Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
30. aprīlis, 2014
Drukāt

Kalnciema kvartālā čehu multimediju izstāde “Biotypo”


Kamila_Severov_5

Kalnciema kvartāla galerijā līdz 6. maijam skatāma Tomasa Bata Universitātes Zlinā, Čehijā, Multimediju komunikācijas fakultātes pasniedzēju un studentu tipogrāfijas un kaligrāfijas darbu izstāde “Biotypo”. Izrādot savus darbus Rīgā, izstādes autori ne tikai spēlējas ar latvisko dabu, bet veido arī paralēlu saikni starp Latviju un Čehiju – attiecības, kas vēl caur dizainu jāizpēta.

Cauri laikiem ir dažas lietas, kas vienmēr bijušas klātesošas vienā vai otrā veidā caur tajās valdošo klusumu, veidojot pasauli ap sevi. Mākslinieki uzskata, ka daba un burti ir divas no šīm lietām. “Burti attīstās tieši tāpat kā daba, tikai ar daudz lielāku ātrumu un dinamiku. Kamēr daba klausās, burts atbild,” atklāj izstādes veidotāji. Izstādes ietvaros mākslinieki pēta šīs mūžīgās, tomēr pastāvīgi mainīgās tēmas un to, kā tās spēj mijiedarboties ar “tipogrāfijas” un “kaligrāfijas” starpniecību.

Kas ir “Tipogrāfija” mākslinieku skatījumā? Šīs izstādes autori uzskata, ka pastāv saikne starp abiem – dabas mieru un teatralitāti vienā pusē un cilvēku, lieliskās tipogrāfijas tīro formu, otrā pusē. Tāpat kā daba ir pilna kontrastu, tādi ir arī burti, vārdi, teikumi. Izstādes radītāji vēlas izvērst šo domu un vienlaikus pieiet tai no dažādiem skatupunktiem. Daži darbi būs tīri vizuāli, veidojot emocionālu saikni ar skatītāju. Dažiem tiks atņemts viss nenozīmīgais skaistums, un tie spēlēsies ar koncepciju dziļākā, intelektuālā līmenī.

Šī izstādes daļa “Kaligrāfija” – tipogrāfija rokrakstā – atspoguļo klasiskās renesanses rakstus un vērš uzmanību uz kaligrāfijas mākslas aizmirstajām tradīcijām. Mākslas darbi savieno kaligrāfiju un zīmējumu, lielākoties ar pētījuma iezīmēm. Izstādes tēmas pamatā ir dabisks dizains, un tādējādi tas turpina studentu izstādes sadaļu. “Tekstus ir iedvesmojusi slavenu pasaules autoru radīta proza un dzeja. Šajā elektronisko saziņas līdzekļu laika periodā tipogrāfija rokrakstā ir rets izņēmums, kas aizvedīs skatītāju līdz rokraksta attīstības saknēm. Dabisks rokas žests valdošo datorprasmju vietā sniegs izstādes skatītājiem patīkamu pārmaiņu,” ir pārliecināti izstādes veidotāji.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un KalniņuDiriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+