Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
18. marts, 2012
Drukāt

Krievijas opozīcija protestē pret NTV “melīgo propagandu”

ostankino

Maskavā 18.martā notika nesankcionēti piketi pie Ostankinas televīzijas torņa, un iekšlietu darbinieki aizturēja apmēram 100 to dalībniekus, pavēstīja ziņu avots tiesībsargājošajās iestādēs un radiostacija “Eho Moskvi”.

Apmēram 500 cilvēku piketos protestēja pret to, ka telekanāls NTV 15.martā demonstrēja dokumentālu filmu “Protesta anatomija”, kurā apgalvots, ka cilvēkiem ticis samaksāts par piedalīšanos protestos pret Vladimiru Putinu, kurš 4.martā uzvarēja Krievijas prezidenta vēlēšanās.

Neilgu laiku pēc protesta akcijas sākšanās notikuma vietā ieradās septiņi policijas autobusi, likumsargiem sākot arestēt sapulcējušos protestētājus. Apcietināto vidū ir opozīcijas līderi Boriss Ņemcovs un Sergejs Udaļcovs. Kopumā apcietināti aptuveni 100 protestētāji. Kā vēsta “Novaja Gazeta”, policisti pret vairākiem protestētājiem pielietojuši vardarbību, sitot ar stekiem un spārdot ar kājām.

Piketētāji sauca “Kauns NTV” un “Krieviju bez Putina”.

Savulaik neatkarīgais telekanāls NTV, kuru tagad kontrolē valsts dabasgāzes monopola “Gazprom” mediju atzars, pirms un pēc prezidenta vēlēšanām demonstrēja vairākus it kā dokumentālus raidījumus, kuros atbalstīti Putina apgalvojumi, ka protestus Krievijā finansējot Rietumi.

NTV 15.martā demonstrētajā filmā redzami cilvēki, kuriem tiek maksāta nauda un izsniegtas opozīcijas izmantotās baltās lentītes, lai viņi 26.februārī apmeklētu pret Putinu vērstu mazu demonstrāciju Maskavā. Taču vairāki cilvēki, kas piedalījās šajā mītiņā, virknei preses izdevumu šajā nedēļā atklāja, ka viņi noteiktajā mītiņā ieradušies, atsaucoties uz reklāmu, kuru bija ievietojis pats telekanāls NTV.

Klaji safabricētā filma izraisījusi sašutumu vētru Krievijas interneta vidē un NTV vietni pārpludināja ar komentāriem. Pret telekanāla vietni 16.marta rītā arī vērsts hakeru uzbrukums, kas ilga aptuveni stundu. Arī šodienas pēcpusdienā NTV vietne pārstāja darboties.

Savukārt mediju holdings “Ekspert” paziņojis par jebkādas sadarbības pārtraukšanu ar NTV, jo filmā izmantoti izdevniecības žurnāla “Ekspert” galvenā redaktora Valērija Fadejeva komentāri, kas iegūti pilnīgi citādos apstākļos un izteikti par pavisam citiem notikumiem.

Kā norāda Krievijas neatkarīgie mediji, NTV filmā uzkrītoši nav pievienoti titri ar sižeta autoriem. Laikraksts “Novaja Gazeta” pieprasījis NTV sniegt filmas autoru vārdu, taču to nav saņēmis. Galu galā laikraksts publicējis visu žurnālistu vārdus un fotogrāfijas, kas saskaņā ar štata sarakstiem strādā pie NTV pārraižu sērijas “ČP. Izmeklēšana”, kurā veidota arī “Protesta anatomija”. “Novaja Gazeta” arī starp filmas veidotājiem atpazinusi NTV korespondentu Pjotru Drogovozu, kurš vairākos televīzijas sižetos tēlojis dažādas lomas, “atmaskojot visādas opozīcijas nelietības”.

Savukārt Krievijas opozīcijas politiskās partijas “Taisnā lieta” līderis Boriss Nadeždins iesniedzis iesniegumu policijā, apsūdzot NTV neslavas celšanā.

“Tagad ir skaidrs, kāpēc Kremlis vēlēšanu priekšvakarā nolēma nomelnošanu izslēgt no kriminālkodeksa, nosakot par to administratīvo atbildību,” komentējot filmu, norādīja bijušais “Gazprom Media” direktors Alfreds Kohs.

Tikmēr NTV paziņojis, ka “pēc skatītāju lūguma” telekanāls 18.marta vakarā populārākajā raidlaikā atkārtoti pārraidīs filmu “Protesta anatomija”.

NTV agrāk bija neatkarīgs telekanāls, kas asi kritizēja Kremli, taču nonāca valsts kontrolē 2001.gadā – gadu pēc Putina pirmās prezidentūras sākuma. Līdz 2008.gadam, kad Putins atstāja prezidenta amatu un kļuva par premjerministru, Kremlis ieguva kontroli pār gandrīz visiem lielajiem Krievijas telekanāliem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+