijā nevajadzētu baidīties, bet gan griezt stūri pietiekami ātri un plaši, lai apsteigtu sānslīdi. “Virzienā atpakaļ uz ceļu” nozīmē – ja, piemēram, aizmugurējā ass slīd pa labi nost no ceļa, stūre ir jāgriež pa labi.

Reklāma
Reklāma

Tajā pat laikā priekšējās piedziņas automašīnu vadītājiem eksperts iesaka nedaudz piespiest akseleratora pedāli. Nekādā gadījumā nedrīkst strauji bremzēt, jo bremzējot automašīnas smaguma centrs tiek novirzīts uz priekšu un aizmugurējā ass kļūst vēl vieglāka, kas tikai pastiprinās sānslīdi.