LETA

Kozlovskis: autovadītājiem nav jābaidās no jaunajiem radariem 0

Autovadītājiem nav jābaidās, ka fotoradari, kas nākotnē tiks uzstādīti uz Latvijas ceļiem, par katru cenu skrupulozi reģistrēs pat vismazākos ātruma pārkāpumus, tomēr Ministru kabineta noteikumos nebūs ierakstīts, cik smagam jābūt pārkāpumam, lai spēkrata īpašnieks tiktu sodīts.

Reklāma
Reklāma

 

Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Lasīt citas ziņas

To šodien pēc tikšanās ar televīzijas raidījuma “Zebra” veidotāju Paulu Timrotu atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Kā skaidroja Kozlovska padomniece Daiga Holma, slieksnis, virs kura ātruma pārkāpums tiek reģistrēts un automašīnas īpašnieks par to saņem sodu, tiks noteikts, vērtējot dažādus faktorus, piemēram, ceļa segumu, laika apstākļus, satiksmes intensitāti konkrētajā posmā utt. Tas nozīmē, ka atšķirīgās vietās izvietotiem radariem šī tolerance pret ātruma pārkāpuma smagumu varēs būt atšķirīga.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Šāda tolerance būs, bet, no otras puses, nebūtu pedagoģiski nosaukt cilvēkiem kādu konkrētu ciparu. Taču ir [dots] noklusēts apsolījums, ka tolerance būs saprātīgos apmēros, kas visdrīzāk apmierinās šo 12 000 parakstījušos cilvēku vēlmes pēc kārtības, disciplīnas un uzticēšanās arī pašam autovadītājam izvēlēties braukšanas ātrumu atbilstoši situācijai,” pēc tikšanās ar Kozlovski atstāstīja Timrots.

Pēc žurnālista teiktā, iepriekš stacionārie fotoradari bija izvietoti vietās, kurās ceļu satiksmes negadījumi parasti nenotiek, tāpēc sabiedrība sāka uztraukties par to, ka projekta mērķis ir vienkārši iekasēt iespējami vairāk naudas, un nāca klajā ar savām iniciatīvām, kā to visu sakārtot.

“Es ceru, ka šoreiz mēs uz tā paša grābekļa neuzkāpsim. Ja šie 12 000 cilvēku [kuri parakstījās par iniciatīvu “Fotoradari 15+”] ir uzklausīti, tad es domāju, ka vajadzētu būt labāk, bet nekādā ziņā nedrīkst aizmirst, ka gadījumā, ja radari atkal stāvēs kaut kādās ”nevietās”, tad mums būs visas iespējas momentā “celties augšā” un izteikt savu negatīvo attieksmi pret to,” sacīja Timrots.

Kā atgādināja Kozlovskis, fotoradariem tolerance pret maziem ātruma pārkāpumiem atkarībā no apstākļiem ir bijusi arī iepriekš. “Tā saucamā tolerance būs arī nākotnē, bet skaidrs, ka mēs nevaram ierakstīt normatīvajā aktā, ka fotoradars fiksēs ātruma pārkāpumu tikai, sākot no tik un tik [kilometriem stundā]. Līdz ar to šī tolerance variēs atkarībā no daudziem faktoriem – gan no laika apstākļiem, gan arī no citiem apstākļiem,” apstiprināja Kozlovskis.

Kā ziņots, šodien Iekšlietu ministrijā (IeM) notika Kozlovska un Timrota tikšanās, lai pārrunātu plānotos fotoradaru izvietošanas un darbības nosacījumus uz Latvijas ceļiem, tostarp priekšlikumu “Fotoradari 15+”. Timrots iepriekš bija paudis neapmierinātību par to, ka IeM ignorējot aptuveni 12 000 iedzīvotāju atbalstīto priekšlikumu “Fotoradari 15+” un valdībai piedāvājot pārāk vispārīgu Ministru kabineta noteikumu projektu par fotoradaru izmantošanas principiem.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.