Publicitātes foto

Kannas – atskaites punkts filmu nozares profesionāļiem 0

Tikko noslēdzies Kannu filmu tirgus, kas reizi gadā pulcina filmu nozares profesionāļus no visas pasaules – tiek prezentēti projekti, meklēti un atrasti sadarbības partneri, noslēgti darījumi.
„Kannas ir ikgadēja tikšanās vieta ar nozares kolēģiem un vienlaikus atskaites punkts – gan uz mūsu studijas paveikto, gan manas paaudzes kolēģu šajā laikā sasniegto,” stāsta studijas Tasse Film producente Alise Ģelze, kas pirmo reizi Kannu tirgū piedalījās 2008. gadā jauno producentu seminārā “Producers on the Move”. Tas ir bijis sākums profesionālo kontaktu veidošanai. Tieši šādā un līdzīgos semināros iegūtie kontakti bijuši visnoturīgākie un rezultatīvākie.
„Šāda attiecību veidošana ar laiku nostiprinās kopīgos projektos, piemēram, mana vienaudze, producente Hlīna Johansdotira, ar kuru kopā strādājām Skandināvijas projekta “Closer Neighbours” ietvaros, šobrīd ir kopproducente Renāra Vimbas spēlfilmai “Es esmu šeit”. Tāpat Jans Naževskis no “New Europe Film Sales” izplata manu filmu “Mammu es tevi mīlu”. Tā ir bijusi veiksmīga sadarbība – filma rādīta vairāk nekā 70 festivālos, noslēgti veiksmīgi darījumi Āzijā par kino un DVD izplatīšanu, patlaban vienojamies arī par lielāku TV darījumu. Tāpēc ceru arī nākamo filmu “Es esmu šeit” uzticēt šai kompānijai. Šobrīd nostabilizējas jauna kino profesionāļu paaudze, kam ir svarīgi sevi apliecināt un kas veido jaunu ainu kino nozarē. Tas ir izaicinājums – piederēt šai paaudzei un ar katru gadu vērot, kā šī aina kļūst aizvien dinamiskāka,” stāsta A. Ģelze.
Savukārt studijas “Ego Media” producentam Guntim Trekterim ir liela pieredze gan Kannu filmu tirgū, gan starptautisku projektu īstenošanā. “Ego Media” šogad pārstāvēja divus aktuālus dokumentālo filmu projektus – režisora Viestura Kairiša filmu “Neredzamā pilsēta” un filmu “Bez bailēm”, ko pēc režisora Herca Franka nāves pabeigs jaunā Krievijas režisore Marija Kravčenko. „Mans mērķis Kannās ir piesaistīt ārvalstu finansējumu filmu uzņemšanai Latvijā. Šogad īpaši izjutu, ka šajā jomā konkurence starp valstīm ir liela. Tomēr tie mani partneri, kas Latvijā atgriežas vairakkārt, apgalvo, ka svarīgākā Latvijas priekšrocība ir gan līdzfinansējuma mehānismi un veiksmīgi īstenoto projektu vēsture, gan arī mūsu uzņemšanas grupu augstā profesionalitāte. Tomēr nepārtraukti jābūt gataviem sevi apliecināt un pierādīt. Šogad pateicoties LIAA atbalstam, Latvijai bija ļoti veiksmīgs stenda dizains, ko daudzi atzina par vienu no interesantākajiem visā tirgū un tas piesaistīja lielu uzmanību. Arī tā ir pozitīva zīme, apliecinot mūsu radošumu un spēju mainīties,” uzskata G. Trekteris.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.