Publicitātes foto

Krievijā un Ķīnā prezentē Latvijas tranzīta priekšrocības 0

Pagājušajā nedēļā Ķīnas pilsētā Šeņžeņā un Krievijas galvaspilsētā Maskavā norisinājās starptautiskas konferences un izstāde, kur VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) vadība Latviju un tā dzelzceļa uzņēmumu prezentēja kā nozīmīgu partneri starptautiskajos tranzīta koridoros.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Uzturoties vizītē Šeņžeņā, LDz prezidents Edvīns Bērziņš piedalījās divās starptautiskās konferencēs, kā arī starptautiskās transporta un loģistikas izstādes “CILF 2017” atklāšanā. Izstādē Latvijas stendu apmeklēja arī Ķīnas transporta ministrs Li Ksiapengs un Ķīnas Komunistiskās partijas ģenerālsekretārs Šeņžeņā Vangs Veižongs, kas uzskatāms par īpašu godu.

11.oktobrī, uzstājoties starptautiskajā forumā “TPM Asia Conference”, Bērziņš Latviju prezentēja kā nozīmīgu posmu dzelzceļa kravu pārvadājumos starp Ķīnu un Eiropu. Savā uzrunā vadošajiem Āzijas un visas pasaules transporta, loģistikas, tehnoloģiju un citu nozaru pārstāvjiem LDz prezidents uzsvēra pieaugošās iespējas, ko rada tranzīta koridori starp Ķīnu un Eiropu. Pēdējos gados sauszemes koridori, izmantojot dzelzceļa infrastruktūru, kļuvuši arvien pieprasītāki, un vairs nav tikai eksotiska alternatīva kravu pārvadājumiem, izmantojot jūras vai gaisa satiksmi. Patlaban būtiskākais ir nodrošināt šo pārvadājumu maršrutu dzīvotspēju ilgtermiņā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šeņženā notiekošā konference ir platforma, kurā tiekas transporta, loģistikas un IKT eksperti, lai pārrunātu globālās aktualitātes nozaru attīstībā, prognozētu nākotnes tendences, kā arī dibinātu savstarpējus kontaktus turpmākās sadarbības attīstīšanai. Konferences lektoru vidū ir nozares eksperti no Āzijas, Eiropas, Austrālijas un ASV, tostarp kompānijas “Samsung SDS” viceprezidents Šins Vo-Jangs, “DHL Global Forwarding” Dienvidķīnas reģiona vadītājs Timotijs Čengs, uz Kazahstānas-Ķīnas robežas topošās Horgosas ostas komercdirektors Hičams Melmači, uzņēmuma “Maersk Line” pārstāvis Ziemeļāzijā Roberts van Trojens un daudzi citi nozares līderi.

Savukārt 13.oktobrī, uzstājoties konferencē „Viena josta, viens ceļš – Ķīnas-Eiropas konteinervilcienu iespējas un izaicinājumi”, LDz prezidents uzsvēra, ka transporta un loģistikas nozarē viens no mērķiem ir Eirāzijas pārvadājumu attīstība. Izmantojot Latviju kā loģistikas mezglu kravu satiksmē starp Ziemeļiem un Dienvidiem, paveras iespējas kravu transportēšanai uz pārējo Baltijas reģionu, Rietumeiropu un Ziemeļeiropu, pauda Bērziņš.

Vienlaikus ar nozīmīgajiem nozares pasākumiem Ķīnā arī Krievijas galvaspilsētā Maskavā 13.oktobrī norisinājās starptautiska konference par investīcijām un tarifiem dzelzceļa nozarē, kurā LDz pārstāvēja uzņēmuma viceprezidents Ēriks Šmuksts. Konference pulcēja gan nozares pārstāvjus no Krievijas un tās sadarbības valstīm, gan arī zinātniekus, kas klātesošos iepazīstināja ar inovatīviem zinātniskajiem risinājumiem starptautisko dzelzceļa transporta koridoru intensitātes un nozīmes veicināšanā.

Latvijai ir izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums, kas to padara par tiltu starp rietumiem un austrumiem, ziemeļiem un dienvidiem, savukārt LDz ir iespējas apkalpot gan lielus, gan arī mazākus sadarbības partnerus, pasākuma dalībniekiem norādīja Šmuksts.

Pieminot turpmākajos gados Baltijā, tostarp arī Latvijā, īstenojamo “Rail Baltica” projektu, LDz viceprezidents skaidroja, ka tā mērķis ir Baltijas reģiona dzelzceļa līniju integrācija kopējā Eiropas Savienības dzelzceļa līniju tīklā. “Savienojot divu platumu sliežu ceļus, palielināsies gan iedzīvotāju mobilitātes iespējas, gan arī augs kravu pārvadājumu apjomi pa dzelzceļu ziemeļu-dienvidu koridorā un austrumu virzienā,” pauda LDz viceprezidents.

Reklāma
Reklāma

Viņš klātesošos arī informēja, ka saistībā ar šī projekta īstenošanu Pierīgā, Salaspilī, tiks veidota sausā osta jeb intermodālais loģistikas centrs, kurā tiks apstrādātas dzelzceļa kravas. Tieši šajā centrā savienosies divu platumu sliežu ceļi, un tajā tiks apstrādātas kravas, kas tiek pārvadātas starp Zviedriju, Krieviju un Ķīnu.