Mobilā versija
+5.2°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
14. augusts, 2015
Drukāt

Krievijas remontu dēļ dramatisks kravu apjoma samazinājums nav gaidāms, prognozē Matīss (9)

Foto - LETAFoto - LETA

Krievijas remontu dēļ dramatisks kravu apjoma samazinājums šogad gadā kopumā nav gaidāms, piektdien intervijā Latvijas Radio teica satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņaprāt, neviens nevēlas, lai Krievijas uzņēmēji, kas transportē kravas caur Latviju būstu zaudētāji. “Tādēļ, es nedomāju, ka atbilst patiesībai tas, ka pilnīgi visas Krievijas kravas tiek apturētas un tiek remontēti visi posmi – gan tie, kas ved pa tiešo no Krievijas, gan arī tie, kas ved caur Baltkrievijas teritoriju,” teica Matīss.

Pēc satiksmes ministra domām, ietekme šādam Krievijas lēmumam uz Latvijas tranzīta sektoru nebūs graujoša. “Protams, sākoties remontam caurlaides spēja būtiski samazināsies, tas ir fakts, taču šobrīd ir grūti prognozēt, par cik procentiem un kādā veidā,” atzina ministrs.

“Neapšaubāmi, kravu kritums būs, bet kā man skaidroja Morozova kungs [Krievijas dzelzceļa vadītāja pienākumu izpildītājs] tas varētu būt pārsvarā septembrī. Teorētiski, ja skatās gadu kopumā, tad kritumam nevajadzētu būt dramatiskam,” teica Matīss.

Viņš arī atzīmēja, ka Krievijas lēmumam neredz citu iemeslu kā vien tehniskus.

Aģentūra BNS jau vēstīja – “Latvijas Dzelzceļš”(LDz) saņēmis informāciju, ka saistībā ar sliktā stāvokli esošo sliežu ceļu uz Latviju nākamo divu mēnešu laikā tiks veikti remontdarbi un šajā laikā kravu caurlaide attiecīgajā virzienā būs ļoti zema.

Kompānijas pārstāvji šādu informāciju telefoniski esot saņēmuši no vairākiem Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem, tostarp kompānijas prezidenta pienākumu izpildītāja. Vairāk informācijas LDz rīcībā neesot – gan saistībā ar konkrētiem sliežu ceļiem, kurus paredzēts remontēt, gan ar to, ko tieši nozīmē “ļoti zema kravu caurlaide”. Zemāka ranga Krievijas dzelzceļa amatpersonas esot minējušas, ka kravas virzienā uz Latvijā apstāsies pilnībā.

Tāpat ziņots, ka Matīss un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks saņēmuši neoficiālu informāciju par iespējamu Krievijas ogļu un minerālmēslu kravu plūsmas apturēšanu caur Rīgas ostu.

Tranzīta nozares eksperti neoficiālās sarunās aģentūrai BNS atzina, ka Krievijas dzelzceļa iespējamais lēmums par ogļu un minerālmēslu kravu plūsmas pārtraukšanu, visticamāk, varētu būt saistīts ar LDz bijušā valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanu un atbrīvošanu no amata. Šādu iespēju neizslēdza arī satiksmes ministrs.

Rīgas brīvostā šogad septiņos mēnešos pārkrāva 23,709 miljonus tonnu kravu, kas ir par 1% vairāk nekā pērn attiecīgajā laikā. 2014.gadā kopumā Rīgas ostā pārkrāva 41,08 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Ребят, а чем вы недовольны? Тем, что Россия пытается удешевить ввозимый товар? Товар ввезеный через собственный порт в Ленинградской области будет дешевле чем тот же товар ввезенный через ваши порта. Это закон экономики.
    А ваши санкции, плохое поведение или солнечная буря – всего лишь повод для того, что должно было случится еще лет двадцать назад.
    Ваша ярая антироссийская политика так же не способствует нашему доверию к вам.
    Я вот например прекрасно проживу без ваших шпрот и портов (так же как и вся Россия в целом), а вот вы сможете прожить без наших ресурсов и нашего транзита?

  2. Maskaļiem vairs nav ko pārvadat Tāpēc taisīs remontus?Būs jākar zobi vadit. Kad nav ko grauzt.

    Brīnišķīgi.

    Drīz būs 21. augusts. Vovam būs smaga kaporinki diena. Būs beigts uz vietas. Vairs tikai nedeļa. Kaput būs rossija.

  3. Kā pievienot Lftviju Krievijai? T.k. Ukrainā KF spēki cieš lielus zaudejumus, bet ievest visu armiju baidās sankciju dēļ. Bet vajag pacelt tautas garu ar uzvaru kādu vajag – var LR pamēģināt pievienot. Ar sankcijām to nogurdinot. Saeimā jau ir vairāki SC deputāti, kuri balsos par pievienošanai Krievijai. Nepietiekušos balsus var piepirkt, salasīt ar draudiem un šantāžu – kā Krimā darijā ar ukr. kara daļu priekšniekiem. Un par velti – par dāžiem tūkstošiem eiro, KF var viegli pievienot sev Latviju. Ātri un “brīvprātīgi”.

  4. Ja nepabeigs laikus remontu – tad Krievijā ir bardaks. Ja neatjaunos satiksmi – tad KF nedrikst uzticēties – solīja remontu, bet ieveš sankcijas. Ja KF neatjaunos satiksmi – tad grib Latviju sev pievienot ar ekonomiska kara spiedienu. NATO arī tad jāaizstāv Latviju. Un jāieveš sankcijas. Vajag tagad pateikt Rietumiem – uz priekšu, ka LR aizstāvēs no ekonomoskām Krievijas sankcijām.

    • Что, жаловаться будете? Кому? Доброму дяде из Америки? А вы денег у него попросите, пусть компенсирует. Он же себе ещё напечатать может.
      А на своей территории ремонтировать дорогу можно столько времени, сколько потребуется. Напомнить, как в революционном порыве вы разобрали участок дороги Пыталово – Гулбене? А участок Реньге – Мажейкяй, до сих пор в Литве «ремонтируют». Так что, примеры для подражания есть.

  5. Kas kliedz , kas bļauj? Tas ir spiediens uz KNAB, tiesu utt. Ameriks jau aprēkiņājis zaudējumu -120 -130 miljonus. Kad iesēdināja 90 gados bandas (mafijas) vadoni, tad arī atradās aizstāvji un iesniedz apžēlošanas vēstuli. Vai mafija vēl ir stipra?

    • Кино смотрел? Наверняка смотрел. Тогда знаешь – «мафия бессметна!»

  6. Nav ko pakļauties žurnālistu ažiotāžai, ka nu tik būs Krievijas kravu kritums caur Latviju! Padomājiet ar prātu: kravu kritums nav izdevīgs arī Krievijai, kura jau tā cieš no naftas un gāzes cenu krituma un tās budžetā veidojas lieli robi. Nav jau krievi galīgi pašnāvnieki, ka vēl samazinās arī ienākumus no tranzīta.
    Tas ir atgādinājums arī valdībai un ministriem: nekrītiet taču panikā un nezaudējiet savu pašcieņu dažu
    bezatbildīgu žurnālistu dēļ!

    • Ребята, ну не надо так льстить себе. Грузоборот ЛДЗ это сущие копейки, практически не ощутимо. Вся ЛДЗ по размеру и объёмам работы значительного меньше самого малого отделения Октябрьской ж.д. Нас не будет, а они даже не заметят.

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+