Foto: LETA/AFP

KP par aizliegtu vienošanos “KIA Auto” uzliek 134 514 eiro sodu 1

AS “KIA Auto” pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā desmit gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas. To pārbaudē secinājusi Konkurences padome (KP), kas uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS “Tallinna Kaubamaja” piemērojusi sodu 134 514,43 eiro apmērā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 71
Lasīt citas ziņas

Kā informē KP, līdztekus sodam AS “KIA Auto” uzdots novērst pārkāpumu un informēt “KIA” auto īpašniekus par viņu tiesībām veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, nezaudējot garantiju. Tāpat jāinformē par tiesībām izmantot ne vien “KIA” oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Igaunijas uzņēmums AS “KIA Auto” ir vienīgais ražotāja pilnvarotais “KIA” markas automobiļu importētājs Latvijā. AS “KIA Auto” izvēlas un apstiprina pilnvarotos pārstāvjus, kas tirgo “KIA” automašīnas un veic tām ražotāja vai importētāja apmaksāto garantijas remontu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārkāpuma izpēti KP uzsāka pēc iesnieguma no auto īpašnieka, kuram atteikts garantijas remonts pēc tehniskās apkopes veikšanas neatkarīgā servisā.

KP lietas izpētes laikā konstatēja, ka AS “KIA Auto” klientiem paredzētajā apkopes un remonta grāmatiņā dažādos periodos iekļāvusi garantijas nosacījumus, kas paredz, ka garantija saglabājas, ja tehniskās apkopes un remonti automašīnām veikti vienīgi autorizētajos servisos un izmantotas tikai “KIA” oriģinālās rezerves daļas, kā arī katras tehniskās apkopes dati ar parakstu jāapliecina pilnvarota servisa pārstāvim.

Tāpat grāmatiņā bija noteikts, ka tām rezerves daļām, kuras uzstādījis neatkarīgais remontētājs, netiks veikta bezmaksas nomaiņa. Konkurenci ierobežojoši nosacījumi bija norādīti arī pilnvaroto pārstāvju interneta vietnēs.

KP skaidro, ka SIA “KIA Auto” ar savu rīcību ierobežoja auto īpašnieku iespējas izvēlēties neatkarīgu servisu pakalpojumus un citu ražotāju rezerves daļas. Tādējādi uzņēmums radīja tiešu kaitējumu patērētājiem, samazinot izvēles iespējas un liedzot izmantot pakalpojumus, kas ir kvalitatīvi un varētu būt lētāki vai kā citādi izdevīgāki.

Vienlaikus kaitējums nodarīts arī neatkarīgajiem servisiem un attiecīgi arī konkurencei tirgū kopumā. Savukārt, samazinoties konkurencei, samazinās arī pilnvaroto servisu motivācija piedāvāt patērētājiem zemākas cenas un izdevīgākus nosacījumus, uzskata KP.

Tā kā pilnvarotie pārstāvji, kas īstenoja AS “KIA Auto” izvirzītos nepamatotos garantijas remonta nosacījumus, bija tieši atkarīgi no AS “KIA Auto”, lai darbotos “KIA” tīklā, KP šiem uzņēmumiem sod nepiemēroja.

Saskaņā ar KP lēmumu AS “KIA Auto” uzlikts naudas sods solidāri ar tās māteskompāniju AS “Tallinna Kaubamaja”, jo šis uzņēmums varēja tieši ietekmēt pārkāpēja darbības un saskaņā ar Eiropas Savienības tiesas praksi nes par tām atbildību.

Reklāma
Reklāma

Solidāri piemērojot sodu pārkāpēju māteskompānijām, konkurences uzraudzības iestādes Eiropas Savienībā tiecas nodrošināt lielāku konkurences tiesību pārkāpumu prevenciju un efektīvāku naudas soda izpildi uzņēmumu restrukturizācijas gadījumā, piebilst KP.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.