Latvijā
Politika

Ko par vēlēšanām raksta ārvalstu prese: Vēlētāji pret “Sarkano oktobri” 0

Foto: Karīna Miezāja

Britu raidsabiedrība BBC materiālā par vēlēšanām uzsver, ka tajās Latvijā uzvarējusi prokrieviska partija, kā arī apzīmē pārējos politiskos spēkus – par proeiropeisku nodēvēta “Attīstībai/Par!”, bet titulus “populistu partijas” izpelnījušās “KPV LV” un Jaunā konservatīvā partija.

Līdzīgu virsrakstu likusi arī Vācijas avīze “Frankfurter Allgemeine Zeitung” (“FAZ”): “Prokrieviska partija uzvar, populisti otrajā un trešajā vietā.” Tomēr šis materiāls ir veidots, balstoties uz ziņu aģentūru AFP un DPA ziņām.

Sestdien pirms vēlēšanām “FAZ” publicēja materiālu ar virsrakstu “Krievs Rīgai”, kurā atstāstīts “Saskaņas” premjera kandidāta Vjačeslava Dombrovska teiktais. Žurnālists jautājis arī par NATO karavīru klātbūtni Latvijā, kam Dombrovskis redzot “plusus un mīnusus”, bet, atbildot uz papildjautājumu, sacījis, ka kopumā tomēr vairāk redzot plusus.

Vācijas laikraksta “Die Welt” interneta portāls par vēlēšanām Latvijā raksta, balstoties uz ziņu aģentūru materiāliem. Virsrakstā apspēlēta “Saskaņas” uzvara: “Prokrieviska partija uzvar parlamenta vēlēšanās Latvijā”, tomēr materiālā izskaidrots, ka “Saskaņai”, visticamāk, netiks uzticēta valdības veidošana.

Atzīmēts, ka spriedzi vēlēšanu dienā radījis hakeru uzbrukums interneta vietnei “draugiem.lv”.

Starptautiskā ziņu aģentūra “Reuters” virsrakstā uzsver: “Jaunpienācēji – uzvarētāji Latvijas vēlēšanās, priekšā gaidāmas smagas sarunas par koalīciju.”

“Reuters” norāda, ka Latvija jau sen cieš no korupcijas un naudas atmazgāšanas problēmām, kā arī Latvijas Bankas prezidents gaida tiesu par kukuļņemšanu.

“Daļēji šo problēmu dēļ divi jaunpienācēji – populistu partija “KPV LV” un pretkorupcijas partija Jaunā konservatīvā partija – ieguva ap 14 procentu balsu katra un kļuva par otro un trešo lielāko partiju,” ziņo “Reuters”.

Tikmēr starptautiskās ziņu aģentūras AFP žurnālists Rēzeknē uzrunājis balsotāju Aigaru Kārkliņu, kurš uzskata, ka “Saskaņas” koalīcija ar populistiem esot reāli iespējama. “Plānoju izdarīt izvēli par labu Latvijai, kura ir ES un NATO. Es ceru, ka lielākā daļa no mums tā darīs, citādi šīs vēlēšanas paliks vēsturē kā “Sarkanais oktobris”,” vēlētāju citē AFP.

Krievijas medijos lielākoties atzīmēts vien fakts, ka Latvijā notikušas vēlēšanas. Laikraksts “Izvestija” savā interneta portālā uzsver: “Parlamenta vēlēšanās Latvijā līderos Nila Ušakova partija.”

Saistītie raksti
Bet Krievijas ziņu aģentūra TASS atstāsta LETAs ziņu, kurā apkopots, kā cilvēki balsojuši iecirkņos Krievijā.

Veco košļeni – nepilsoņu stāvokli priekšvēlēšanu ziņā – atgremo Krievijas propagandas kanāls NTV: “Vēlēšanās atkal nevarēs piedalīties gandrīz 230 000 cilvēku. Tie ir krievvalodīgie nepilsoņi, kuriem pēc Latvijas atdalīšanās no PSRS bija liegta ne tikai pilsonība, bet arī vairākums politisko tiesību, arī iespējas piedalīties un tikt ievēlētiem vietējās pašvaldībās, nacionālajā un Eiropas parlamentā, kā arī piedalīties valsts līmeņa referendumos.”

LA.lv