Foto – LETA
Foto – LETA
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Ķirsis vēršas IKVD par iespējamu aģitāciju Franču licejā 10

Papildināta.

Partijas “Vienotība” Rīgas mēra amata kandidāts un Saeimas deputāts Vilnis Ķirsis vērsies ar iesniegumu Izglītības kvalitātes valsts dienestā (IKVD), lūdzot pārbaudīt informāciju par iespējamu Rīgas domes vadībai komplimentāru aģitāciju Rīgas Franču licejā, vēsta partijas preses sekretāre.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

“Rīgas Franču liceja skolēnu vecāki vērsušies pie manis kā Saeimas deputāta, informējot par diskutablu pedagoga rīcību mācību iestādē, 9.klases skolēniem mācību priekšmeta Sociālās zinības ietvaros kā mājas uzdevumu nosakot izpētīt Rīgas pašvaldības informatīvo portālu, apkopojot un uzskaitot Rīgas domes labos darbus,” iesniegumā IKVD norāda Ķirsis.

Ķirsis lūdzis dienestu izvērtēt, vai Rīgas domes darbības aplūkošana pozitīvā gaismā ir iekļauta attiecīgā mācību priekšmeta programmā un vai uzdevuma saturs atbilst vispārējās izglītības un sociālo zinību mācību priekšmeta standartiem. Ķirsis lūdz arī pārbaudīt, vai minētā jautājuma iekļaušana mācību priekšmeta programmā nav organizēta ar Rīgas domes ziņu un vai šāda prakse netiek īstenota arī citās Rīgas pašvaldības mācību iestādēs. Ķirsi satrauc iespējama aģitācija.

Pašvaldību vēlēšanas notiks nākamgad.

CITI ŠOBRĪD LASA

IKVD apliecina, ka iesniegums ir saņemts. Izskatot iesniegumu saistībā ar pedagoga dotu uzdevumu, pirmkārt, ir svarīgi noskaidrot, vai uzdevums palīdz īstenot valsts pamatizglītības standartu un mācību priekšmeta standartu. Dienests norāda, ka pamatprasībās, beidzot 9.klasi, vairākas tēmas ir saistītas tieši ar pašvaldību darbu.

“Otrkārt, ir jāuzsver, ka Izglītības likumā skolotāja autonomija mācību metožu un materiālu izvēlē, t.i. pedagogi paši ir atbildīgi par savu darbu, tā metodēm, paņēmieniem un rezultātiem. Izvēloties noteiktus paņēmienus, pedagogs parasti izvirza noteiktu mērķi, ar kādu uzdevums tiek dots, un nosaka, kādu rezultātu plānots ar to panākt,” uzsver dienests.

Lai izvērtētu iesniegumā minēto informāciju, kvalitātes dienests lūdzis izglītības iestādes vadītāju sniegt skaidrojumu par skolēniem dotā uzdevuma mērķi un plānotajiem rezultātiem. Pēc skaidrojuma saņemšanas kvalitātes dienests to izvērtēs.

Vienlaikus dienests atzīst, ka šajā gadījumā ir iespējams arī diskutēt par to, kādēļ skolēniem uzdots izvērtēt tikai vienas pašvaldības darbu. Ja klasē ir skolēni no vairākām pašvaldībām, tad katram skolēnam būtu lietderīgi un interesanti analizēt tās pašvaldības darbu, kurā skolēns dzīvo.