Mobilā versija
Brīdinājums -0.9°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
21. marts, 2016
Drukāt

Kas patiesībā notika ar “Boeing 737-800”? (12)

Foto AFP/LETAFoto AFP/LETA

Sestdien, 19. martā, pulksten 3:51 pēc vietējā laika Rostovas pie Donas lidostā avarēja aviokompānijas “FlyDubai” pasažieru lidmašīna “Boeing 737-800”. Bojā gājuši visi piecdesmit pieci pasažieri un septiņi apkalpes locekļi.

Vieni sēro, citi vāc ziedojumus bojāgājušo tuviniekiem, vēl citi meklē atbildēs uz jautājumiem, kas rodas šīs katastrofas sakarā, bet Rostovas lidosta tikām ir slēgta. Ārvalstu politiķi, diplomāti, tiesībsargi un žurnālisti, kas vēlējās sekot Nadeždas Savčenko tiesas prāvas noslēgumam, bija spiesti doties uz Rostovas apgabala Doņeckas pilsētas tiesu vai nu ar vilcienu vai autotransportu.

Videosižetā, kas tapis 19. marta pēcpusdienā, žurnālists Souls Gudments analizē Krievijas medijos izplatītos materiālus un uzdod jautājumus, kas rodas sakarā ar “Boeing 737-800” avāriju: kur palikušas lidmašīnas atlūzas, kur upuru mirstīgās atliekas, kā Vikipēdijā materiāls par katastrofu, kas notika aptuveni 3:50 naktī varēja parādīties jau 6 no rīta?

Uzziņa:

Lidmašīna virs lidostas riņķojusi vairāk nekā divas stundas. Pēc Krievijas ziņu aģentūras “Interfax” teiktā “dažas minūtes pirms nolaišanās pilots nezināmu iemeslu dēļ pārdomājis un mēģinājis veikt vēl vienu apli, taču tas nav izdevies”.
Vietnē “Aviation safety net” publicēti galvenie dati par reisu FZ981 (pēc GMT laika):
17:45 FZ981 plānotais izlidošanas laiks
18:37 FZ981 sāk pacelšanos no skrejceļa 30R Dubaijas lidostā
19:14 FZ981 sasniedz kreisēšanas augstumu FL360
22:16 FZ981 nolaižas no FL360
22:20 FZ981 plānotais ielidošanas laiks
22:39 FZ981 veic pirmo nosēšanās mēģinājumu Rostovas lidostā
22:42 FZ981 atliek nosēšanās mēģinājumu 525 metru augstumā, 6,7 kilometru attālumā no skrejceļa
22:49 FZ981 sasniedz 2438 metru augstumu un dodas lidostas ziemeļaustrumu virzienā
23:20 FZ982 ieplānotais izlidošanas laiks atgriešanās reisam uz Dubaiju
23:27 FZ981 4572 metru augstumā sāk gaidīšanas procedūru
00:28 FZ981 beidz gaidīšanas procedūru un samazina augstumu, lai veiktu otru nosēšanās mēģinājumu
00:40 FZ981 atliek otro mēģinājumu 472 metru augstumā, 5,6 km attālumā no skrejceļa
00:41 FZ981 ietriecas zemē

Lidmašīnas kapteinis bijis 1978. gadā dzimis Kipras pilsonis, vēsta TASS.

Lidsabiedrība “FlyDubai” ir dibināta 2009. gada maijā, šī ir pirmā katastrofa tās vēsturē. Avarējusī lidmašīna bijusi piecus gadus veca.

“Melnās kastes” ar lidojuma tehniskajiem datiem ir nopietni bojātas, un datu atkodēšana varētu ilgt pat mēnesi, atsaucoties uz Krievijas aviokompāniju regulatora paziņojumu, vēsta ziņu aģentūra “Reuters”.

“Saņemtie datu ierakstītāji ir pamatīgi mehāniski bojāti,” teikts Starpvalstu aviācijas komitejas paziņojumā. “Speciālisti sākuši to pārbaudi, atverot un izņemot atmiņas moduļus no to aizsargapvalkiem, lai turpinātu darbu un atjaunotu kabeļu pieslēgvietas, un sagatavotos datu kopēšanai,” teikts paziņojumā.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Kur ir turpinājums video blogera Tarasova 4 video apskatē un analīzē? Pie kāda slēdziena tad viņš ir nonācis? Pie citplanētiešiem, kas nolaupa cilvēkus vai pie kā sakarīgāka?

