Mobilā versija
+4.9°C
Guna, Judīte
Piektdiena, 9. decembris, 2016
6. marts, 2015
Drukāt

Ar Saeimas lēmumu maksu Rīgas sabiedriskajā transportā cer mazināt par 30% (9)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Nākamajā nedēļā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās attīstības komisija vērtēs deputāta Viļņa Ķirša un vēl četru “Vienotības” deputātu rosināto likumprojektu par PSIA “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta braukšanas tarifa noteikšanas uzticēšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), politiski neatkarīgai iestādei. Tas būtu instruments, kā mazināt kopš 1. februāra divas reizes kāpušo maksu par braucienu Rīgā.

Pasažieri maksā ne tikai par biļeti

V. Ķirsis savu ieteikumu noteikt braukšanas maksu SPRK pamato ar Valsts kontroles pārbaudē atklātajām nepamatotajām biļešu cenās iekļautajām izmaksām PSIA “Rīgas satiksme”. “2009. gadā uzņēmumā maksāja milzīgas algas, pat 25 000 eiro mēnesī. “Rīgas satiksme” vairāk nekā miljonu eiro gadā ziedo politiski pietuvinātajai arodbiedrībai LABA. Uzņēmuma darbiniekiem apmaksā septiņdesmit dārgās, ļoti augstas klases “Volvo” automašīnas. Sabiedrībai piederošais uzņēmums varēja izvēlēties vienkāršāku modeli. Valsts kontrole, pārbaudot vien divus procentus no visu darījumu daudzuma, pavisam atrada strīdīgi vai nelietderīgi tērētus 16 miljonus eiro,” atgādina V. Ķirsis.

Iznāk, ka ikviens “Rīgas satiksmes” pasažieris ar maksu par biļeti patlaban maksā arī arodbiedrībai LABA, kuras vadītājs ir “Saskaņas” Rīgas domes deputāts un preses sekretārs Nikolajs Kabanovs, kas savulaik šņauca degunu Latvijas karogā un kas mītiņos aizstāv “Saskaņas” viedokli, saka V. Ķirsis un piebilst: “Tas nav normāli.”

Viņš arī vērš uzmanību, ka ik gadu kāpj “Rīgas satiksmei” piešķirtās dotācijas lielums, turklāt strauji tuvojas brīdis, kad galvaspilsēta nākamajos divos gados to būs “noēdusi” un tad braukšanas atlaides aptuveni pusei pasažieru sabiedriskajā transportā būs jāatceļ.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Nu nesamazinās neviens biļešu cenas, nesamazinās, tikai tukša ļerkšķēšana !

  2. Normāli cilvēki tarifus nosaka ar ekonomiski pamatotiem aprēķiniem, nevis balsojot.

  3. ķirsis kā vienmer runāpar lietām ko nesaprot, un neorentejas pilnibā, iepriekšejais jājamzirdziņš bija māju siltināšana kur vispār sarunāja pilnigas muļķibas.
    regulators jau izteica bažas ka viņam tarifu nāktos ne tik samazināt pet vel celt, jo tad nost nāktu dotācijas un vel butu peļņa/rentablitāte ap 18% jāpierēķina kā to prasa ES regulas.

  4. Lūdzu, ļoti vēlos, lai tā notiek, jo to trako dārdzību vairs nevar izturēt!!!
    Varbūt Rīgas satiksme tos savus 11 tenisa kortus varētu pārdot, ja ir tādas finanšu problēmas, viņi taču saņem lielas algas, lai varētu, kā visi citi to arī tērēt sava brīvā laika pavadīšanai! NEVIS MUMS VĒL VIŅIEM TO ARĪ JĀNODROŠINA!!!!!

  5. Ļoti jau gribas “Vienotībai” iegriezt Rīgas pašvaldībai… Pat sagraujot Rīgā satiksmes organizāciju. Ko tikai visu nedara, lai atkal tiktu pie varas Rīgā – laikam jau dikti ienesīga vieta…
    Ceru, ka šis apkaunojošais plāns neizies cauri.
    Un naivie cilvēciņi tic, ka cenas kritīsies, ja V tiks pie varas. Bet atceraties taču, kā bija, kad bija nacionāļi pie varas Rīgā. Zelta tilti un citas lietiņas…

  6. POzitīvs neiznāk Atbildēt

    Vienotībai cilvēki neinteresē,tas ir politisks ķīviņš.Domāju,ja aiztiks cenas,tas varētu tikai sadārdzināt visu.Tai vietā,lai valsts izpildītu savu pienākumu pret cilvēkiem,dotējot Rīgā iebraukušo biļešu cenas,taisa baigo traci,visādas regulkomisijas,kur aizies krietna naudiņa. Cilvēku interesēs valdība nedara it neko un neko nav nekad darījusi,jo dzīvot paliek arvien grūtāk.Cenas aug visādiem pakalpojumiem,sevišķi pansionātos,kur cenas ceļ tieši valsts pansionāti,nevis pašvaldības.

  7. Cerams, ka nododot transporta tarifu noteikšanu SPRK, Rīgas satiksme varēs vainu par nepamatotu tarifu celšanu novelt uz SPRK, kā to dara “”Latvijas” gāze”.
    Klienta jautājums:
    Laikā, kad “”Latvijas” gāze” vairākkārtīgi pacēla cenu, uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciālisti to izskaidroja ar ar naftas cenu celšanos, jo dabasgāzes cena esot piesaistīta mazuta cenai biržā.
    Tagad naftas cena ir būtiski kritusies, pat tā, ka dažas naftas eksportētājvalstis ir tuvu defoltam. Dabasgāzes cenās šis kritums atspoguļogas neadekvāti. Gāzes cenas kritums 2015.gada janvārī ir niecīgs – apm. 1%.
    Vai Latvijas patērētājiem maksājot nepamatoti augstu cenu, jāglābj ārvalstij piederošs uzņēmums no bankrota?
    Uzņēmuma atbilde:
    Dabasgāzes diferencētos tirdzniecības gala tarifus apstiprina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija un akciju sabiedrības “Latvijas Gāze” pienākums ir tos piemērot.

    Akciju sabiedrība “Latvijas Gāze”
    Kontaktu centrs
    Vēsma Siliņa

  8. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK)ir politiski neatkarīgai iestāde?????? Tiešām?

  9. Bet tad Jelgavā ar samaziniet. Kāpēc mazpilsētā kur reisa garums varbūt pat trīs līdz piecas reizes īsāks nekā Rīgā, jāmaksā veselu eiro jau otro gadu???

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+