Mobilā versija
Brīdinājums -2.0°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
22. aprīlis, 2014
Drukāt

Daži skarbi viedokļi par satiksmes noteikumu projektu (12)

Foto - Aivars ZavadskisFoto - Aivars Zavadskis

Elektrovelosipēds ar četrām sēdvietām – budžeta variants – Rīgā pretim "Saktai" un "Elkoram". Vai tas kādam traucē vai rada bīstamību, braucot pa gājēju ietvi?

Turpmākām noteikumu jaunās redakcijas autoru un visu satiksmes dalībnieku pārdomām šeit daži fragmenti no pagājušajā nedēļā iesāktās diskusijas. Atgādinām – tiek ierosināts atļaut riteņbraucējam veikt kreiso pagriezienu no ielas vai ceļa ass līnijas, šķērsot gaitā arī neregulējamas gājēju pārejas, noteikt obligātu atstarojošu vestu valkāšanu, atrodoties uz brauktuves visur, kur “apgaismojums nepietiekams vai nevienmērīgs”. Repliku autori ir “LA” dibinātā “Stūres kluba” biedri, pieredzējuši autovadītāji, vairāki no viņiem, izrādās, arī riteņbraucēji.

Oskars Irbītis, tiesu eksperts: – “Kuram ienāca prātā ļaut velosipēdiem manevrēt transporta līdzekļu plūsmā? Lēnos neaizsargātos samiksējot ar ātrajiem, var iznākt maltā gaļa no velosipēdista. Tas pats attiecas uz atļauju velosipēdistam braukt pa gājēju pāreju – velosipēds ir pārāk ātrs, lai vadītājs paspētu noreaģēt. Tiesu ekspertīžu biroja ekspertu viedoklis ir viennozīmīgs – pa gājēju pārejām ir jāiet, nevis jābrauc! Tāpat man liekas, ka kāds grib ieriebt sabiedriskajam transportam, atļaujot velo kustību pa sabiedriskā transporta joslu.
Ierosinājumi: Ja jau, tad jau… Nu atļaujam tā braukt arī visiem citiem divratniekiem – arī motocikliem un motorolleriem. Viņi ir tikai kādi 3% no satiksmes dalībniekiem, satiksmes sastrēgumus nerada un sabiedrisko transportu netraucē, jo pārvietojas pietiekami ātri (ko gan nevar teikt par velosipēdistiem). Tas īsumā, bet uz sirds vēl ir daudzas lietas, kas mani neapmierina CSN redakcijā. Gatavojam arī ierosinājumus no Valsts tiesu ekspertīžu biroja.”

Aivars Zavadskis, arhitekts: – “Saņēmos, izlasīju visu “jauno redakciju”! Vispār jau lietderīgi daudzi tie jaunie punkti. Par krustojumu šķērsošanu no kreisās joslas kreisās malas gan neatbalstu – kur ta’ tu liksies, kad būsi pagriezies un smagais vai autobuss tev iedos pa pakaļu… Nevajag bezjēdzīgi līst varoņos. Uzskatu, ka velosipēdisti ārpus pilsētas gaišā dienas laikā varētu mierīgi braukt pa brauktuves pretējo pusi ceļos, kur ir pa vienai joslai katrā virzienā. Daudzās vietās tas būtu lietderīgi un drošāk nekā labajā pusē. Piemērs: autoceļš Rīga–Ainaži, rekonstruētais posms. Trešā daļa autovadītāju (ieskaitot policiju) vālē pa ceļa nomali, tā ir ļoti plata. Braukt pa šo ceļu ar velosipēdu ir “krievu rulete”, vari tikai minēt, kura “fūre” vai “vieglais, maita” tevi nobrauks vai notašķīs. Brauc šie “asi” tā, ka nomales nepārtrauktā līnija ir motora pārsegam pa vidu, laikam tēlo lidmašīnas. Ja velosipēdists brauktu pretēji šādai straumei, tad vismaz būtu iespēja pamukt malā. Gājējus taču laižam pa pretējo pusi…”

Normunds Avotiņš, žurnālists: – “Pavisam īsi: par pagriezienu no ass līnijas – jā, tas nav nekas jauns, un velobraucēja trajektorija nekrustojas ar auto, kurš brauc taisni un pa labi. Galvenais, lai velobraucējs ir pamanāms un to trajektoriju ievēro. Bet – no personiskās pieredzes – velosipēdistam ir bīstams gan vecais, gan jaunais variants, un tādēļ es ar riteni nekad negriežos pa kreisi. Labāk apbraucu vai pāreju pa pārejām ar “ratu” pie rokas. Par vestēm gājējiem – konģeniāli, kā teiktu Ostaps Benders… Pirms pāris gadiem bijām filmēt Igaunijā, bija rudens, agra tumsa, lietus. Iebraucām vietējās Pūņās, un skats bija kā Xfailos, visapkārt ļaudis visu fasonu vestēs. Sākumā nobijāmies, ka tur notikusi kaut kāda avārija vai acetāta noplūde, bet nē – tie visi izrādījās mierīgie iedzīvotāji. Jautājums, protams, vai mūsu vietējos deģenerātus un paštaisnos gudriniekus izdosies pārliecināt.”

