Iespējamais kopējais tarifa samazinājums ir 30%, uzskata Vilnis Ķirsis.
Iespējamais kopējais tarifa samazinājums ir 30%, uzskata Vilnis Ķirsis.
Foto – Timurs Subhankulovs

Ar Saeimas lēmumu maksu Rīgas sabiedriskajā transportā cer mazināt par 30% 9

Nākamajā nedēļā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās attīstības komisija vērtēs deputāta Viļņa Ķirša un vēl četru “Vienotības” deputātu rosināto likumprojektu par PSIA “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta braukšanas tarifa noteikšanas uzticēšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), politiski neatkarīgai iestādei. Tas būtu instruments, kā mazināt kopš 1. februāra divas reizes kāpušo maksu par braucienu Rīgā.

Reklāma
Reklāma

Pasažieri maksā ne tikai par biļeti

Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Kokteilis
Izplatītas frāzes, ko vedeklām labāk neteikt vīramātēm 1
Lasīt citas ziņas

V. Ķirsis savu ieteikumu noteikt braukšanas maksu SPRK pamato ar Valsts kontroles pārbaudē atklātajām nepamatotajām biļešu cenās iekļautajām izmaksām PSIA “Rīgas satiksme”. “2009. gadā uzņēmumā maksāja milzīgas algas, pat 25 000 eiro mēnesī. “Rīgas satiksme” vairāk nekā miljonu eiro gadā ziedo politiski pietuvinātajai arodbiedrībai LABA. Uzņēmuma darbiniekiem apmaksā septiņdesmit dārgās, ļoti augstas klases “Volvo” automašīnas. Sabiedrībai piederošais uzņēmums varēja izvēlēties vienkāršāku modeli. Valsts kontrole, pārbaudot vien divus procentus no visu darījumu daudzuma, pavisam atrada strīdīgi vai nelietderīgi tērētus 16 miljonus eiro,” atgādina V. Ķirsis.

Iznāk, ka ikviens “Rīgas satiksmes” pasažieris ar maksu par biļeti patlaban maksā arī arodbiedrībai LABA, kuras vadītājs ir “Saskaņas” Rīgas domes deputāts un preses sekretārs Nikolajs Kabanovs, kas savulaik šņauca degunu Latvijas karogā un kas mītiņos aizstāv “Saskaņas” viedokli, saka V. Ķirsis un piebilst: “Tas nav normāli.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš arī vērš uzmanību, ka ik gadu kāpj “Rīgas satiksmei” piešķirtās dotācijas lielums, turklāt strauji tuvojas brīdis, kad galvaspilsēta nākamajos divos gados to būs “noēdusi” un tad braukšanas atlaides aptuveni pusei pasažieru sabiedriskajā transportā būs jāatceļ.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.