Latvijā
Politika

KNAB pārbaudes par deputātu kompensācijām sācis pēc mediju publikācijas 16

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja logo. Foto: LETA

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudes par Saeimas deputātu saņemto kompensāciju pamatotību sācis pēc aģentūras LETA publikācijas, kas tika pārpublicēta arī citos medijos, secināms no KNAB priekšnieka Jēkaba Straumes teiktā Latvijas Televīzijas raidījumam “De facto”.

Jau ziņots, ka KNAB ir sācis kriminālprocesu pret Saeimas deputātu Askoldu Kļaviņu (ZZS) par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu mantkārīgā nolūkā.

“Kas attiecas uz Saeimas deputātu saistībā ar kriminālprocesu par kompensācijām, tā jau bija publiski zināma informācija, jo pavasarī tika publicēts, ka, iespējams, ir kādas problēmas ar šīm kompensācijām. Un faktiski no tā jau arī sākās – KNAB pievērsa uzmanību šim jautājumam un sāka šo jautājumu pētīt, kas beigās rezultējās kriminālprocesā,” raidījumam “De facto” teica Straume.

Aģentūra LETA šā gada 21.februārī ziņoja, ka deputāts Kļaviņš pēc kļūšanas par liepājnieku sācis saņemt piecreiz lielāku transporta kompensāciju.

Saeimas Kārtības rullis nosaka, ka deputātiem ir tiesības saņemt transporta izdevumu kompensāciju, kuras apmērs atkarīgs no tā, vai parlamentārietis dzīvo Rīgā vai arī cik tālu no galvaspilsētas atrodas deputāta dzīvesvieta.

Kļaviņš par Saeimas deputātu kļuva 2016.gada jūnija vidū. No 2016.gada jūlija līdz oktobrim Kļaviņš transporta kompensācijā saņēma 115 eiro mēnesī, savukārt pēc pārdeklarēšanās uz Liepāju politiķa transporta kompensācija, sākot ar 2016.gada novembri, palielinājās – laika posmā līdz 2017.gada decembrim atkarībā no konkrētā mēneša tā bijusi no 560 līdz 736 eiro.

“De facto” vēsta, ka KNAB ir aizdomas, ka Kļaviņš izmantojis deputātiem pienākošos degvielas kompensāciju, lai uzpildītu sava uzņēmuma SIA “Gandrs” auto un Saeimas apmaksāto degvielu faktiski izmantojis uzņēmums.

Kļaviņš nenoliedz, ka degvielu pildījis sava uzņēmuma automašīnā, taču neko vairāk publiski nepaskaidro.

Vērtējot saņemtās kompensācijas summu, raidījums aprēķinājis, ka, piemēram, aprīlī deputāts ar ne pārāk ekonomisku automašīnu no Liepājas uz Rīgu un atpakaļ būtu braucis teju visas darbadienas. Ja viņš nav pārkāpis ātrumu, tad ceļā mēneša laikā pavadījis vairāk par četrām diennaktīm. Ja automašīna ir ekonomiskāka, tad deputāts būtu nobraucis vēl vairāk.

Kļaviņš iepriekš aģentūrai LETA noliedza, ka deklarēto adresi viņš būtu mainījis tikai tāpēc, lai saņemtu lielāku kompensāciju. Pēc viņa stāstītā, pirms desmit gadiem viņš nopircis māju Liepājā, uz kurieni braucis gan pirms kļūšanas par deputātu, gan turpināšot to darīt arī pēc parlamentārieša pilnvaru beigām. Politiķis apgalvoja, ka reizi līdz trīs nedēļā uz Liepāju braucot neatkarīgi no tā, vai par to tiek vai netiek maksāta kompensācija.

Deputāts apgalvoja, ka Liepājā tiešām dzīvojot, un tā ir katra cilvēka personīgā lieta, kur viņš dzīvo. Pēc Kļaviņa vārdiem, esot gan situācijas, kad darbs Saeimā beidzoties vēlu vakarā un tā atsākšanās paredzēta nākamajā dienā no rīta, un tad viņš “mēdz nakšņot Rīgā”.

“De facto” vēsta, ka Kļaviņam piederošajā ēkā Liepājā šobrīd darbojas viņa uzņēmumam piederošais veikals “Gandrs”.

LA.lv