Mobilā versija
+5.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
2. novembris, 2015
Drukāt

Kamēr smagie auto brauks šitā, cietīs vēl daudzi (14)

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Bez galēji neprofesionālas kravas auto vadītāja (iespējams – vismaz divu auto vadītāju) rīcības uz Siguldas šosejas ne sadursmes ar riteņbraucējiem, ne diskusijas par auto/velo sarežģītajām attiecībām nebūtu.

Smagie jau sen un visur brauc bez pietiekamām distancēm. Kā salipuši. Pirmais tik ātri, cik drīkst (80 km/h!), otrais, aizvēju (degvielas ekonomija!) vai mieru meklēdams, cieši astē. Parasti (uz mūsu divjoslu “maģistrālēm”) šādi radītās problēmas ir citas. Jau tā nebūdami ne īsi, ne mazi, abi kopā viņi veido izcili grūti apdzenamu šķērsli, “korķi” vieglo plūsmā, kurai atļauts kustēties ātrāk. Rada kašķīgu un bīstamu situāciju. Viņus neviens nesoda, kaut CSN pārkāpums par distances neievērošanu ir acīmredzams, bez dārgiem fotoradariem un “stalkeriem” fiksējams.

Un nu par notikumu uz četrjoslu ceļa pie Garkalnes (izmeklēšana turpinās, šo lūdzu uzskatīt par versiju, kas veidota no nedēļas laikā sadzirdētajiem faktiņiem). Viena aiz riteņbraucējiem tā “fūre”, šķiet, tomēr nebija. Tik akli, tik aizmiguši pat viņi nav. Laikam jau ar pilnu klapi (atļauto, tātad ap 80 km/h) grupiņai pirmais tuvojās kāds cits un sadursmes (formāli vienīgais) vaininieks relaksējās tā ēnā. Tad pirmais, sagaidījis tukšumiņu spogulī, asi, cieši gar trenera auto aizgāja pa kreisi un atstāja snauduli lamatās. Ne vairs pa kreisi, ne pa labi, ne nobremzēt…

Kurš no viņiem ir profesionālis? Pirmais? Egoists, kurš nespēj kolēģa bezizeju prognozēt (vai spēj un ļauni ņirdz). Otrais? Dievs vien zina, ko šis tajā mirklī darīja (telefons, navigācija, desmaize…), bet modrs un tuvu briesmu pazīmes (līdera novirze pa kreisi – pat ja šis pagrieziena signālu neieslēdz) ātri ievērot gatavs jau nu nebija.

nomale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tāds tas iespējamais sižetiņš. Un, ja tāds, – nekāda riteņbraucēju grupas iluminācija līdzējusi nebūtu.

Tātad – pirmajam turpmāk apspriežamajam pasākumu plāna punktam (4. novembrī pat īpaša Saeimas komisijas sanāksme sasaukta) tomēr vajadzētu būt nevis par riteņbraukšanas iegrožošanu, bet – ko darīt, ko spējam darīt, lai ierobežotu (vēlams – likvidētu) bīstamus manevrus plūsmā?

Atļaujos sliktu prognozi – kamēr smagie Latvijā tiks nepietiekami kontrolēti un brauks šitā, cietīs vēl daudzi.

Visu rakstu lasiet 3. novembra “Latvijas Avīzē” vai “Latvijas Avīzes” e-izdevumā.

Pievienot komentāru

Komentāri (14)

  1. Mīļie, pa kurām šosejām fūres brauc ar 80-90?

  2. Velobraucēju ir daudzkārt mazāka masa un viņi noslīkst autobraucēju egoistiskajos uzskatos.
    Autobraucēji ir viena no ieinteresētajām pusēm, tāpēc viņu viedoklis nav neitrāls. Tas ir ienteresēts un nedos objektīvo ainu.
    Šādi jautājumi jāizlemj speciālistu lemšanai.
    Citādi iznāk kuru lielāka masa tiem taisnība.
    Pati esmu autobraucēja.

  3. Par kādām distancēm mēs te varam vsp runāt? Vācijā uz autobāņiem ir distanču neievērošanas fotoaparāti! Katrā gadījumā tur, pa bāni velokurjēri un spirtisti nebraukā! Redz, pie mums visatļautība! Atstarojošās vestes nevajag, velodelegācija var mierīgi drasēt ar nesaprotamu,nesaredzamu ,,bobiku,, nopakaļ! Ak jā, pat pār gājēju pārejām, tagad var laist kā pa bulvāri! Tiklīdz kas notiek, tā pie vainas šoferītis! Vrb kāds atceras, kā Fogele pa pjanku ielidoja sabiedr.transp. pieturā?? Cik tur cieta? Manuprāt ,,tādu,, vajadzēja čokā uz mūžu ielikt! Mūsu valstī par naudu viss atrisināms! …nedaudz atkāpos no tēmas! Ievērojot distanci, vnm atradīsies tāds gudrinieks, kurš pielīdīs priekšā! Viņam doma tāda- es tak aiz fūres neko neredzu, ko viņš velkās ar 80-90km/h? Apdzenot savukārt atkal bremzē, jo netiek nākamajam garām… Šāds vadītājs nemas neaizdomājas par kravas auto faktisko masu! Tālāk atkal kravas auto bremzē un sākas haotika uz ceļa, kollonas plūsma saraustīta! Par kādu distanci mēs varam te runāt, ja katrs tik pa sevi domā? Tas pats pa joslām… Varbūt es nesaprotu kko? Ja pilsētā ir 2-3 joslas, pirmā un otrā brīva, kamdēļ jābrauc pa trešo kreiso?? Lkm atkal kravas auto pie vainas?

