Tālrunis ar bojātu displeju.
Tālrunis ar bojātu displeju.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Kas jāņem vērā neapdrošinātu mobilo telefonu īpašniekiem, skaidro telefonu servisā 0

Lai arī viedierīces ir viens no dārgākajiem cilvēku pirkumiem ikdienas lietošanai, reti kurš izvēlas telefonu apdrošināt. Tikai katrs septītais jeb 15% gadījumos remonta izmaksas tiek segtas ar apdrošināšanas polisi, liecina Baltijā lielākā viedierīču servisa centra “MTTC” dati.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Dati iegūti, apkopojot informāciju par laika periodā no 2018. gada augusta līdz 2018. gada oktobrim, ieskaitot, “MTTC Latvija” servisa centros nodotajām ierīcēm.

“Esam raduši pie automašīnu, māju un citu vērtīgu lietu apdrošināšanas, taču arī mobilās ierīces, īpaši tādas, kas maksājušas vairākus simtus eiro, zādzība vai smaga bojājuma gadījums, var būt finansiāli nepatīkams un sāpīgs trieciens, tomēr diemžēl viedierīci apdrošina retais,” atzīst “MTTC Latvija” vadītājs Gintaras Kruckas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc “MTTC Latvija” datiem, puse jeb 54% mobilo ierīču remonts tiek segts garantijas ietvaros, proti, laika posmā, ko bojājumu novēršanai, paredzējis pats ražotājs. Savukārt mazliet mazāk nekā trešā daļa ir maksas remonti.

Aptuveni 30% gadījumos ražotāja garantēto ierīces remontu klientiem nākas atteikt, jo konstatētie bojājumi radušies paša īpašnieka vainas dēļ.

Biežākie tālruņu defekti, ar ko vēršas telefonu servisā, ir ekrāna bojājumi un tālruņa uzlādes vai ieslēgšanas problēmas.

Šāda tipa bojājumi, ja vien tie nav ražošanas brāķi, pārsvarā tiek atzīti par mehāniskiem bojājumiem, kuru novēršana neietilpst ražotāja garantijas segto remontu klāstā, un to novēršanas izmaksas ir jāsedz pašam tālruņa lietotājam.

“Kādam telefons izkritis no rokas un sitienā pret zemi sasists tā displejs. Kāds aizmirsis tālruni izņemt no kabatas un uzsēdies tam virsū, sabojājot ekrānu. Šādu situāciju ir daudz, un visbiežāk tās ir pašu lietotāju vainas pēc, tāpēc ražotājs nenodrošina ierīces garantijas remontu,” savā ikdienas darbā pārliecinājies telefonu servisa vadītājs Gintaras Kruckas.

Ne vienmēr tālruņa kritiena vai ekrāna ielocījuma gadījuma sekas var būt manāmas uzreiz. Tā rezultātā var tikt bojāta tālruņa iekšienē esošā elektronika, kas pēcāk dažādos veidos var ietekmēt ierīces darbību. Jāņem vērā, ka elektronikas bojājumu sekas var parādīties tikai pēc laika un šķietami ar kritienu nesaistīti.

Maksas remontu cenas ietekmē virkne faktoru un tās ir atšķirīgas, tomēr, jo dārgāks un ekskluzīvāks ir tālrunis, jo dārgākas ir tā detaļas un līdz ar to arī remonta izmaksas.

Reklāma
Reklāma

Tāpēc, iegādājoties viedierīci, uzreiz vajadzētu parūpēties par aizsargaksesuāriem, kas var mazināt iespējamo bojājumu risku – ekrāna aizsargplēvi un korpusa maciņu, kā arī atvēlēt nelielu naudas summu tās apdrošināšanai.

Tādējādi, nododot remontam ierīci, kas būs apdrošināta, remonta mirklī nebūs jāšķiras no prāvas naudas summas.

Lielākās izmaksas segs apdrošinātājs, bet tālruņa īpašniekam būs jāsedz vien pašrisks.

“MTTC” ir ražotāju autorizēts mobilo ierīču servisa centrs, kas veic gan garantijas, gan negarantijas ierīču diagnostiku un remontu pasaules vadošajiem viedierīču zīmoliem – “Samsung”, “Huawei”, “Sony”, “Cat”, “Nokia” un citiem. “MTTC” darbojas visās Baltijas valstīs, Somijā, Itālijā, Nīderlandē, un Beļģijā.