Foto – LETA/AFP

Kallass: “Rail Baltica” projekta virzībā progress ir pietiekams 0

Dzelzceļa   projekta  “Rail  Baltica” virzībā progress Baltijas valstīs ir pietiekams, piektdien intervijā Latvijas Radio teica Eiropas Komisijas (EK) viceprezidentu un Transporta lietu komisāru Sīmu Kallasu (Siim Kallas).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Atbildot uz jautājumu, vai EK nav bažas par projekta lēno virzību, Kallass atzina, ka “dzīve ir dzīve”. “Jūs nevarat gaidīt, ka šādu svarīgu lēmumu pieņems ātri. Diskusijas ir normāla lieta. Līdz šim progress ir ļoti labs, jo neesam neko nokavējuši. Pirms pusgada, kad sākām sarunas, šāds projekts vispār neeksistēja, taču tagad tā ir daļa no EK piedāvājuma,”  teica komisārs.

Komisārs gan norādīja, ka vienotu lēmumu pieņemšanas brīdis tuvojas un valdībām būs jāizšķiras, vai piedalīties projektā vai nē.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ir skaidrs, ka projektā ir atšķirīgas un konkurējošas intereses. Tā tas ir visās Baltijas valstīs,”  piebilda Kallas. Komentējot ideju par ātrvilciena savienojumu ar Maskavu, komisārs atzina, ka viņaprāt, nav pamata uzskatīt, ka tas “darīs brīnumus” un nesīs būtiskus labumus Latvijai. “Tas ir balstīts uz velmēm un sapņiem, taču nav pieradījumu, ka tā tas patiešām notiks,”  teica Kallass.

Viņš uzsvēra, ka Baltijas valstis ir daļa no ES un tādēļ tās ir jāsavieno ar ES infrastruktūru.

Kallass divu dienu darba vizītē Latvijā ieradās ceturtdien, 12.janvārī. Vizītes ietvaros komisārs piektdien tikties ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu, Ministru prezidentu Valdi Dombrovski, kā arī vairāku Saeimas komisiju vadību, lai apspriestu Latvijai svarīgu transporta projektu, tostarp dzelzceļa projekta “Rail Baltica”, īstenošanu, kā arī EK piedāvājumu ES budžetam 2014.‒2020.gadam.

“Rail Baltica”   projekta  galvenais mērķis ir atjaunot   Baltijas  valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni, un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.