Karikatūras

Gatis Šļūka. Kā mūs “VW” piekrāpa

Pasaulē dedzīgi tiek apspriests, kādas sekas izraisīs globālais “Volkswagen” skandāls. Septembra beigās uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar dīzeļdzinēju tipu, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra. Programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Šī kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu. Piemēram, šonedēļ Eiropas Parlamenta deputāts Krišjānis Kariņš, kurš EP uzstājās debatēs par šo “Volkswagen” skandālu, sacīja, ka EP deputāti kā likumdevēji kopumā ir “ļoti naski, izstrādājot aizvien jaunus regulējumus”, visbiežāk ar mērķi uzlabot pasauli. “Mēs esam gadu gaitā uzstādījuši aizvien stingrākas prasības CO2 un kaitīgo izmešu samazināšanai. Gadiem ilgi esam ticējuši, ka no gada uz gadu jaunie ražojumi kļūst aizvien videi nekaitīgāki un mūsu bērniem ir labāka pasaule. Tomēr, kas noticis – izrādās, ka mēs kopumā esam piekrāpti. Viena, iespējams, vairākas autoražotāju firmas ir apzināti krāpušās ar tehnoloģijām, lai it kā atbilstu standartiem, bet faktiski neatbilstu,” teica Kariņš.

Reklāma
Reklāma
Putins gādā naudu karam ar privātpersonu īpašumu konfiskāciju – rezerves fondā naudas krājumi izsīkst
Lai brīvdienas būtu garākas! Nākamgad varētu pārcelt divas darba dienas
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka
RAKSTA REDAKTORS
CILVĒKSTĀSTS. “Es strādāju par apkopēju viesnīcā un biju lepna, ka to spēju” – Daces spēka stāsts par veiksmīgas dzīves pamešanu Latvijā un pārcelšanos uz Tenerifi