Didzis Kalnietis, auto tirgotājs: – “Par velosipēdistiem. Atļaut viņiem braukt pa visām joslām, veikt kreisos pagriezienus, šķērsot neregulējamas pārejas braukšus ir pielīdzināms slepkavībai! Jāsāk ir pavisam no otra gala – ar kvalifikācijas un sapratnes celšanu braucējiem un transporta kustības sakārtošanu kopumā.Atstarojošās vestes un gaismas ķermeņi būtu obligāti jālieto, braucot ar velosipēdu ārpus pilsētas un, protams, diennakts tumšajā laikā. Pilsētā, kur arī citiem satiksmes dalībniekiem kustības ātrums nav liels, varētu to visu nelietot, jo viņi ir labi pamanāmi tāpat. Atcerieties, ka runa nav tikai par Rīgu, bet arī par klusām mazpilsētām, piemēram, Baldoni.”

Aigars Evardsons, Rīgas domes darbinieks: – “Man ir tas gods braukt ar velosipēdu gan vienam pašam, gan kopā ar ģimeni. Kad braucu viens, uztraukumu ir mazāk, taču pilsētā braukt ar riteni vienā plūsmā, vienā joslā ar autotransporta līdzekļiem tomēr ir jāuzskata par pašnāvības mēģinājumu. Problēmas pašiem sev un autovadītājiem rada arī gadījumi, kad velosipēdists strauji šķērso gājēju pāreju. Diemžēl arī man ir nācies asi bremzēt pirms šādām gājēju pārejām, kad tās šķērso velosipēdists, un tajā brīdī galvā tikai viena doma – vai aizmugurē braucošais autovadītājs paspēs nobremzēt. Ceļojot Eiropā, esmu jau vairāk nekā 20 gadus pārliecinājies, ka velosipēdistu drošībai ir celiņi vai uz gājēju ietvēm šim mērķim apzīmētās daļas, un vienīgi tas palīdz ne tikai uzlabot iespējas izmantot pilsētās velosipēdu kustību, bet arī šo velosipēdistu  drošību. Tāpēc jautājums – vai tik tiešām Latvijā ir vēlme izskaust velosipēdistus, ļaujot tiem pēc iespējas ātrāk nonākt zem auto? Iedomājieties situāciju – stāv sastrēgumos uz ielas automobiļi, un starp tiem brauc velosipēdisti līkumojot, bet, auto uzsākot kustību, velosipēdists nespēj uzņemt nepieciešamo ātrumu, kā to dara auto, un mums sastrēgumi kļūst vēl lielāki. Arī bērnam es personiski vairs nedotu velosipēdu vienam pašam, jo ļoti labi saprotu, ar ko var beigties šāda braukšana  plūsmā kopā  ar auto…”

Turpināt, atgādinām, ka pilnu jaunās noteikumu redakcijas tekstu varat atrast CSDD interneta mājaslapā. Adrese – http://www.csdd.lv/lat/noderiga_informacija/preses_relizes/2014/?doc=2438.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Nu pilsonis ar elektrovelosipēdu pārkāpj n noteikumu punktus: bērniem nav ķiveres, kas ir obligātas, nav velosēdeklis bērniem, kas ir obligāti, pasažieru skaits 3x pārsniedz pieļaujamo, pa ietvēm ar elektrovelo braukt nedrīktētu, jo jauda šiem braucamlīdzekļiem var būt 1 kW un vairāk, ātrums 40-50 km/h…
    Tiesu ekspertam: ja Jūs būtu lasījis noteikumu pašreizējo redakciju, tad tajā ir noteikts, ka ar velo jābrauc pa labo joslu, bet ja tā ir sabiedriskā transporta josla, tad pa nākošo, kas nu nekādīgi nav drošāk, nekā braukšana pa malējo joslu. Bez tam, tiek atļauta pa sab. tr. joslām tikai gadījumā ja ir attiecīgā papildplāksnīte..
    Cien autokluba biedri, ir jau saprotams, ka Jūs negribat redzēt tos velo, lai viņi brauc kur grib, tikai lai mēs tos neredzam, arī gājējiem analoģisks viedoklis. Diemžēl tā nesanāks, jo velo ir un būs, un būs vien visiem jāsadzīvo kopējā telpā…

  2. obligātajam brīdinājuma signālam Atbildēt

    signālam ir nozīme, ja tas ko nozīmē, ja visi bez iemesla sūtīs “signālus” katram gadījumam, neviens tos pa pilnu neņems…

