Senču iela un Lielie kapi. Foto – Karīna Miezāja.

“Kapu tramvaja” projekts guvis Eiropas Komisija atbalstu 5

Tautā tā dēvētais “kapu tramvajs” un iesniegtais projekts Eiropas Savienības naudas ieguvei ieguvis Eiropas Komisijas atbalstu.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Par iegūto atbalstu jaunas tramvaja līnijas izbūvei ir paziņojusi “Rīgas satiksme”.

“Rīgas satiksme” informē, ka Eiropas Komisija apstiprinājusi Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības lielo projektu, kura ietvaros ir plānota 3,6 km garas jaunas līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela – Senču iela – Zirņu iela – Skanstes iela – Sporta iela, vēl apmēram 3 km esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija līdz pilsētas centram un atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija un jauni kontakttīkli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat projekts paredz aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu, satiksmes vadības sistēmas izbūvi.

Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstības projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums projekta īstenošanai – 65 669 331 eiro un vēl rezerve 4,3 miljonu eiro apmērā, kas tiks piešķirta pēc 2018. gada 31. decembra, ja tiks izpildīti projektā noteiktie kritēriji.

Savukārt «Rīgas satiksmes» finansējums ir 27,4 miljoni eiro. Pašlaik tiek lēsts, ka tramvaja līnijas izbūve varētu sākties nākamā gada otrajā pusē, jo aptuveni gads ir nepieciešams tehniskā projekta izstrādāšanai tāpēc, ka darbi jāsaskaņo ar inženierkomunikāciju turētājiem, nekustamā īpašuma īpašniekiem. Projektu realizāciju plānots pabeigt 2022.gadā.

Projekta īstenotāji uzskata, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūve ļaus izveidot lokveida apli ap Rīgas vēsturisko centru. Rīgā tas pavērs iespēju veidot jaunus maršrutus, kas, apbraucot centru cauri Skanstei, mazinās sabiedriskā transporta plūsmu, atslogojot K.Barona ielu, un radīs priekšnoteikumus turpmākai jaunu tramvaja maršrutu būvniecībai uz Purvciemu un Pļavniekiem.

Projektam ir arī oponenti – sabiedrība apvienojusies domu biedru grupā “Lielo kapu draugi”, jo protestē pret to, ka tramvaja sliedes skars kapu teritoriju.