Mobilā versija
-0.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Svētdiena, 4. decembris, 2016
22. maijs, 2015
Drukāt

Māris Antonevičs: “Air Baltic” runasvīrs turpina “dzīt muļķi” (36)

Foto - LETAFoto - LETA

Jānis Vanags

Par jaunu skandālu ar pazīstamā Saeimas deputāta Kaimiņa līdzdalību nesen steidza ziņot sensāciju kārie plašsaziņas līdzekļi. Šķetinot notikušo, atklājās, ka iemesls parlamentārieša konfliktam ar nacionālo aviokompāniju “Air Baltic” ir valoda, jo Kaimiņš esot interesējies, kāpēc lidmašīnā informācija tiek sniegta angļu un krievu valodā, bet ne valsts valodā. Deputāts pieprasījis paskaidrojumus stjuartei, kas, protams, bija bezjēdzīgi, jo ne jau viņa atbild par aviokompānijas politiku. Skaidrošanās beigusies policijā.

Šis “incidents” diez vai būtu pelnījis publicitāti, ja nesekotu interesanta reakcija no aviokompānijas runasvīra Jāņa Vanaga (un viņš gan pauž uzņēmuma oficiālo viedokli), kurš paziņoja, ka kompānijas prioritāte ir “darbs klienta valodā”, un ironiski “atvainojās” Kaimiņam par šo “Air Baltic” nostāju. Bet jautājums jau bija nevis par to, kāpēc runā angliski, krieviski vai kādā citā svešvalodā, bet kāpēc nerunā latviski? No “Air Baltic” pārstāvja pļāpāšanas izriet, ka latviešu valoda nav “klientu valoda” vai arī ir kāda zemākas kategorijas klientu valoda. Tā ir ļoti slikta attieksme aviokompānijai, kuras uzturēšanai Latvijas valsts tērē milzīgas summas (kopš 2011. gada “Air Baltic” glābšanai ieguldīti 100 miljoni eiro) – jā, to pašu tik bieži piesaukto nodokļu maksātāju naudu. Protams, paši nodokļu maksātāji šajā naudas došanā tiešā veidā nav iesaistīti, tāpēc viņu pielabināšanai pūles nav jāpieliek, toties, ja ir runa par jaunu pasažieru piesaistīšanu, tad saprotams, ka varētu būt lielāka vēlme izpatikt ārzemju klientiem, mēģinot pārvilināt viņus no citām aviokompānijām. Pašmāju pasažieriem lielas izvēles nav – pat ja kaut kas neapmierina, nekur neliksies, pakurnēs un lidos.

Tendence gan nav raksturīga tikai vienam uzņēmumam, bet kopumā Latvijas pakalpojumu sfērai. Staigājot pa Rīgu, nebūs grūti ievērot, ka arvien vairāk parādās iestādes, kuru nosaukumā ir vārdi “shop”, “coffe”, “outlet” un citi līdzīgi. Lietot latviskus nosaukumus laikam nav stilīgi. Un ko gan var gaidīt no starptautiskiem gigantiem, kas, pārpirkuši kādu Latvijas uzņēmu, steidz pārtaisīt to pēc sava ģīmja un līdzības, nevis izkopt kādu latvisku oriģinalitāti? (Piemērs – par “Benu” aptiekām pārtapušās “Ģimenes aptiekas”.)

Bet, runājot par “Air Baltic”, gribētos jau cerēt, ka notikušais ir tikai pārpratums un nejēdzības tiks labotas, tomēr J. Vanaga iecienītais paņēmiens “dzīt muļķi” un izlikties nesaprotam, par ko tiek izteikta kritika, rada šaubas. Pirms dažiem gadiem viņš “nesaprata” sabiedrības sašutumu par to, ka nacionālā aviokompānija nolēmusi atzīmēt 23. februāri, pasludinot to par “vīriešu dienu” (pareizāk sakot, sarkanās armijas dienu). Pat tad, kad šo mārketinga pasākumu bija asi kritizējis tā laika satiksmes ministrs Aivis Ronis, “Air Baltic” runasvīrs turpināja naivā balsī apgalvot, ka kompānija vienkārši izmanto dažādus datumus, lai aicinātu ceļot un, “ja kādam šie aicinājumi ceļot ir aizvainojoši, mēs no sirds atvainojamies”. Viņa tagadējie izteikumi liecina, ka uzņēmums no kļūdām nemācās.

