Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
11. marts, 2012
Drukāt

Kafijas vietā mundrumam

rozines

No rīta smadzenes ir gatavas intelektuālajai slodzei, taču pēcpusdienā – starp 15.00 un 17.00 – izjūtam spēku izsīkumu, ko parasti aizgaiņā, izdzerot krūzi kafijas. Uzmundrinājumu iespējams gūt arī citādāk!

 

Tēja

Dabiskos apstākļos nogurums ir organisma aizsargreakcija – tas ir signāls, ka nepieciešams atjaunot iztukšotās organisma enerģijas rezerves. To spēj izdarīt tēja, kuras sastāvā ietilpst guarana, piemēram, ekoveikalos nopērkamā Yogi Tea Green Energy, zaļā tēja ar guaranu, un citas.

Liānveidīgā auga guaranas sēklu sastāvā konstatēts aptuveni 4 % kofeīna (kafijas pupiņās tas ir aptuveni 1,2 %), kas organismā uzsūcas lēnāk un saudzējošāk nekā kafijas kofeīns, līdz ar to iedarbība ir ilgstošāka nekā kafijai. Guaranu iesaka lietot tiem, kas kafiju nedrīkst dzert. Tās iedarbībā organisms iegūst možumu, tiek stimulētas cilvēka koncentrēšanās spējas. Iedarbības ilgums – no četrām līdz sešām stundām.

 

Žāvēti augļi

Lai enerģijas netrūktu līdz pat vakaram, noder viegls un gards launags. Šai maltītei smalkmaizīšu vietā prātīgāk izvēlēties žāvētus augļus. Gan svaigās, gan žāvētās aprikozēs ir daudz kālija, vitamīnu, kalcija, dzelzs un fosfora. Asins sastāvu uzlabo un nogurumu mazina dateles. Arī žāvēti āboli satur sabalansētu vitamīnu un mikroelementu kopumu – dzelzi, kalciju, magniju un kāliju.

Žāvēto augļu sastāvā ietilpstošā fruktoze lieliski aizvieto saldumus, tā ātri nonāk asinīs un aktivizē iekšējo spēku rezerves. Turklāt šie augļi rada sāta sajūtu, tāpēc ir vieglāk sagaidīt vakariņas.

 

Vitamīnu dzēriens

Daļējs vitamīnu trūkums izraisa vispārēju nogurumu, miegainību un nervozitāti. Lai aktivizētu prāta darbību, glāzē ūdens var izšķīdināt multivitamīna vai C vitamīna tableti un izdzert šo uzmundrinošo dzērienu. Vitamīni šādā veidā ātri uzsūcas, efekts jūtams jau pēc 15 – 20 minūtēm.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+