Konkursa pretendenti pulcējās pirmajā testu braucienā 0

Pagājušās sestdienas rītā pie Rīgas Motormuzeja bija sapulcējušies konkursam “Latvijas Gada auto 2013” pieteiktie pirmie 11 pretendenti. Tālāk autobūves jaunumu kolonna devās uz Raganu, kur pie krodziņa “Raganas ķēķis” bija iekārtota testu bāzes vieta.


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 192
Lasīt citas ziņas

Visas dienas garumā žūrijai reālos ceļa apstākļos bija iespēja izmēģināt šādus automobiļus: “Chevrolet Aveo”, “Chevrolet Malibu”, “Hyundai i30”, “Hyundai i40”, “Honda Civic”, “KIA cee’d”, “KIA Optima”, “Mazda CX-5”, “Opel Zafira Tourer”, “Peugeot 208”, “Subaru XV”. Organizatoru ierosinātie testa braucienu maršruti deva iespēju vērtētājiem iepazīt automobiļus dažādos ceļa apstākļos. Daudzi žūrijas locekļi atzīmēja pasākuma veiksmīgo norisi, kas nodrošināja ražīgus testus visas dienas garumā un ļāva vispusīgi iepazīt iespējami daudz automobiļu.

Tā nu šoreiz iegadījās, ka no 11 testējamiem automobiļiem seši bija korejiešu firmu ražojumi. Tādēļ šoreiz piedāvājam žūrijas locekļu pirmos iespaidus par šo trīs marku spēkratiem. Protams, turpmākajos “Auto. Tehnika” izlaidumos turpināsim sekot konkursa gaitai un sīki aprakstīsim visus pretendentus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Korejā ražotie “Chevrolet”, “KIA” un “Hyundai” šogad izlaiduši vairākus interesantus jaunumus, savstarpēji konkurējošus vienas klases modeļus. Vidējā klasē tiek piedāvāti “Chevrolet Malibu”, “KIA Optima” un “Hyundai i40”. Pirmie divi pieejami ar sedana virsbūvi, bet “i40” pieejams sedana vai universāļa versijās. Jāpiebilst, ka “KIA” un “Hyundai” ir radniecīgas firmas, kuras ietilpst vienā koncernā, tādēļ to tehnika ir līdzīga. To gan nevar teikt par dizainu, kas pēdējos gados šo zīmolu automobiļiem kļuvis visai atšķirīgs, ieguvis katrai markai raksturīgus arvien labāk atpazīstamus vaibstus. Savukārt senās amerikāņu firmas “Chevrolet” automobiļi mūsu tirgum tiek ražoti “General Motors” koncerna Korejas nodaļā, tā ka, neraugoties uz amerikānisko zīmolu, arī ir savā ziņā pieskaitāmi korejiešu autobūvei. Kompaktklasē “KIA” un “Hyundai” tikko prezentējuši savus jaunumus “Cee’d” un “i30”, bet mazajā klasē konkursam pieteikts “Chevrolet Aveo”.

 

Žūrijas viedokļi


Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors: “Lai gan “Chevrolet Malibu” ir globāls modelis un ražots Korejā, jūtama amerikāniska pieskaņa, piemēram, informācijas displeja zaļais apgaismojums, lielas pogas centrālajā panelī. Nedaudz pārsteidz, ka jaunam, Eiropai paredzētam modelim tiek piedāvāts atmosfērisks 2,4 litru benzīna motors, taču taisnības labad jāteic, ka vēlāk tiek solīts arī dīzelis. Par “Chevrolet” jaunajiem modeļiem kopumā var teikt, ka progress ir acīm redzams, taču, salīdzinot ar Eiropas zīmoliem, tehnoloģijas vēl nedaudz atpaliek. Raugoties uz “Optima”, var teikt, ka ar šo modeli “KIA” ir iebraucis segmentā, kur dominē vācu markas. Tas redzams ne tikai pieejamajā aprīkojumā, bet arī pēc montāžas kvalitātes. Arī par dizainu ir rūpīgi padomāts, lai tas atbilstu eiropiešu gaumei. “Optima” parāda, ko nozīmē līdz sīkumiem nostrādāts dizains. “KIA cee’d” konkurēs, piemēram, ar “Opel Astra” ne tikai kvalitātes, bet arī cenas ziņā.”