  2. Varētu daudz kam piekrist, bet par kamerām es nepiekritīšu. Naktī pat diezgan augstas izšķirtspējas kameras pamatīgi zaudē kvalitāti, un paliek melnbaltas. Krāsa varēja parādīties, jo uzsprāgstot liesma izgaismoja apkārtni.

  3. Neticu nevienam vārdam, ko drukā 4.maija kliķes pavadā ejošā prese!

  4. aivars znotiņš Atbildēt

    Noskatījos un noklausījos VIDEO,saprotot krievu valodu,arī man ir aizdomas par katastrofas falsifikāciju: Pirmkārt- kāpēc lidmašīnai bij 2 stundas jāriņķo,gaidot uz OTRO nosēšanās mēģinājumu? Tas ir kā angliski sak “BULLSHIT”,ka “jaaizdedzina”degviela? Muļķības ! Pats esmu bijis situācijā ,kad lidmašīnai bij problēmas pēc pacelšanās ar navigācijas sistēmu,kā man to peec tam paskaidroja un vajadzēja atgriezties atpakaļ Toronto lidostā,TAD degvielu vienkārši izlaida no spārniem gaisā-atmosfērā,jo šīs darbības laikā no spārniem pacēlās tāds kā balts mākonis un uz manu jautājumu,KAS NOTIEK? atbilde bij ; WE DUMP FUEL ! Kas nozīmē -mēs atbrīvojamies no degvielas,jo nedrīkst nosēsties ar pilnām degvielas bākām ! Tātad jautājums ir : Kāpēc tiek MELOTS par degvielas izdedzināšanas vajadzību ? UN ,kā jau video materiālā rādīts-no lidmašīnas palikušas tikai LAUSKAS? un kas tad ar cilvēkiem? tie 3 stundu laikā tika savākti visi “veseli”??? Kaut kas te patiešām “NEKLAPĒ”ar mums sniegto informāciju! Atcerieties ,kas palika pāri no virs Ukrainas notriektās lidmašīnas 10Km augstumā !!! un te ? Tikai no kaut kaadu 600metru augstuma ,pat ne kilometra???acīm redzami TIEK SLĒPTA PATIESĪBA ! Neko citu peec noskatītā un noklausītā arī citos medijos pateikt nevaru.

    • Vienalga no lidmāšīnas vienmēr paliek rupjākas daļas, kaut vai dzinējs, kabīne. Līķi ari nav salasami slepeni un stundas laikā. Visi bijuši krievi. Lidosta piebāzta pilna ar fotokameram; lidmašīna stundām kavējusies virs lidlaukuma un ir tikai viens, uzņemts no pozicijas kaut kur ārpus ostas, fragments. Tā izskatās, ka krievs vairs pat melot neprot, vai nu pats ir noticējis, ka visi pārejie ir idioti un norīs visu, ko dos. It sevišķi pēc Smolenskas. Avarija nav bijusi, paliek jautājums, kam tas spektaklis ir domāts? Gribējuši nočiept jauno “Boingu” Emiratiem? Nepielaist ārzemniekus pie Savčenko prāvas? Novērst uzmanību no kādām citām operācijām? Kaut kādas agonijas Kremļa atbildības zonā.

  5. Izrādiet ciņu aizgājējiem un beidziet idiotu teorijas bīdīt.

  6. un kas deva atļauju nosēsties???

  7. Tātad, lai ārvalstu diplomāti,politiķi, tiesībsargi un žurnālisti netiktu uz ukrainietes Nadeždas Savčenko tiesas prāvas noslēgumu. Hm. Nekur, nevienā vietā pat netiek pieminēts, kāpēc neatļāva lidot uz citu lidlauku, bet lika gaidīt, un mēģināt nosēsties turpat. Kāpēc ? Kāpēc ? Ja tas nebija iespējams. Tur nav tīra lieta. Vai kaut kur vēl tā notiek, ka stundām jāriņķo ?

  8. Tikai viens jautājums ! Kāda “mārrutka” pēc, netika izmantoti rezerves lidlauki ???

INFOGRAFIKA. Pieaug atbalsts spīdzināšanaiVai sagūstītos ienaidnieka kaujiniekus drīkst spīdzināt, lai iegūtu svarīgu militāro informāciju? (%)
Draugiem Facebook Twitter Google+