Ķīnas internetveikala “AliExpress” pārvaldītāja “Alibaba Group” logo.
Ķīnas internetveikala “AliExpress” pārvaldītāja “Alibaba Group” logo.
Foto: Aly Song/Reuters/LETA

Ķīnas e-komercijas gigants “Alibaba” ieiet Krievijā 0

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija “Alibaba” un Krievijas tehnoloģiju grupa “Mail.ru” pagājušonedēļ paziņoja par vienošanos izveidot kopuzņēmumu “AliExpress Russia” Krievijā un citās NVS valstīs, kas automātiski to padarīs par vadošu e-tirdzniecības uzņēmumu, vēstīts “Latvijas Avīzes” pielikumā “Latvijas Bizness”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

“Alibabam” piederēs 48% kopuzņēmuma akciju, 24% piederēs “MegaFon”, 15% – “Mail.ru”, bet RDIF piederēs 13% akciju.

Šī ziņa varētu biznesu Latvijā neskart, ja vien kāju starptautiskajā loģistikas ķēdē pirms gada nebūtu ielicis arī VAS “Latvijas Pasts”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Katru nedēļu Rīgas lidostā nolaižas kravas lidmašīna no Ķīnas, atvedot 55 – 60 tonnas tranzītsūtījumu, kurus “Latvijas Pasts” izkrauj, pāršķiro un pārliek uz kravas automašīnām un piegādā klientiem Krievijā.

“Mēs sadarbojamies ar “Alibaba Group” uzņēmumu “Cainiao”, kas veic šo preču izplatīšanu pasaulē. Pamatā tajās ir “Alibaba” platformas uzņēmumu preces, arī “Aliexpress” sūtījumi,” intervijā “LA” iepriekš atzina Mārcis Vilcāns, VAS “Latvijas Pasts” valdes priekšsēdētājs.

Pēc “LB” aplēsēm, Rīgā šādi varētu būt apkalpotas ap 30 lidmašīnu, un sūtījumu skaits jau vasarā pārsniedza 13 miljonus. Ja pieņem, ka “Boeing-747” var atvest 55 līdz 60 tonnas pasta sūtījumu, tad tranzītā no Ķīnas uz Krieviju caur Latviju izgājušas 1650 tonnas.

Uz “LB” jautājumu, vai konkurence Krievijā var ietekmēt šo ķēdi, Mārcis Vilcāns attrauc, ka “katru dienu kaut kas var notikt, tāpēc ne par ko nevaram būt droši. Bet mūsu pārliecība ir tā, ka varam ietekmēt to, ko varam, – tāpēc maksimāli cenšamies strādāt precīzi, pievienot jaunus pakalpojumus un risinājumus, lai no mums būtu pēc iespējas grūtāk atteikties. Šajā biznesā konkurence ir ļoti nežēlīga un visi cenšas sūtījumu apjomus pārvilināt pie sevis, bet vismaz šī brīža pieredze rāda, ka esam darījuši pareizi un apjomi turpina pieaugt.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.