KP ļauj apvienoties MTG un LNT 0

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut “MTG Broadcasting AB” iegādāties AS “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” (LNT), biznesa portālu “Nozare.lv” informēja KP.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Darījumam izvirzīti vairāki papildus noteikumi, kas novērš iespējamo kaitējumu konkurencei. Vienlaikus, lai nepieļautu, ka tirgus un tā normatīvā regulējuma izmaiņu dēļ apvienošanās nodara būtisku kaitējumu tirgum un patērētājiem, KP patur tiesības līdz 2017.gada beigām likt apvienošanās dalībniekiem daļu savu aktīvu pārdot.

Ar KP lēmumu noteikts, ka apvienošanās gadījumā programmām “TV3” un LNT jābūt pieejamām bezmaksas apraidē vismaz līdz 2013.gada 31.decembrim, turklāt abām programmām jāsaglabā neatkarīgas un patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas, kā arī jāsaglabā ziņu raidījumu daudzums patlaban esošajā apjomā. Programmu redaktoriem amata aprakstā jābūt atsevišķi nostiprinātai redakcionālajai neatkarībai no mediju īpašnieka.

CITI ŠOBRĪD LASA

KP arī noteikusi, ka programmām LNT un “TV3” vismaz 21% no raidlaika jāaizpilda ar oriģinālu, Latvijā veidotu saturu.

Attiecībā uz reklāmas tirgu apvienošanās dalībniekiem liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos “TV3”, “TV6” un “3+” vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu. Apvienošanās dalībnieki attiecībā pret reklāmdevējiem nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt – tā, piemēram, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā.

Lai nepieļautu, ka apvienošanās rada kaitējumu tiem uzņēmumiem, kas no apvienošanās dalībniekiem iegādājas televīzijas programmas to tālākai izplatīšanai gala patērētājiem, KP noteikusi, ka apvienošanās dalībniekiem jānodrošina iespēja iegādāties to programmas gan atsaistīti, bez pienākuma, pērkot vienu programmu, komplektā pirkt arī citu, gan sasaistīti, par pirkšanu komplektā saņemot atlaidi, kas nedrīkst pārsniegt 20% no kopējās cenas.

Tāpat noteikts, ka apvienošanās dalībnieku programmu izplatīšanā nedrīkst tikt iesaistīti starpnieki, turklāt programmu retranslācijas tiesības jānodrošina uz vienlīdzīgiem nosacījumiem, nepiedāvājot īpaši labvēlīgus nosacījumus “MTG Broadcasting AB” piederošajai AS “Viasat”.

Lai nodrošinātu efektīvu uzlikto nosacījumu kontroli “MTG Broadcasting AB” reizi gadā jāiesniedz KP starptautiskas auditoru kompānijas auditēti un apstiprināti vidējās cenas mainīšanas dati, ietverot “MTG Broadcasting AB” “klasiskās reklāmas” pārdošanas ieņēmumu datus un neatkarīgas mediju pētījumu aģentūras apkopotus reklāmas izvietošanas pakalpojuma pārdošanas apjoma datus par iepriekšējo gadu. Tāpat uzņēmumam 2014.gadā jāiesniedz visaptveroša informācija par darbību Latvijā un finansiālo stāvokli, darbību atsevišķos tirgos un apvienošanās ietekmi uz tiem.

Reklāma
Reklāma

Ņemot vērā iespējamās izmaiņas tirgū, ko varētu izraisīt gan normatīvā regulējuma maiņa attiecībā uz digitālās televīzijas nodrošināšanu un “must-carry” principa ievērošanu, gan ekonomiskās situācijas attīstība, KP lēmumā noteikts, ka līdz 2017.gada beigām KP ir tiesības likt apvienošanās dalībniekiem veikt strukturālas izmaiņas, atsavinot daļu no saviem aktīviem.

Lēmums atļaut apvienošanos tika pieņemts, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem plašāku iespēju saņemt kvalitatīvu, Latvijā veidotu un vietējiem skatītājiem paredzētu bez maksas pieejamu televīzijas programmu saturu.

Savā lēmumā KP norāda, ka abu televīziju veiksmīgai pastāvēšanai tirgū, darbojoties atsevišķi, kaitējusi gan ekonomiskā krīze, gan augstās digitālās televīzijas ieviešanas izmaksas. Televīziju apvienošana, lai arī samazinātu konkurenci, tomēr ļautu televīzijām savu darbību padarīt efektīvāku un nodrošināt patērētājiem svarīgo satura kvalitāti, kā arī, iespēju robežās, informācijas daudzveidību.

Apvienošanās rezultātā būtiski palielināsies tirgus koncentrācija, tādēļ KP paredzējusi saistošos noteikumus, kas novērš kaitējumu konkurencei un aizsargā reklāmdevēju, televīzijas satura izplatītāju un gala patērētāju – televīzijas skatītāju – intereses.

Pirms apvienošanās “MTG Broadcasting AB” Latvijā realizē izšķirošu ietekmi pār SIA “TV3 Latvia”, “Viasat” un SIA “Star FM”. Savukārt AS “Latvijas Neatkarīgā Televīzija” realizē izšķirošu ietekmi SIA “TV5”, SIA “Latvijas Ziņu Kanāls” un SIA “Mūzikas Kanāls”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.