Mobilā versija
+2.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
13. janvāris, 2015
Drukāt

Kādus auto pērk Latvijā? “Pirmā reģistrācija” statistikas spogulī (1)

VWPassatB6_11

Ir aplami pieņemt, ka atbildi uz virsrakstā uzdoto jautājumu var atrast dažādu mediju visai bieži publicētajos jaunu auto tirgus apskatos. Jauns auto – ja balsojam ar maku, ja reitingu pamatā liekam pilnu “pirmo reģistrāciju” statistiku – vēl nekad nav bijis “Latvijas gada auto”. Un nez vai tuvākajā laikā būs.

Jaunu vai lietotu?

“Pirmā reģistrācija” fiksē auto ierašanos Latvijā. Importu un Latvijas pilsoņa vai valstī reģistrēta uzņēmuma veiktu šī auto iegādi un reģistrāciju (sk. tab. Nr. 1.). Pagājušajā gadsimtā, kad jaunu auto dīleru tīkls Latvijā vēl tikai veidojās, kad vārdu “līzings” vēl tikai iepazinām, jaunu auto īpatsvars šajā importā bija tikai pieci procenti, tūkstošgades mijā tas pieauga līdz 15%. Bet stabilas četras piektdaļas no autoparka papildinājuma bija lietota tehnika. Šī proporcija nedaudz par labu jaunajiem izmainījās kredītu buma treknajos gados, krīzes laikā nokritās līdz piektdaļai. Tagad lēni (ātrāk nekā jaunu auto imports) un stabili aug. Lietotu auto imports absolūtos skaitļos pērn gandrīz sasniedza atzīmi 50 000. Un nedaudz vairāk ir bijis tikai 2005., 2006. un 2007. gadā.

Kāpēc? Ņemu talkā “Gada auto” žūrijas ekspertus. Lūk, daži viņu viedokļi.

Jānis Rapa, “Lattelecom” transporta daļas vadītājs: “Jaunai un dārgai tehnikai Latvijā joprojām nav banku finansējuma. Toties pie “Mogo” lodziņa Bauskas ielā stāv rindas. Ne tur labu kredītvēsturi prasa, ne garantijas. Procenti gan milzīgi, bet – ja pērc lētu auto – daudzus tie, kā redzams, ne pārāk atbaida.”

Uldis Hmieļevskis, Liepāja, rallija “Kurzeme” organizators: “Trūkst statistikas par līdzīgā ekonomiskā situācijā esošām valstīm. Tādēļ teikto lūdzu uzskatīt tikai par vienu no iespējamām skaidrojuma versijām. Manuprāt, auto tirgus veidojas atbilstoši valsts ekonomikai, precīzāk – pircēja ienākumu līmenim. Vācijā vidējā neto alga ir ap 2000 eiro. Tur pērk jaunus auto (gan arī mazāk nekā eiforijas gados). Mums – gandrīz četras reizes mazāk. Tādēļ arī vairums pircēju savu transporta līdzekli meklē trīs vai četras reizes “zemākā plauktā”.”

Raimonds Volonts, autoservisa “V4 Motors” direktors: “Latvijai tradicionāla un neārstējama ir tieksme pēc lieliem, drošiem, “uzticamiem” auto. Nevar noliegt, ka tai ir arī objektīvs pamats – mūsu ceļu stāvoklis ne gluži piemērots trauslākai tehnikai. Bet liels, prestižas markas jauns auto ir dārgs, nesniedzami dārgs un kaut cik sasniedzamu cenu iegūst tikai pusmūžā. Te jums “importa struktūra”. Bet lietoto importa palielinājums ir neizbēgams – pēc krīzes un galējas “atturības” parks tomēr ir jāpapildina un kaut mazliet jāatjauno.”

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. pārliecināt nevienu nevarešu Atbildēt

    katram sava pieredze /pārlieciba varu vien savu pastāstit
    pirmais un galvenais jautājums ir cik brauksit (nu maciņa biezums ar svarigs, bet nu pieņemot ka tas navnoteicošais) un cik svarigi ir vraucieni (ja nav būtiki un braucienus var atcelt ka autiņš neiet, ja nav būtiski vai iztur braucienu vai atvelk mājās trosē….)
    kā ģimenes pamatauto irpilnigi jauns hundai i30(dīzeli) jo sieviete nobrauc videji 50 tukstošus gadā, svarigi lai auto vienmer butu darba kārtibā, lai lektu ari 30 grādu salā. izvēle tāda tāpec ka autiņš pietiekoši ietilpigs tajās reizēs kad jābrauc visiem pieciem(ar 1 zīdaini bērnu krēsliņā) bet pamatā brauc 1-2 cilvēki ar nelielu bagāžu. ekonomisks reāli iet uz putām videjais patēriņš ap 4 litriem uz simta, lēts un kvalitatīvs pietiekoši. nu biezo marku cienitāji tuit brēks ka viņu golfs pasāts audi…. ir labāks jauns un pēc 10 gadiem vel labs kamer mans hundai pēc 10 gadiem… nu nosaciti, neesmu 10 gadus viņu lietojis, ik pa 5 gadiem garantijai beidzoties nomainu uz jaunu veco kā pirmo iemaksu atdodot. otrs aspekts neredzu iemesla pārmaksāt 2 reizes dārgāku autiņu lai pēc 10 gadiem meritos kam labākā stāvoklī par to naudu es varu divreiz nopirkt hundaju 5+5 un rezultāts būs neizšķirts vismaz ja ne manā labā.
    toties otrs autiņš pagalmā rūsē 19 gadus vecs seata kabluks, kas maksāja tik 600 naudiņas un 2 gados remontos prasijis apmeram 100 naudiņs(detālās, remonteju pats) tas gadā nobrauc labi ja 2000 , un tik kad nav pieejams pamatautiņš vai kad kāda krava jāpārved. ja šodien nelec nu i nevajag braukšu rīt parit pēc nedeļas kad būs braucams…. jā lēti un izdevigi, bet tik ja neesi iespiests noteiktos laika grafikos/limitos kas dzelžaini jāievēro.
    secinājums. 90% pircēju mierigi var iztikt ar lietotu autiņu un daļa ari iztiek tas ir pietiekoši lēti un neko daudz jau viņiem nevajag no tā autiņa, pārejie pērk jaunus vai nu tāpec katā vajadz specifiska dzīvesveida/darba dēļ, to pieprasa sociālais statuss, var atļauties jo nauda nav jāskaita. ak jā vel viena kategorija- biezie vīri savām blondajām sievietēm- pamatājauns džipveidigs autiņš ko tā blondine neprot ne vadīt ne savaldit nestandarta situācijās:)

Revolūcija, kas nes attīstību un briesmasTāpat kā cunami vilni, cilvēki digitālās tehnoloģijas sākumā vilni apbrīno, neapzinoties tā spēku un ātrumu
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+