Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
19. decembris, 2013
Drukāt

Kļūstu par zīmuli vai putnu. Neparasti padomi ikdienišķām traucējošām situācijām

Foto - Andris KozlovskisFoto - Andris Kozlovskis

Psiholoģei Kristīnei Makai katra diena piespēlē gan vienkāršākas, gan sarežģītākas situācijas. Kustīguma piesātinātajā ikdienas ritmā viņa spēj būt tik gaiša un atraisīta arī tāpēc, ka iemācījusies pat nejaukus mirkļus pārvērst sev patīkamākos.

 Sarunāta tikšanās parkā uz soliņa, bet gaidītais kavējas – desmit minūtes, divdesmit… Piecelties un aiziet nevari, jo ieplānotā saruna ļoti svarīga, taču jūti, ka tūlīt sāksi uzvilkties, dusmoties.

Dara tā


Vari kaut ko mainīt? Nē! Palūkojies apkārt un piesaisti skatienu tam, kas raisa patīkamas emocijas, piemēram, kādam ziedošam augam. Koncentrējies uz sajūtām, ko rada viss, kas saistībā ar to. Smarža nav jūtama, bet iztēlojies to un domās mēģini ieelpot. Ieplūdini sevī ziedu brīnišķīgo krāsu, priecājies, cik tie bagātīgi un skaisti izskatās uz lapotnes zaļā fona.

Par ko domāji šajā minūtē? Par ziedošo koku, krūmu vai puķudobi! Satraukums norimis, jo divējas emocijas vienlaikus just nevar. Ieguvums? Tu atkal esi kontaktā ar sevi, atgriezusies pie sevis. Ja tikšanās vispār notiks, tajā būsi mierīga un savākta.

 Tu izkāp no mašīnas ar ļoti smagu somu rokās. Nav neviena, kas palīdzētu to aiznest līdz mājas durvīm.

Dara tā


Centies, lai viss cits no pasaules izslēdzas, atstāj tikai šo iešanu. Totāli to izbaudi, līdz šūnu līmenim: ai, ai – mans grūtākais ceļš… Nu kā ik solis var būt tik sāpīgs? Šis ir mokošs, nākamais vēl neciešamāks. Un aiznākamais vēl grūtāks. Un rokas tūlīt būs no pleciem laukā.

Pēc brīža apjaut: arī šādā veidā pārslēgšanās uz kaut ko citu ir notikusi un esi nokļuvusi pie mērķa.

Šo metodi var izmantot arī fizisku sāpju lēkmē – ieej sāpēs līdz galam, ļaujies. Taču ar nosacījumu, ka nevis vienkārši ciet, bet fiksē katru šī brīža izjūtu niansi: nekā cita manā dzīvē nav bijis un nebūs, kā vienīgi šīs sāpes – duršana, laušana, dedzināšana (iešana, nešana). Nekādas salīdzināšanas ar jau zināmo – ir tikai šis mirklis. Pat nemanot, sāc elpot mierīgi un dabiski, diskomforta sajūta atlaižas.

 Jāpiedalās slēgtā telpā rīkotā pasākumā, piemēram, lekcijā. Pārņem gurdums, kuram turēties pretī nav spēka.

Dara tā


Ieej nogurumā – ļauj sev platu muti nožāvāties! Tā tiek papildus uzņemts skābeklis, vienlaikus atbrīvojot sasprindzinājumu ķermenī.

Ja tas nelīdz, pievērs uzmanību jebkuram priekšmetam, kas redzams apkārt. Lustra? Kļūsti par šo lustru! Interesanti, kā lustra elpo? Kāda ir tās pamatpoza? Varbūt esi nevis lustra, bet zīmulis, putns?

Ja tas neizdodas vai telpā nav, kam piesiet uzmanību, aizver acis un iedomājies ziedošu pļavu. Iztēlē pabradā pa to! Automātiski sāksi elpot dziļāk – plaušām pildoties ar gaisu, ribas un sāni pacelsies. Daba māca ķermeni izturēties dabīgi. Ko redzam, to varam ieaicināt iztēlē un likt darboties. Taču nevis vienkārši redzēt – nofotografēt, bet ielaist savā videokamerā – sajust, sadzirdēt, ieelpot. Tad ķermenis automātiski pamaina stāvokli un izlīdzina vietas, kur radušies sastrēgumi.

Tas, ka apzinies sevi tieši šajā mirklī, jūti sevi sevī, sniedz resursus situācijas mainīšanai.

 

366_C_logo1

Pievienot komentāru

Kad un kāpēc sievietes sāka skūties? Mazs atskats vēsturēJā, sievietes to dara katru dienu, tomēr ne visas zina, kādēļ vispār sabiedrībā sievietēm ir pieņemts skūt, piemēram, paduses un kājas.
Draugiem Facebook Twitter Google+