Foto: SCANPIX/REUTERS/LETA

KNAB vērtē, vai “Saskaņa” nav pārkāpusi aģitācijas noteikumus “Facebook” 0

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) vērtē, vai partija “Saskaņa” nav pārkāpusi priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumus sociālajā tīklā “Facebook”, reģistrējot kontu “Saskaņa online” kā ziņu un mediju vietni.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 107
Lasīt citas ziņas
Kontā partija paziņojusi, ka tā ir partijas informatīvā lapa.

Materiālus gatavojot un ievietojot partijas aktīvisti. Publicēto materiālu reklāmu apmaksājot “Saskaņa”, bet atskaites par maksājumiem pirmsvēlēšanu laika posmā, kā arī par citiem laika posmiem, tiekot iesniegtas KNAB atbilstoši likuma prasībām.

CITI ŠOBRĪD LASA

KNAB aģentūrai LETA teica, ka birojs ir informēts par šo situāciju un nosūtījis “Facebook” informāciju par to, ka šajā gadījumā partija reģistrējusi sevi “Facebook” kā medijs, nevis politiskā partija.

“Arī KNAB vērtē šo situāciju, lai pārliecinātos, vai nav pazīmes, kas liecinātu par priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu neievērošanu,” norādīja birojā.

“Saskaņas” priekšsēdētājs Nils Ušakovs aģentūrai LETA vien atzina, ka sociālajā vietnē ir divas lapas – viena esot partijas lapa, bet otrā esot “partijas informatīvā lapa”.

Jau ziņots, ka 26.janvārī oficiāli sākās 120 dienu ilgais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām. Šajā laikā partijām atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz pagājušā gada 27.decembrim ir nodeklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas izcenojumus.

Lai novērstu negodprātīgu konkurenci starp deputātu kandidātiem, kas ieņem amatus pašvaldībās vai valsts iestādēs, un citiem deputātu kandidātiem, kā arī, lai nepieļautu kāda politiskā spēka reklamēšanu par nodokļu maksātāju naudu, ir aizliegts izmantot administratīvos resursus priekšvēlēšanu aģitācijai.

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus vēlēšanu dienā un dienu pirms vēlēšanu dienas izvietot aizliegts radio un televīzijas programmās, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos. Tāpat aģitāciju aizliegts izvietot valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī publisko elektronisko sakaru tīklos, tai skaitā internetā.

Partijas un partiju apvienības, kas iesniegušas deputātu kandidātu sarakstu, priekšvēlēšanu izdevumos varēs tērēt līdz 430 221 eiro.

Savukārt viena nesaistīta persona jeb persona, kas aģitē savā vārdā un kas nav saistīta ar partiju un konkrēto kandidātu, priekšvēlēšanu aģitācijai drīkstēs iztērēt 6450 eiro, kas atbilst 15 minimālajām mēnešalgām.

Reklāma
Reklāma

Šoreiz tiks ierobežoti arī Eiropas politisko partiju izdevumi priekšvēlēšanu aģitācijai savā vārdā. Proti, tās šim mērķim varēs izmantot 43 022,14 eiro jeb 10% no nacionālajām partijām un to apvienībām noteiktajiem priekšvēlēšanu tēriņiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.