Mobilā versija
0.0°C
Auseklis, Gaisma
Ceturtdiena, 14. decembris, 2017
26. jūnijs, 2017
Drukāt

Kā strādā SMS mārketings? Ieteikumi mazam biznesam (3)

sms marketings

SMS mārketings ir rīks, ko jau labu laiku izmanto lielie uzņēmumi, informējot savus klientus par pakalpojumiem, izmaiņām, jaunumiem, rēķinu termiņiem un citiem būtiskiem notikumiem, kas klientam būtu jāzina vai varētu būt svarīgi (vērtīgi – arī atlaidēm, piedāvājumiem). Tomēr, vai arī mazajiem uzņēmumiem, kas vēl nav sasnieguši pārāk lielus apmērus un kuru klientu loks nav mērāms pāris simts tūkstošos, ir vērts izmantot SMS mārketingu? Protams – ir.

Mēdz teikt, ka jebkura reklāma, arī negatīva, ir laba reklāma, tomēr ne vienmēr uz šādu atziņu ir vērts balstīties. Vislabākā reklāma ir tā, kura ir uzņēmuma pozitīva un klientiem rada pozitīvas sajūtas par uzņēmumu vai pakalpojumu sniedzēju. Ja klientam ir labas atsauksmes par uzņēmumu, visticamāk, tā sniegtie pakalpojumi vai preces tiks ieteiktas arī draugiem, radiem un paziņām, kas audzē uzņēmuma klientu loku. Tātad – laba reklāma ir veiksmīga reklāma. Tomēr, ne tikai reklāma vien.

Veidojot attiecības ar klientiem, uzņēmumam jārūpējas par to, lai klients, saņemot konkrētos pakalpojumus vai preces, justos labi, pozitīvi un patīkami – lai sadarbība vienmēr būtu ar labām, ne sliktām atsauksmēm. Ar šādu uzņēmumu sadarboties klientiem gribas biežāk, kā arī nav vēlmes meklēt alternatīvas – citus pakalpojumu sniedzējus. Ar SMS mārketinga palīdzību šādas lojālas attiecības ar klientiem veidot ir vieglāk, tomēr, arī šeit jāzina kā, kad un ko par uzņēmumu un pakalpojumiem klientiem sūtīt.

  • Ziņām vēlams vienmēr jābūt lakoniskām. Arī SMS saturs nav neierobežotā daudzumā, kas ir pat labi. Ziņojumam, ko sūtam klientam, jāietver būtiskākais, neizplūstot liekos tekstos un informācijā. Papildus informāciju var nosūtīt e-pastā, ja tas zinām, kamēr SMS tiek ietvers tikai pats būtiskākais (turklāt ziņojuma sākumā). Vienas ziņas garums – optimālais – 160 simboli, jo garākas ziņas cilvēki var arī neizlasīt līdz galam.
  • Lielākoties mūsdienās tiek lietoti viedtālruņi, kas nozīmē – ir piekļuve internetam. Ziņas beigās vērts pievienot sava uzņēmuma mājaslapas saiti, kas īpaši aktuāli maziem uzņēmumiem. Kā atrast lielos uzņēmumus, visi tāpat zina, savukārt mazajiem tā ir papildus reklāma.
  • Atlaižu kodu piedāvāšana pastāvīgajiem klientiem mūsdienās nav nekāds retums – tas ļauj veikt pirkumus izdevīgāk, tomēr jāatceras tas, ka sūtot SMS šādus atlaižu kodus, tie jāpadara pēc iespējas vienkāršāki, lai klients tos spētu atcerēties un katru reizi nebūtu jāmeklē telefonā.
  • SMS mārketings izceļas ar dažiem obligāti ievērojamiem faktoriem, lai sasniegtu labus rezultātus – viens no tiem – ziņu izsūtīšanas laiks, kas noteikti jāņem vērā. Izpēte, par to, kad klienti ir visaktīvākie un kad vislabāk izsūtīt viņiem SMS, lai tās patiešām būtu izlasītas un sasniegtu adresātu pareizajā laikā. Agros rītos un vēlu vakaros šādi SMS ziņojumi drīzāk tiks uzskatīti par traucēkli, kamēr pusdienas laikā būs tieši pareizi. Arī brīvdienās sūtīt šādus ziņojumus var tad, ja informācija ir tieši brīvdienām aktuāla. Bieži vien nedēļas nogalēs telefoni tiek “aizmirsti” mājās vai plauktā un ziņa netiek izlasīta līdz svētdienas vakaram.
  • Valodas lietojums ir būtisks. Ja vēlamies atstāt labu iespaidu par uzņēmumu, pievēršam uzmanību interpunkcijai un pareizrakstībai, izvairāmies no pārāk lielas žargona vai slenga lietošanas. SMS mārketingā ziņai jābalansē starp viegli uztveramu un atbilstošu uzņēmumam – jo precīzāka un trāpīgāka ziņa, jo lielāka iespēja, ka tā sniegs vajadzīgo rezultātu.
  • Nekad nedrīkst aizmirst par autoru – respektīvi – uzņēmumu. Ziņas beigās (var arī vidū, ja tas ir aktuāli), vienmēr jāidentificē sevi. Kā gan ziņas saņēmējs sapratīs, no kura uzņēmuma atnācis lieliskais piedāvājums par 70% atlaidi visām precēm, ja uzņēmuma nosaukums nebūs iekļauts ziņas saturā? Veltīgi tērēts laiks un nauda veidojot ziņu, kurā nav iekļauts uzņēmuma nosaukums!

Vienmēr ziņas tiek sūtītas tikai tiem klientiem, kas dažādās aptaujas anketās vai kā savādāk reģistrējuši savu telefona numuru un snieguši atļauju, ka vēlas saņemt paziņojumus uz mobilo telefonu. SMS mārketings jāvirza tikai uz tiem klientiem, kas piekrituši ziņas saņemt. Viens no veidiem, kā bieži vien rīkojas dažādi uzņēmumi, kas zvana klientiem, piedāvājot savu produkciju, ir sarunas beigās jautāt kāda drauga vai radinieka telefona numuru, kam šis piedāvājums vēl būtu interesants. Pastāv iespēja, ka konkrētajam klientam tas nav saistoši, kamēr kādam paziņam būs, tomēr šī nav labākā prakse – tas klientā rada ne visai pozitīvas izjūtas. Savukārt, ja izmantojam SMS mārketingu, iekļaut ziņas tekstā “pastāsti par šo unikālo piedāvājumu arī saviem draugiem, lai viņi nepalaiž garām lielisku iespēju”, nav nekas slikts, nepareizs vai uzbāzīgs, tā radot iespēju papildināt savu klientu loku.

Vairāk informācijas: Sales.lv mājas lapā

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Kāds tur marketings – spam!

Draugiem Facebook Twitter Google+