Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
28. oktobris, 2016
Drukāt

“Kapu tramvajs”: Ja projektu nepubliskos “Rīgas satiksme”, to darīs CFLA (5)

Senču iela un Lielie kapi. Foto - Karīna Miezāja.Senču iela un Lielie kapi. Foto - Karīna Miezāja.

Centrālajā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA), kuru dienu iepriekš Lielo kapu draugi aicināja publiskot “Rīgas satiksmes” (RS) projekta pieteikumu par Skanstes tramvaja līnijas izbūvi, aicinājusi to darīt pašu pašvaldības uzņēmumu.

“Sabiedrības informēšanas nolūkos, lai novērstu pārpratumus un šaubas par ES fondu projektu būtību, esam lūguši “Rīgas satiksmi” šo iesniegto projektu publiskot. Gadījumā, ja “Rīgas satiksme” tomēr to nepubliskos, CFLA ir lūgusi precīzi norādīt projekta informāciju vai datus, kurus uzņēmums klasificē kā komercnoslēpumu un kuri, ja ir atbilstošs pamatojums, nav publiskojami. Pēc šīs informācijas saņemšanas CFLA publiskos iesniegto projektu,” portālam “la.lv” piektdien pavēstīja CFLA pārstāve Daiga Reihmane par sabiedrībā plašu rezonansi izraisījušo projektu.

RS pārstāvis Viktors Zaķis sacīja, ka šāds piedāvājums ir saņemts, un tas tiek vērtēts. Viņš nevarēja pateikt, kad par to tiks pieņemts lēmums.

RS ir iesniegusi CFLA pieteikumu par Skanstes tramvaja līnijas būvniecību, ko Rīgas domes deputāti 11.oktobrī ārkārtas sēdē atbalstīja ar 34 balsīm “par” un 15 “pret”, lai pieteiktos ES fondu finansējumam. Sabiedrības protestus izraisījusi iecere, ka tramvaja līnija skars Lielos kapus, kur apbedīti arī daudzi dižgari.

Tikai dienu iepriekš, ceturtdien, Latvijas Zaļā kustība, Vides aizsardzības klubs un kustība “Lielo kapudraugi” lūdza aģentūru publiskot Skanstes tramvaja līnijas projekta pieteikumu un pārbaudīt, vai tas nesatur krāpšanas pazīmes.

“Latvijas Avīze” jau rakstīja, ka jaunākie Rīgas domes amatpersonu izteikumi liecina, ka, izbūvējot tautā par “kapu tramvaju” nosaukto tramvaja līniju uz Skanstes apkaimi, Lielo kapu teritoriju tas neskars. “Jaunais tramvajs pārvietosies pa Senču ielu esošās ielas platumā,”apgalvoja Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins. Šāds uzdevums esot dots projektētājam.

Tomēr bažas par jauniecerētās tramvaja līnijas efektivitāti un ietekmi uz kopējo transporta plūsmu paliek. Cilvēkiem arī radušās aizdomas, vai dārgā RS projekta realizācija nākotnē nesadārdzinās visa galvaspilsētas sabiedriskā transporta biļešu cenu. “Rīgas satiksme” apgalvo, ka bažām nav pamata, jo “tēriņi jau ir ierēķināti ilgtermiņā, un tiem nekādā veidā nav jāietekmē uzņēmuma pakalpojumu cena”.

CFLA projekta pieteikumu var vērtēt trīs mēnešus – līdz janvāra vidum. Summa, ko tramvaja līnijas izbūvei var iegūt no ES fondiem, ir līdz 70 miljoniem eiro.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Vai ta ar 11 tramvāju nepietiek??? Kam vajadzģs šis vājprāts???? Kādēļ lieki tērēt naudu uz stulbībām….

  2. Tie tā saucamie kapi tur ir apgānīti, piemēsloti un aizauguši. Interesanti, ka līdz šim neviens par viņiem nav interesējies.

  3. Kas ir projektētājs un vai bija konkurss uz projektēšanas darbiem?

  4. Lūdzu precizēt – ielas palutumā vai sarkano līniju platumā?

  5. nevar publiskot to kas vel nav tapis. projektu vel tikai taisās sākt , nekas vel nav uzzimets ir tikai uzlikti pirmie paraksti uz papīra lai varetu kautjelko sākt projektet. turklāt ir dots rīkojums iekļauties ielas platumā, ko tad cfla taisās publiskot? savas fantāzijas?

Draugiem Facebook Twitter Google+