Pievienot komentāru

Komentāri (36)

  1. Kkads lohs ganjau

  2. tas ir nožēlojami ,bet tā nu viņš ir -mums ir pārāk daudz tādu vanagu ,atšķirībā no leišiem un igauņiem.

  3. nezinu, cik sexīgs, bet truls gan izskatās, acis tukšas kā mironim.

  4. tomēr J. Vanaga iecienītais paņēmiens “dzīt muļķi” un izlikties nesaprotam, par ko tiek izteikta kritika, rada šaubas.
    ———————-
    Tāpēc jau tādios amatos, citējiot šķēli, ir vislielākie kretīni.

  5. Tieši tam jau šos runas vīrus vai sievas nolīgst. Vislabākie līdz šim bijuši Rīgas namu pārvaldniekam …

  6. NERUNASIM KRIEVISKI. saksim ar to. Mes katrs ka individs drikstam ja velamies, but spitigi, sturgalvigi un lepni lietojot savu valodu sava zeme.

  7. Kaimins rullee,kangarus un bezmugurkauliniekus nepieciesams preseet,lidz sak cienit valsti kura tas dzivo.

  8. seksīgs tas Vanags, es labprāt viņu redzētu savā gultiņā…

  9. Tas mans radinieks

  10. “riktīgs”tas Vanags.Ta viņam 23.februāris “vīriešu diena”,ta ķlientu valoda”.Un pat pieklājīgi atvainoties nevīžo.

  11. Visi latvieshi lido ar Rynair, Wizzair un citam aviokompanijam. Tada sajuta ka Baltick’am ir ne vairak ka 10% no latvieshu.

  12. lidojot uz Rigu,var redzeet apdzerusoes krievu purnus un dzirdeet vinu “skaisto” valodu ar visiem “epitetiem” koplektaa.

  13. anonims>>>Renate Atbildēt

    Nee tacu,nav jazin visa krievu valoda,bet tikai dazi vaardi,piem,bl,ka tavu maat, s..un es domaju,ka uzreiz viss buus okei.

  14. arī a aptieka pārtapusi par kaut kādu apotheka…wtf?

  15. kad to kretīnu Vanagu vienreiz atlaidīs?

    • tas tiesa, uzpūtīgais runasvīrs tur labi iesēdies kopš Filka laikiem. Toreiz atdarināja katru Flika kustību un pilnībā kopēja viņa stilu, nez ko tagad Janis Vanags atdarina? Varbūt beidzot pats sevi? Drausmīga (ne)personība ķip nacionālajā aviokompotā.

  16. Airbaltic darbonis Vanags ir kapitāls demagogs un **. Pārbaudīta lieta

  17. Māris Antonēvičs turpina dzīt muļķi. Ja lidmašīnā informācija būtu tikai angļu valodā, nevienu tas neuztrauktu (par Kaimiņu gan neesmu drošs). Bet krievu valodas stādīšana augstāk par latviešu valodu Latvijai piederošā kompānijā ir cūcība.

  18. Lidojošā kotlete Atbildēt

    Skandāls pilnīgi nevietā. Kompānija un apkalpes zina, kādas tautības pasažieri ceļo tālāk ar nākamajiem reisiem, tāpēc tiek lietota viņu valoda. Ja kāds latvietis pārsēstos uz nākamo reisu, tad arī skanētu latviešu valodā informācija.

    Drīzāk jau panikas cēlājiem būtu jāatnāk uz T/C Domina, kur reklāmas skan TIKAI krievu valodā. Un nekas.