  4. Pilnīgi riebjas šitie plānā galdiņa urbēji, kuri raksta velosipēdistu aizstāvības likumus! Paskataties paši, ka viņi brauc, kur brauc un kādi brauc… Reti kurš zaļo vesti uzvilks! Labi, ka vēl lampiņa pie d…. mirgo! Brauc šmigā, neskatās ne pa labi, ne kreisi! Pār pa gājēju pārejām lido, redz, man zaļais! Bet kā fūrists savāks fūri kaut vai pie 30km/h šim neuztrauc! Paskatieties paši, kā kurjerpasts un citi tirliņi braukā pa Rīgu un tad spriedelējiet par distances neievērošanu! Vai tad viņi ciena šoferus? Uzvelc kaut vesti, tad jau uz pusi negadījumi samazināsies! Bet nē, galvenais piespraus pie smadzenēm videoreģ. un tad gudri d…., cik šoferi slikti! Tfu!

  5. Māris Dzelzgalvis Atbildēt

    Par smagajiem un to kumēdiņiem varētu pastāstīt pietiekami interesantas lietas, taču vienu varu apgalvot – nu jau ceturto gadu diendienā braucot pa lielāko daļu Eiropas (arī Norvēģijas, Turcijas, Šveices) ceļiem nav nācies sastapties ar riteņbraucēju kolonām vai to treniņiem pat uz nacionālas klases ceļiem. Atsevišķi riteņbraucēji Polijā, Rumānijā vai Bulgārijā gan ir gadījušies.

  6. parasti visgudrākie komentētāji ir tie, kam tikai B kategorija. katrs pats braucot var objektīvi izvērtēt, kāda distance jāietur, nekāda metru noteikšana te nav vajadzīga. un vēl, ja lielāka distance, parasti kāds cenšas ielīst pa vidu.

  7. Ko niekus, bābiņki Atbildēt

    Neviens neaizliegs satiksmes dalībniekam izvairīties no šķēršļa !!!!!!!!!!!!!!
    Ignorējot saglabāšanās instinktus neviens nebrauks taisni kokam, stabam virsū.
    Uz veloceliņiem atrodas apgaismes, elektrības balsti. Neviens tīši tam virsū nebrauks !!!!!!!!!!

    Punkts 1: SPRIEDELĒJIET, BET ŠĶĒRŠĻIEM JĀBŪT PAMANĀMIEM JAU PA GABALU !!!

  8. Si versija izklausas loti ticama,loti biezi fures brauc parak tuvu viena,otrai.Esmu daudzreiz pa raciju viniem ludzis palielinat distanci lai tieku garam,ir dala smago vaditaji,kuri manu lugumu izpilda,bet liela dala nenem galva.Spriezot pec sarunam vinu starpa, smago vaditaji neieredz vieglas masinas ka sugu.

    • No jūsu teiktā var secināt, ka gluži tāpat, lielākā daļa autovadītāju neieredz riteņbraucējus un gājājus kā sugu…

    • Ļoti ticama versija, jā šādu situāciju pašam nākas novērot ikdienā. Otrs “iemīļots” kravinieku manevrs ir izbraukt no Rīgas HES pārvada virzienā uz Salaspili blakus abās rindās un braukt ar ~60 km/h. Un tā cauri visai Salaspilij un vēl tālu aiz, kamēr ienāk prātā pārkārtoties.

    • ko nu murgo? neieredz vieglos? a kā tad viņi paši tiek mājās? var padomāt, ka pārvietojās tikai ar fūri?

      • Tu brauc ar auto? Kāda ir tava attieksme pret velosipēdistiem? Un kāda ir tava attieksme pret autobraucējiem, kad pārsēdies uz velo? 🙂

        • Nezinu kā Alexsa, bet kad es braucu ar velo, tad vienmēr atceros, ka mani kā auto vadītāju tracina:
          1) velo braukšana pie sarkanā;
          2) pēkšna izbraukšana uz brauktuves:
          3) manevrēšana starp kustībā esošām masīnām…
          4)braukšana vienvirziena ielā pretējā virzienā (un vēl jūtas apvainoti, rāda žestus, ja nepavācies malā un nedod ceļu)!

          un to nekad nedaru.

          P.S. Kronis visam ne pārāk sen bija, kad uz Čakenes, brīdī kad pārkārtojos, lai apsteigtu trolejbusu, velokurjers nolēma mani apdzīt …

          Kā autovadītājs cienu normālos riteņbraucējus un palaidīšu dažreiz arī tad, kad viņiem nav priekšroka, bet dažiem novēlu to, ko komentāros nevar rakstīt.

Revolūcija, kas nes attīstību un briesmasTāpat kā cunami vilni, cilvēki digitālās tehnoloģijas sākumā vilni apbrīno, neapzinoties tā spēku un ātrumu
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+