LETA

“Ķekava” plāno likt akcentu uz lētāku produktu ražošanu 0

AS “Putnu fabrika “Ķekava” (“Ķekava”) šogad plāno likt akcentu uz ekonomiskās jeb lētākās klases produktu ražošanu, vienlaikus pārskatot un samazinot produkcijas klāstu, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” atzina uzņēmuma izpilddirektors Aldis Škutāns.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi”
Lasīt citas ziņas

“Pietiktu ar 50 produktu vienībām, tikmēr “Ķekava” ražo 100, kas ir pārāk daudz, līdz ar to diemžēl neviena no tām nav īsti veiksmīgi pozicionēta. Turklāt uzņēmums strādāja galvenokārt uz augstākā cenu līmeņa jeb premium segmentu, kas tirgus “piramīdā” aizņem tikai 5%, kamēr vidējais cenu segments veido 30%-35%, bet atlikusī daļa ir ekonomiskais segments. Šīs proporcijas tuvākajos gados nemainīsies, jo ekonomika neattīstās tik strauji, kā gribētos, un pirktspēja nav augsta,” sacīja Škutāns, akcentējot, ka “Ķekavas” mērķis ir likt akcentu uz tām produktu kategorijām, kam piemīt lielākā tirgus attīstības perspektīva.

“Jākoncentrējas uz mērķauditorijām, kam iepriekš nav pievērsta pietiekama uzmanība, jākļūst pamanāmākiem, zināmā mērā – agresīvākiem. Tādēļ strādājam pie jaunām tehnoloģijām, sadarbojamies ar garšvielu piegādātājiem. Viens no jaunumiem – gatavosim īpašas vistu spārniņu uzkodas pie alus hokeja un futbola līdzjutējiem, kā arī vēl vairākus produktus, kas pagaidām ir komercnoslēpums. Tie nebūs milzīgi apjomi, bet niša ir ļoti perspektīva. Piestrādāsim arī pie grilproduktiem un marinādēm,” norādīja uzņēmējs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš arī sacīja, ka uzņēmums plāno mainīt proporcijas esošajā produktu portfelī.

“”Ķekava” vairāk zināma ar svaigajiem produktiem – vistām, šķiņķi, stilbiņiem, filejām, spārniņiem. Līdz šim ļoti maza sadaļa bija gatavie pārstrādātie produkti. Tie ir ļoti liels potenciāls. “Ķekavas” produktu portfelī svaigie produkti aizņem 80%, kamēr pārstrādātie – tikai 20%. Tā kā svaigajiem produktiem ir pārāk liela konkurence no Polijas un Lietuvas, plānojam mainīt šo samēru attiecīgi uz 70% un 30%,” sacīja Škutāns.

Jautāts par plānoto investīciju apjomu, viņš atzina, ka nebūs nepieciešama papildu naudas piesaiste. “Lielas investīcijas nebūs nepieciešamas. Uzņēmumam pašam ir pieejama svaiga izejviela. Izmantotas tiek tikai un vienīgi Latvijā audzētās vistas. Nav nekādas vajadzības vest no Polijas, Vācijas, Holandes, Igaunijas vai Lietuvas sasaldētus produktus, kurus pēc tam atlaidina. Starp citu – nereti arī atlaidinātus pārdod, kas ir pretlikumīgi. Nav loģikas, ja pārdodam izejvielu pārstrādātājiem, kas sagatavo izejvielu lētajiem produktiem un pārdod tos tālāk “Ķekavas” konkurentiem. Kāpēc zaudēt tirgu, ja, apejot vismaz divus starpniekus, paši varam veiksmīgi konkrētos produktus ražot. Tur nevajadzēs investīcijas, bet gan uzņēmuma tehnologu un garšvielu piegādātāju “prāta vētru”, izcilas receptūras un pievilcīgas etiķetes izstrādi,” sacīja “Ķekavas” izpilddirektors.

“Ķekava” patlaban cer uz sarežģītās finanšu situācijas labvēlīgu risinājumu Valsts ieņēmumu dienestā (VID), kuram 10.janvārī jālemj par uzņēmuma 1,72 miljonu latu lielo parādu un līdz ar to – par “Ķekavas” turpmāko eksistenci un apmēram 700 darbinieku likteni.

Reklāma
Reklāma

“Ķekavas” apgrozījums 2010.gadā bijis 20 miljoni latu un tas ir par 6% mazāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 21,42 miljonus latu. Savukārt uzņēmuma zaudējumi 2010.gadā bijuši 1,82 miljoni latu, kas ir par 640 000 latu vairāk nekā 1,18 miljonu latu zaudējumi 2009.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.