Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
28. oktobris, 2015
Drukāt

Kļūsti par izgudrotāju! (1)

Foto - LETAFoto - LETA

Lai veicinātu skolēnu interesi par inženierzinātnēm, tehnisko jaunradi un zinātnisko pētniecību, Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskola (RTU IZV) aicina 7. līdz 9. klases skolēnus piedalīties izgudrojumu konkursā “Inovators”.

Tā dalībniekiem jāizgudro inženiertehniska ierīce, kas palīdz atrisināt kādu konkrētu problēmu vai piedāvā uzlabojumus jau zināmām inženiertehniskām ierīcēm. Vispirms dalībniekiem individuāli vai divu cilvēku komandā jāizgudro inženiertehniska ierīce un līdz 22. novembrim pa e-pastu skola@rtu.lv jānosūta izgudrojuma tehniskais raksturojums un video (maksimālais video garums – divas minūtes) vai arī fotogrāfija, kurā šī ierīce redzama. Dalībnieku atlase konkursa otrajai kārtai notiks, izvērtējot iesūtītos izgudrojumu tehniskos raksturojumus. Otrajā kārtā 11. decembrī dalībniekiem klātienē RTU IZV telpās būs jādemonstrē savs izgudrojums žūrijai. Trīs labāko izgudrojumu autori žūrijas vērtējumā saņems vērtīgas balvas: 1. vietas ieguvējs – e-grāmatu lasītāju; 2. vietas ieguvējs – ārējo cieto disku; savukārt 3. vietas ieguvējs – zinātnisko kalkulatoru. Trīs visvairāk balsu ieguvušie dalībnieki “Facebook” balsojumā dāvanā saņems veicināšanas balvas ar RTU IZV logo. Ar konkursa nolikumu iespējams iepazīties http://goo.gl/vxH1Io.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Veicināt skolēnu radošo domu ir apsveicami, tomēr vienu lietu mūsu profesori nesaprot. Esmu apgrozījies pētnieku aprindās, tāpēc “drēbi pazīstu”pietiekami. Jaunus izgudrojumus rada un Nobela prēmijas saņem ne jau studenti un skolnieki, pat ne jaunie pētnieki, bet gan zinātnieki ar zināmu zināšanu bagāžu, pētnieka darba un dzīves pieredzi un tikai tādi, kam ir šis meklētāja gars un radošuma dzirksts. Diemžēl arī ne visiem nobriedušiem pētniekiem ir šis meklētāja gars. Par to esmu pārliecinājies pats, griežoties ar kādu risināmu ideju augstskolā vai pētnieciskā institūtā. Daudziem šāda iestāde ir parasta darba vieta algas saņemšanai, nekas vairāk. Jauni risinājumi viņus interesē visai maz. Domāju, ka pie vainas ir mūsu izglītības sistēma, kas vairāk tendēta uz zināšanu apjomu, bet ļoti maz uz radošuma attīstību indivīdā. Un tad nu šāds pētnieks savu meklētāja gara trūkumu nereti kompensē ar sūdzēšanos par vājo finansiālo atbalstu zinātnei, mazo algu un visu ko citu, tikai ne ar kritisku attieksmi pats pret savu darbu.

Draugiem Facebook Twitter Google+