Foto- LETA

Kolektīvo iepirkšanos uzraudzīs stingrāk 0

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad kolektīvās iepirkšanās portāliem pievērsīs īpašu uzmanību, otrdien raksta laikraksts “Neatkarīgā”. Tā kā atlaižu kuponu tirdzniecība internetā Latvijā ir salīdzinoši jauns bizness, pašreiz spēkā esošā likumdošana skaidri nedefinē, pie kā patērētājam jāvēršas, ja ir vēlme atteikties no kupona vai pieteikt pretenziju.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

“Neatkarīgā”  raksta, ka kolektīvās iepirkšanās ēra Latvijā aizsākās 2010. gada vasaras beigās, kad pirmais šajā jomā darboties sāka portāls KopāLētāk, kuram sekoja projekts PērkamKopā. Neilgi pēc tam, 2010. gada novembrī, durvis vēra portāls AtlaižuKlubs.lv, kas šobrīd ir pārtapis par CityLife.lv un ir kļuvis šā tirgus līderis. Pirmajā trijniekā ierindojas arī Cherry.lv un Zizu.lv

“Pastāv arī daudz mazo portālu, tomēr paredzams, ka ilgtermiņā tie nespēs izdzīvot. Runājot par līderu nākotni – nav gaidāms, ka tuvākajā nākotnē kāds no šiem portāliem pārtrauks cīņu par pircēju uzmanību un kvalitatīviem piedāvājumiem. No šīs sava veida sacensības ieguvējs, protams, būs pircējs, kuram portāli centīsies piedāvāt arvien interesantākus un izdevīgākus piedāvājumus,” “Neatkarīgajai” stāstīja CityLife.lv valdes loceklis Māris Strods(attēlā). Līdz vakardienai Citylife.lv bija veikti 410 863 pirkumi, PērkamKopā – 154 300 pirkumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai gan kolektīvās iepirkšanās filozofija ir iespēja iegādāties preces vai pakalpojumus lētāk tāpēc, ka to dara daudzi cilvēki, šobrīd daļa piedāvājumu ir parasta preču tirdzniecība ar atlaidi. To, cik lielu komisijas maksu atlaižu kuponu tirdzniecības portāli saņem no pārdotajām precēm un pakalpojumiem, Strods neatklāja.

“Komisijas maksa nav strikti noteikta – tā var atšķirties atkarībā no vairākiem piedāvājuma faktoriem. Tā kā katra piedāvājuma sagatavošana ir milzu darbs (pārdošanas, mārketinga, dizainera, tekstu autora darbs), cenšamies noteikt adekvātu komisijas maksu – lai tā būtu pieņemama uzņēmumam un lai mums atmaksātos piedāvājumu gatavot. Tā variē no dažiem procentiem līdz pat 100% (gadījumos, kad pircējs pie mums iegādājas tikai Citykarti, ar kuru var iegūt atlaidi, dodoties uz uzņēmumu),» sacīja Strods.

Līdz ar kolektīvās iepirkšanās portālu attīstību PTAC saņem arvien vairāk sūdzību par tiem. Pēc PTAC Patērētāju informācijas un komunikācijas daļas vadītājas Sanitas Gertmanes “Neatkarīgajai” stāstītā, līdz šim ir saņemtas aptuveni 40 sūdzības no patērētājiem. “Pārsvarā cilvēki sūdzas, ka viņiem neļauj realizēt atteikuma tiesības, ka nav norādīta pilnīga informācija par pakalpojumu vai preci, to piedāvājot, tāpat arī – ka solītā atlaide nemaz nav reāla, jo kāds pakalpojums vai prece ir maksājis tikpat, to pērkot arī bez kupona,” sacīja Gertmane. Tā kā kolektīvās iepirkšanās portālu popularitāte pieaug, PTAC šogad ir iecerējis tiem pievērst īpašu uzmanību, izvirzot to par prioritāti un realizējot uzraudzības projektus, piebilst laikraksts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.