Foto-LETA

Kononovs: daļa ceļu Latvijā jālikvidē 9

Latvijā uz vienu iedzīvotāju ceļu blīvums ir viens no lielākajiem Eiropā, turklāt Latvijas iedzīvotāju skaits aizvien sarūk, tāpēc jādomā, kurus ceļus uzturēt, kurus – nē, atzīst uzņēmuma “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
Lasīt citas ziņas

Latvijā arī pārāk daudz finanšu līdzekļu tiekot tērēti, uzturot meža ceļus, ņemot vērā, ka tie ir vajadzīgi vienreiz 100 gados, varbūt vienreiz 60, 80 gados – atkarībā no mežaudzēm. “Ja vienu reizi 60 gados ir jāaizbrauc uz cirsmu… Tas ir nepareizi,” secina uzņēmuma vadītājs.

Tāpat viņš norāda, ka ceļi arī jāvērtē kopumā pa visu valsti, nevis sadalīti. “Citādi ir tā, ka būvējam kādu jaunu ceļu, bet tas absolūti nav saistīts ar iedzīvotājiem, kas apkārt dzīvo,” uzsver Kononovs. Latvija esot maza valsts, un nevarot atrauti risināt skolu, slimnīcu un ceļu lietas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidro, ka Latvijā ceļu ir ļoti daudz – kopā ar pagastu un pašvaldību ceļiem pie 70 000 kilometriem. Uz vienu iedzīvotāju ceļu blīvums ir viens no lielākajiem Eiropā, un Latvijas iedzīvotāju skaits aizvien sarūk. “Tādēļ agri vai vēlu vajadzētu visiem kopā – valstij, pašvaldībām – risināt šo jautājumu, noteikt, kas ir prioritātes, un saskaņā ar tām šie ceļi būtu jāklasificē un jāsaved normālā stāvoklī. Daļa ceļu būtu jālikvidē,” uzsver Kononovs. Viņš skaidro, ka daudzās valstīs – Somijā, Zviedrijā – ir daudz mazāks ceļu blīvums.