  3. Dažiem no šajā rakstītajiem viedokļiem nu nekādīgi nevar piekrist. Piemēram ieteikumam btaukt pa kreiso pusi. Tagad pa dažiem ceļiem brauksim pa labo, pa dažiem pa kreiso pusi? Bez tam, visiem, kas vada kādu transportlīdzekli, veidojas reflekss ar pretimbraucošo samainīties pa labo pusi, bez tam, braucot pa kreiso pusi, ātrumi summējas, pa labo ātrumu starpība. piem, ka velo ātrums 30 km/h, auto 90 km/h, tad attiecīgi 60 un 120 km/h 2X !!!
    Atļaut nogriezties pa kreisi no kreisās joslas malas ir pareizi, katram pašam jāvērtē, vai tas ir pieņemami.
    Domes darbiniekam: tāpēc jau ir ļauts braukt arī pa trotuāru..
    Bet vispār, ja pieeja būs tāda, pa ielu nebrauciet, mašīnām raucē, pa trotuāru arī nē, gājēji neapmierināti.. Ja gribat, lai tos noteikumus ievēro, jābūt līdzvērtīgiem nosacījumiem , ja būs tā, ka velo prioritāte būs pēdējā vietā ais gājējiem un auto, negaidiet situācijas uzlabošanos…

  4. Vajadzētu arī obligātu brīdinājuma signālu , ja gājēji nav pamanījuši velo. Piemēram, murgs uz Akmens tilta no rītiem. Vienudien gāju ietvei palabo pusi, cilvēki nebija daudz. Pēc lietus uz ietves bija peļķe, tādēļ pakāpos nedaudz pa kreisi, bet tajā brīdī tīnīts pilnā ātrumā (kājās stāvot) apdzina mani pakreiso pusi un tur bija arī apgaismes stabs. Nobremzēja netālu no barjaras. Ja ne, tad būtu kūlenis pār barjeru un zem mašīnu riteņiem. Brīžam tiek šķērsotas visas sešas rindas tilta galā, lai nebūtu jāiet caur tuneli.

  5. Nezinu kas šiem “likumdevējiem galvā”, bet tiešam būtu tikai normāli ja visiem velosipēdistiem būtu:
    1. Vadītāja apliecība
    2. Velosipēda tehniskā pase un nummurzīme
    3. Apdrošināšana
    4. …var būt pat tehniskā apskate
    …..saprotu ka tūlīt sāksies gaudas par cilvēktiesību ierobežojumiem, bet visa lietu kārtība sākas ar kārtību un precīzi formulētiem noteikumiem.
    Savādāk nekāds sods par pārkāpumiem nedraud, jo šo satiksmes dalībnieku pārvietošanās stils nav aprēķināms un prognozējams.
    Ļoti bieži nākas saskarties ar tādām parādībām kā, ja velosipēdistu celiņa luksoforā deg sarkanā gaisma tad velosipēdista ceļs turpinās pa gājēju pāreju, absolūtā mierā….utt.
    Ceru ka kādreiz kāds ieviesīs kārtību šajā sistēmā.

  6. Nekādi jauni ceļu satiksmes Noteikumi nebūs! Veco CSN saīsināts variants! Kur pazuda CSN 4., 6. un 10. punkti? Kuri nosaka kārtību un secību kādarbojas Noteikumi un kā katram uz ceļa ir jarīkojas!
    CSN ir vienkāršāki par vienkāršiem, ja katram priekšā esošam uzliek par pienākumu garantet drošību!
    Kam CSDD grib aizmālēt acis? Kaut reizi būtu tikušies ar profesionāliem auto vadītājiem, kam darba vieta ir ceļš! Nē tas par grūtu! Un pat tad, kad tiek norādīts uz aplamu ideoloģiju ceļu satiksmē, CSDD pārņem paniskas bailes, jo izrādās ka visus šos gadus ir piekopta noziedzīga politika ceļu satiksmē!

  7. Velosipēdistiem, kas brauc pa brauktuvi ir jābūt tiesībām un velopēdiem jābūt nummuriem, jo šie idioti brauc kā auni bez jebkādiem noteikumiem.

    • Piekrīti – pats ikdienā braucu gan ar auto, gan velo. Vairumam velosipēdistu nav nojēgas par noteikumiem. Uzskatu, ka tas ir labi ka noteikumi tiek aktualizēti. Būtu labi, ja kāds arī sekotu, kā tie tiks ievēroti. Policijas uz ceļiem ir samērā maz…

      • Arī vairums autobraucēju noteikumus varbūt zinājuši, kad kārtoja eksāmenu, cik ir pēc tam noteikumus pārlasījuši ??

  8. Nu nav Igaunija jastaiga ar vestem, nevajag muldet. Tas pats lukturitis un atstarotajs. Piemin eiropu. Ja tur velapedistiem ir savas joslas uz ielam, un tas tiek ieverotas. Par piemeru panemsim Stokholmu, kur ir sarezgita pilsetas struktura. Akmeni, kanali, nav kur izplesties ja salidzina ar Rigu. Viena josla sabiedriskajam, tad velosipedam, tad parejiem. Ir vietas kur velosipeds brauc pa sabiedriska joslu, tur notiek savstarpeja sapratne. Un nevienam nav problemu, nav ari satregumu. lai jau pamacas musu balelini ka to visu sakartot ar minimaliem lidzekliem, un efektivi.

"Samsung" attālināti atslēgs "Galaxy Note 7"Dienvidkorejas elektronikas firma "Samsung" piektdien paziņoja, ka ASV atslēgs viedtālruņus "Galaxy Note 7", lai piespiestu atlikušos īpašniekus pārtraukt lietot drošības dēļ atsauktās ierīces.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+