 

Ivars Caune, autosportists: “Korejiešiem pēdējos gados ir vislielākais progress, ko pilnā mērā pierāda jaunie modeļi. Dizains un aprīkojums ir mūsdienīgā līmenī.

Reklāma
Reklāma

“Hyundai i40” gan vadās labi, gan patīkami izskatās. Tam cienīgs konkurents ir “KIA Optima”, kam ir eiropeiskāks dizains. Lai gan izskats, protams, ir gaumes lieta.

“Chevrolet Aveo” ir normāls mazās klases auto ar labām gaitas īpašībām. Tiesa, nedaudz nepatika pārskatāmība no vadītāja vietas. Arī konkrētajam automobilim ar automātisko kārbu tāda sajūta, ka automāts noņem motoram jaudu.”

 

Edgars Utāns, “Latvenergo” transporta daļas vadītājs: “Patika kopējais iespaids par “Chevrolet Malibu”. Sabalansēts auto. Lēni braucot, var pat likties, ka mašīna ir grīļīga, taču, braucot ātrāk, gaita ir ļoti laba – komfortabla un patīkama. “Hyundai i40″piekares darbība šķita pārāk asa un trokšņaina. Mašīna atstāja smagnēju iespaidu. Savukārt “Hyundai i30” ļoti patika. Laba piekare, stabili turas uz ceļa, pārliecinoša vadāmība. Līdzīgs ir arī “KIA cee’d”. Mašīna rada pārliecību un stabilitāti, gaita komfortabla.

“Chevrolet Aveo” atbilst savai klasei, labs pilsētas automobilis. Likās gan nedaudz paskaļš.”

 

Raimonds Volonts, autoservisa “V4 Motors” direktors: “Ar korejiešu automobiļiem man ir personīga pieredze – nu jau pusgadu pats braucu ar “Chevrolet Orlando”. Ir jomas, kur korejieši ir augstā līmenī, bet ir lietas, kur vēl jāpiestrādā.

 

Līdz šim varēja teikt, ka šiem automobiļiem ir laba cenas un kvalitātes attiecība, bet tagad jāsecina, ka, aprīkojuma līmenim augot, arī cenas ir paaugstinājušās. Īpaši tas jāteic par “KIA” un “Hyundai”.

 

Pagaidām vēl “Chevrolet Malibu” saglabājis cenas un kvalitātes samērību. Automobilim laba ergonomika, labi pārredzams, saprotams priekšējā paneļa iekārtojums. Patika ritošās daļas darbība.

“KIA Optima” atstāj visos aspektos kvalitatīva un solīda automobiļa iespaidu. Vienīgi 1,7 litru dīzeļdzinējs šim auto likās nedaudz par vāju.

“Hyundai i40” arī ir šai klasei atbilstošs, ar augstu pieejamā aprīkojuma līmeni. Gaitas īpašības labas, taču trokšņu līmenis šādas klases automobilim bija par augstu.

“Hyundai i30” bāzes versijai laba cena un pieklājīgs aprīkojums. Kvalitātes ziņā var droši salīdzināt ar “Golf”. Labi apdares materiāli, ērti un labi nostrādāts interjers. Patīkama piekare.

“Chevrolet Aveo” man likās pārsteidzošs interjers, redzami uz jauniešu auditoriju orientēts. Lai gan apdares materiāli vienkārši, salons likās gana kluss. Aizmugurē gana daudz vietas. Gaita komfortabla, nav par cietu. Konkrētajam auto nepatika automātiskās kārbas darbība.”

 

Guntis Vīksna, Ziemeļvidzemes laikraksta “Liesma” žurnālists: “Jau vairākus gadus pats braucu ar “Hyundai i30”, un man par to ir vislabākais iespaids.

 

Korejiešu mašīnu galvenais trumpis manā uzskatā ir samērīga cena par pieklājīgu tehnisko izpildījumu.

 

Jaunais “i30” pēc izskata man vairs neliekas tik atpazīstams. Tehniskā ziņā kopumā var just nelielu izaugsmi. “i40” ir augstāka klase par attiecīgi lielāku naudu.

“Chevrolet Malibu” – solīds sedans, bet no šīs klases trijotnes man vislabākais iespaids ir par “KIA Optima”.

“Chevrolet Aveo” ir labs mazās klases auto, kas atbilst visām mūsdienu prasībām. Patika interesantais interjera noformējums.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.