Latvijā
Sabiedrība

Kafija tikai no svaigi grauzdētām pupiņām 7

Publicitātes foto

Rīgā, Visvalža ielā 7 atvērts firmas “Atar” kafijas un kafijas automātu veikals.

Trešdien grauzdējam, ceturtdien veikalā
Kafijas automātus visdažādākajām gaumēm šeit var gan nopirkt, gan iznomāt, gan iegādāties līzingā.
Uzņēmumā strādā deviņi cilvēki. Te arī kafijas automātu remontdarbnīcas, kopšanas līdzekļi un pati kafija – kādas piecpadsmit dažādas šķirnes. SIA “Atar” menedžeris Vladimirs Gaiņuks uzsver: “Pie mums vienmēr tikai svaigi grauzdētas kafijas pupiņas! Jo tikko grauzdēta kafija, tāpat kā tikko cepta maize ir īpaši smaržīga un garšīga!” Pēc viņa domām, lai sanāktu garšīga kafija nepieciešamas divas lietas: kārtīga krāsns un kvalitatīvas, svaigi grauzdētas pupiņas, īpaši uzsverot vārdu “svaigi”. SIA “Atar” arī savs internetveikals: www.atarkafija.lv

Vladimirs Gaiņuks kafijas biznesā ir jau vairāk nekā desmit gadus. Pēc viņa vērojumiem, kafijas dzērāju Latvijā mazāk nepaliekot, bet kafijas dzeršanas kultūra un tradīcijas padziļinās un nostiprinās, tāpēc arī uzņēmuma apgrozījums, cītīgi strādājot, aug. Izrādās, nu jau vairāk nekā puse jeb 60% kafijas mīļotāju Latvijā arī mājās dzer kafiju, kas gatavota kafijas automātā.

Ja pirms gadiem trim cilvēki, pērkot kafiju, vispirms interesējušies par cenu, tad tagad vispirms tiekot jautāts par izcelsmi un to, kad pupiņas grauzdētas. V. Gaiņuks: “Ja kādreiz klients sacīja, ka vēlētos kaut ko no Āfrikas, tad tagad jau precizē ne tikai valsti, piemēram Etiopiju, bet arī plantāciju, kurā audzētās pupiņas viņam šķiet labākās.”

Neesot arī tā, ka akcijas laikā visi grābjot kafijas paciņas, cik nu var. Nē. Un 20 eiro par kilogramu labas kafijas arī esot klientiem pieņemama cena. Gaumes esot ļoti dažādas, bet 90% Latvijas kafijas dzērāju mīlot vidēji grauzdētu, vidēji stipru, ne rūgtu un arī ne skābenu kafiju.

Galerijas nosaukums

Arī Latvijā pieprasītāko kafijas šķirni nosaukt esot grūti, cilvēkiem patīkot eksperimentēt – sajaukt dažādas kafijas šķirnes un tā meklēt sev tīkamāko garšu. Mode uz zaļajām kafijas pupiņām arī esot rimusies, bet pieprasījums pēc Sumatras salā iegūtām kafijas pupiņām, kuras vispirms apēd un tad … civetkaķis, neesot. Laikam jau cilvēkiem šķiet, ka šīs kafijas garša tomēr nav tās cenas vērta. Bet pēdējie jaunumi kafijas pasaulē esot Indijā – tur modē nāk kafijas pupiņas, kas pabijušas ziloņa vēderā un tad atkal ieraudzījušas saules gaismu.

SIA “Atar” kafiju pārdod kafejnīcām, restorāniem, viesnīcām, uzņēmumiem, firmai arī savs kiosks Rīgas Centrāltirgū.

Uzņēmumam padomā ir VIP kafijas sērija, kura tiks gatavota no pašām labākajām, ar rokām lasītām kafijas pupiņām. V. Gaiņuks: “Mūsu mērķis nav panākt lielu apgrozījumu lielā apjomā tirgojot masu produkciju. Esmu pārliecināts, ka var arī nopelnīt pārdodot augstas kvalitātes kafijas pupiņas, kas audzētas un lasītas īpaši rūpīgi. Uz to arī ejam.”

http://www.atarkafija.lv/kafija/
http://www.atarkafija.lv/kafijas-automati/
http://www.atarkafija.lv/kafijas-automatu-serviss/

LA.lv