    • KURŠ skandāls? Skandāls = policijas izsaukšana par to, ka pasažieris uzdod jautājumus apkalpei (stjuartiem), neatlaidīgi neļauj sevi “atšūt” ar atrunašanos un bukletiņiem, bet turpina vaicāt (un to dokumentē). Policijas izsaukšana (skandāls) tik tiešām ir nevietā. (Vai arī- tagad būs pasažieriem jābaidās izsaukt stjuartu neskaidrību gadījumā un uzdot jautājumu, ja tāds radies? Priekš kam tad ir tā “stjuarta izsaukšanas poga”? Vai arī, jābaidās- ja pasažieries neļaus sevi “apcelt par muļķi” un ņirdzīgo smīniņu iemūzinās bildē, tad tas var draudēt ar policijas izsaukšanu?
      Mani tomēr interesē- kurš atbildēs (un to apmaksās) par policijas nepamatotu izsaukšanu pie trapa?

    • Lūdzu, tagad precīzi paskaidrojiet – kā aviosabiedrība zina pasažieru dzimto valodu? Tie ir meli, jo šāda informācija nav un nevar būt aviosabiedrības rīcībā.

    • To,kādas tautība ir pasažierim,zina tikai pasažieris pats.Viņš var lidot no valsts uz valsti arī nezinot valodu.Piemēri mums nemaz tālu nav jāmeklē.Ne apkalpe zin pasžieru tautību,ne arī kāds valodas viņi pārvalda.Tas pirms lidojuma nekur pasaulē nav jāuzrāda.

  19. Starp citu, paziņojumi bija tranzīta pasažieriem. Daudz latviešu brauc tranzītā caur Rīgu?

    • Bet kā lai tie, kas krievu valodu nezina, zinātu, kam šis paziņojums domāts? Daudz varbūt nav, bet pa kādam gadās – kāpēc lai viņš būtu zemākās kategorijas “klients”, ja īstenībā ir viens no šīs aviokompānijas īpašniekiem?

    • Zviedrijas vilcienos arī brauc raibu raibā publika, bet paziņojumi visi vienalga ir zviedru valodā. Lai gan airBaltic apkalpe runā tik sliktā angļu un latviešu valodā, ka klausīties tajos paziņojumos tāpat ir bezjēdzīgi.

    • Tātad, lidojot uz Latviju, obligāti ir jāzina krievu valoda, lai saprastu, ko skaļruņos runā?

  20. Tas pats notiek uz prāmju līnījām.Bieži nākas braukt no Rīgas uz Stokholmu,no Ventspils,Liepājas,Klaipēdas,Tallinas(darbs tāds).Reisiem no Latvijas ,pat Tallinkam visa informācija tiek dublēta krieviski,televīzija reisa laikā rāda tikai un vienīgi Krievijas programmas,ziņas Maskavas gaumē.No Lietuvas un Igaunijas braucot tā nav.Tur informācija nacionālajās valodās un angliskiĶādēļ tā nezinu.Aizrādīt bezjēdzīgi,nekas nemainas.Kauns par Latviju cittautiešu priekšā.

  21. Latvija latviesu valoda ir valsts valoda bet lielais vairums Latvijas iedzivotaji, ari tie kuriem latviesu valoda nav pirma to saprot un Anglu valoda ir visa pasaule de facto kopeja lingua franca. Tadel nav nekada logiska pamatojuma Latvijas aviokompanijai reisam uz Latviju lietot krievu valodu…. Negribas domat ka te notikusi karteja un nevajadziga liskiga izpatiksana Krievijas bijusai “lielvalstij”.

Atis Klimovičs: Kāpēc mūsu ģenerāļi klusē? (32)Katrs Latvijas iedzīvotājs būs kaut reizi dzirdējis kāda ārvalstu komentētāja vai militārā eksperta izteikumus par to, cik dienās uzbrukuma gadījumā sabrukšot Latvijas un tās kaimiņu aizsardzība.
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Jūs, bērniņi, nāciet…

Bijušais premjers, tagadējais uzņēmuma “Latvijas Gāze” vadītājs Aigars Kalvītis turpmāk varēs daudz biežāk sazināties ar savu bērnības draugu Kasparu Upacieri jeb Ufo, kurš pieņemts darbā par sabiedrisko attiecību speciālistu. “Latvijas Gāzē” iztiku pelna arī tādi bijušie politiķi un amatpersonas kā Jānis Straume, Vinets Veldre un Elita Dreimane.

Lasītāju aptauja
Vai Egila Baldzēna vadībā arodbiedrības kļūs ietekmīgākas?
Draugiem Facebook Twitter Google+