Mobilā versija
+4.8°C
Katrīna, Katrīne, Trīne, Kate, Kadrija
Sestdiena, 25. novembris, 2017
28. jūnijs, 2012
Drukāt

Kājas ar stirnas grāciju

vasarkaajas

Siltā laikā redam īsus svārciņus un kājiņas – tik skaistas un atpūtušās! Apbrīnas vērts izskats vienmēr paģērē arī pamatīgas rūpes.

 

 

Konsultēja “Ģimenes aptiekas” farmaceite Ilze Zirnīte.

 

Ārsti ievērojuši, ka sievietēm daudz biežāk nekā vīriešiem ir kāju vēnu problēmas. Acīmredzot tādēļ, ka būtiskākā atšķirība ir augstpapēžu kurpju valkāšanā. Ja tās nēsā pārāk bieži, kāju ikru muskulis pietiekami nesaraujas un ir apgrūtināta asins aizplūšana. Ja tomēr sieviete savu ikdienu bez šādām kurpēm nevar iedomāties, risinājums ir, piemēram, darbā nēsāt maiņas apavus ar zemiem papēžiem.

Jo siltāks laiks, jo sliktāka venozā attece kājās. Tādēļ tās pietūkst, un klāt noguruma sajūta. Kāju labsajūtu ietekmē arī liekais svars, jo tas ir papildu slogs, un pavisam nevēlami – smēķēšana.

Lai veicinātu asinsriti, asinis nesabiezētu un būtu mazāka iespējamība iedzīvoties kāju vēnu problēmās, ikdienā jālieto pietiekams daudzums šķidruma.

 

Lai veicinātu asinsriti, asinis nesabiezētu un būtu mazāka iespējamība iedzīvoties kāju vēnu problēmās, ikdienā jālieto pietiekams daudzums šķidruma.

 

Stāvoša darba darītājiem jāatpūtina kājas un jāapsēžas, kad vien iespējams, savukārt sēdētājiem vismaz reizi stundā tās jāizkustina – pārlieku ilga stāvēšana vai sēdēšana vēnas nevajadzīgi noslogo.

Šķiedrvielām bagāti produkti (dārzeņi, augļi, ogas, klijas, rupjmaize, pilngraudu maize, sēnes un rieksti) palīdz no organisma izvadīt lieko šķidrumu, kas karstā laikā var uzkrāties kājās. Veselīgs uzturs palīdz normalizēt arī ķermeņa svaru, ļaujot kājām justies labāk.

Pēc garas darba dienas der apgulties tā, lai kādu laiku kājas ir augstāk par ķermeni. Vakarā no ceļgala uz leju kājas jānoskalo ar vēsu ūdeni. Savukārt no pēdas uz augšu kājas masē pēc slodzes.

Vasarā, kad kļūst pavisam karsts, jāizvairās pārāk ilgi uzturēties tiešos saules staros, jo šāda karsēšanās vēnu problēmas tikai saasina. Tas īpaši jāņem vērā cilvēkiem, kuriem jau tās ir.

Ja ikdienā kājām ir ļoti liela slodze, var lietot profilaktiskās kompresijas zeķes. Tiesa, siltā laikā daudz piemērotāki ir atvēsinošie geli, ko var iegādāties aptiekās. Tie ne tikai uzlabo asinsriti, bet arī mitrina ādu. Profilaksei var lietot medikamentus un uztura bagātinātājus, kas veicina venozo atteci un uzlabo asinsvadu tonusu.

Ja rodas iepriekš nenovēroti simptomi vai nepatīkamās sajūtas kājās ilgi nemazinās, ir jādodas pie flebologa. Šādās pārbaudēs ārsts var konstatēt, ka, piemēram, kāju tūskā vainojami sirdsdarbības traucējumi. Īpaši uzmanīgām jābūt sievietēm, kurām kāju vēnu problēmas ir no paaudzes paaudzē. Viņām kājas pie flebologa jāpārbauda vismaz reizi gadā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+