Mobilā versija
+17.7°C
Liene, Liena, Helēna, Elena, Ellena
Piektdiena, 18. augusts, 2017
7. februāris, 2017
Drukāt

Miglas lukturi – noteikumi un laba prakse. Daudzi žilbina ar četriem gaismekļiem! (16)

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Esat taču pamanījuši – aizvien vairāk automobiļu greznojas ar četriem, nevis diviem priekšējiem gaismekļiem, tā piesārņojot jau tā žilbinoši raibo rudens un bezsniega ziemas satiksmes vidi ar papildu kairinātājiem.

Dienā vēl nekas – es vienkārši pasmīnu par bezjēdzīgo enerģijas šķiešanu šo ļautiņu izpildījumā. Tumsā gan sāku pukoties un reizēm pat pamirkšķinu šādiem “apgaismotājiem” (signālu viņi, protams, nesaprot), kas brauc pretim absolūti skaidrā naktī. Skarbi būtu gatavs parunāt ar četrus lukturus ieslēgušajiem sekotājiem, kuri piedevām nekad nav jēguši, ko nozīmē droša distance vispār, par pieklājību tumsā pat nerunājot. Kāpēc tu tā dari?

Kur policija!!!

Nav policijas. Tā šajā procesā neiejaucas, jo likumu un sodu bāze mums šajā jomā tāda neskaidra un peļņas iespējas niecīgas. Ko tad par šīm gaismām saka Latvijas Ceļu satiksmes noteikumi? P. 167. Braucot priekšējos miglas lukturus atļauts iedegt:

167.1. nepietiekamas redzamības apstākļos – atsevišķi vai kopā ar tuvās gaismas lukturiem;

167.2. diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos – kopā ar tuvās gaismas lukturiem.

Tātad – skaidrā dienā (naktī arī) nedrīkst, ja vien nav “nepietiekama redzamība”. Absolūti subjektīvs formulējums. Angļiem Ceļu kodeksā ir pārredzamības attālums (kuru gan arī grūti izmērīt), vācieši savā “Straßenverkehrs-Ordnung” raksta – miglas lukturi lietojami vien tad, ja lietus, migla vai sniegs būtiski samazina redzamību (atkal lirika – ko nozīmē būtiski?).

Labi – skaidrā laikā tomēr nedrīkst arī Latvijā. Bet daži tā dara.

Pievienot komentāru

Komentāri (16)

  1. CSN 160. Diennakts gaišajā laikā mehāniskajiem transportlīdzekļiem un tramvajiem jābrauc ar iedegtiem dienas gaitas, tuvās gaismas vai priekšējiem miglas lukturiem.

  2. CSN 160. Diennakts gaišajā laikā mehāniskajiem transportlīdzekļiem un tramvajiem jābrauc ar iedegtiem dienas gaitas, tuvās gaismas vai priekšējiem miglas lukturiem.

  3. Tas ir blefarīts.

  4. Janson, vecais ūpi, vai tikai nav laiks doties pensijā? 😀 Runā jau kā ādas vestē tērpies Voyager šoferis. 🙂

  5. Autor ej dirst. Miglas lukturus slēdzu ar gabarītiem, un man tie vienmēr ir noregulēti taisni stari, nevis ka viens augšā , otrs uz sāniem un vēl sazin kur. Nav nekādu ķīniešu ksenoni vai vel sazin kas. Kā gribu tā braucu, apstādinās pateikšu ka slikta redzamība un viss. Problēma atrisināta, nav dotas tādas regulas. Mēs nēesam Vācija, Musu kultŗa ir pavisam savādāka. Skatāmeis labāk uz Krieviju

  6. Rūpnīcas aprīkojuma miglas lukturi nekādā veidā nevar apīlbināt.
    Šķiet, ka smilkstošajam rakstniekam trāpījies auto, kuram miglas lukturu nav vispār 🙂
    Patiesībā, nav skaidrs cepiens.

  7. Galvenais iemesls, kāpēc ir vērts ieslēgt priekšējos miglas lukturus ir bedres – tuvās gaismas leņkis izgaismo bedri “no augšas” un tā nav redzama, turpretī miglas lukturi to pašu bedri izgaismo “no sāna” un uz bedres priekšējās sienas ir labi pamanāma “ēna” un bedri var pamanīt daudz labāk.
    Tā kā ja ceļi būs līdzeni(bez bedrēm), varēšu cienīt pretimbraucējus, bet pagaidām man riepas/diski dārgāki

  8. tumsā labāk saredzēt tumšos stāvus,kas vazājas pilnā bez atstarotājiem.

  9. fūres besī ārā ,nokarinājušies ar lampiņām kā ziemsvētku eglītes un prožektori uz jumta , pa gabalu nevar saprast kas un kā.

  10. Varbūt tas atkarīgs no katra acu jūtīguma, bet miglinieki ne tuvu mani nekairina vairāk kā tuvās gaismas.

  11. Ko te puksti, apžilbina tikai skrūvētie ķīniešu halogēni un ar kreisajām rokām noregulētie lukturi. Braucot pa mūsu neceļiem ieraudzīt pēdējās dienās izaugušu bedri vai dzīvnieku, kurš paņēmis zemo startu ar tuvajām gaismām nepietiek.

    • Priekšpilsētas tumsoņa Atbildēt

      Moš aizvelcies pie okulista, ja neredzi. Arī aizpīpēto vējstikla iekšpusi acu gaišumam der pa retam notīrīt…

  12. Tumšajā diennakts laikā, ārpus apdzīvotām vietām, šīs gaismas izgaismo ceļu nomales, kas būtiski paaugstina izredzes pamanīt dzīvnieku un izvairīties no sadursmes

    • pilnīgi piekrītu teiktajam un cienijamais raksta autors laikam nespēj nelūrēt tieši lukturos tāpēc tāds satraukums,iesaku pamēģināt paverst skatienu uz ceļa nomali un nebūs problemu ,cita lieta ir ar tiem kuriem priekšējie un aizmugurējie lukturi slēdzas ar vienu slēdzi un kuri pilsēta brauc ar ieslēgtu aizmugurējo miglas lukturi ,tas gan mēdz traucēt atšķiribā no priekšejiem

      • Arī pilsētā palīdz pamanīt bedres …

        Un autoram laikam pienācis vecums kļūt par pasažieri!

        P.S. Vējstikla notīrīšana no iekšpuses arī mazina žilbinošos efektus!

      • Nu, ja tāds man aizmugurē brauc ar četriem, tad rs ieslēdz aizmugures miglas lukturi šim pretī, jo tas ir kaitinošāk.

Draugiem Facebook Twitter Google+