Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto-LETA/AFP

Krievijas TV kanāli pārņem Latvijas auditoriju 19

Latvijas TV kanālu pirmajā trijniekā notikušas būtiskas pārmaiņas: jūlijā salīdzinājumā ar jūniju visvairāk skatītais kanāls bija “Pirmais Baltijas kanāls” (“PBK”) ar skatīšanās laika daļu 10,2%, bet otrajā vietā ierindojās “NTV Mir Baltic”, kuram veltīti 9,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Tikai trešais bija TV3 ar skatīšanās laika daļu 9,1%.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Pēc “TNS Latvia” veiktā pētījuma rezultātiem, pirmajā pusgadā šogad četri populārākie krieviski raidošie kanāli Latvijā vidēji nedēļas laikā sasniedza gandrīz pusi jeb 47,6% no latviešu skatītājiem. LTV1, kas jūnijā bija visvairāk skatītais kanāls, jūlijā ir noslīdējis uz ceturto vietu (veltīti 8,7% no kopējā TV skatīšanās laika), tam seko kanāls LNT (7,9%), “REN TV Baltic” (3,2%), “3+” (3%), LTV7 (2,9%), TV6 (2,6%), “RīgaTV 24” (1,1%) un citi. Jūlijā viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadījis vidēji četras stundas un 28 minūtes dienā, kas bija par vienu minūti vairāk nekā jūnijā.

Kā iepriekš uzsvērusi “MTG TV Latvia” (pieder kanāli TV3 un LNT) vadītāja Baiba Zūzena, noturēt latviešus Latvijas mediju telpā ir regulatora atbildība. Viņa norāda, pērn mediju tirgū turpināja dominēt satraucošas tendences. “Latvieši aizvien vairāk lieto Krievijas televīzijas saturu, reklāmas tirgus stagnē, reklāmas nauda pieaugošā apjomā aiziet uz ārzemju portāliem, normālu konkurenci un tirgus attīstību turpina kropļot sabiedrisko mediju atrašanās reklāmas tirgū.” “MTG TV Latvia” šīm problēmām vēloties pievērst regulatora uzmanību, jo tā esot regulatora atbildība un tikai regulatoram ir pilnvaras to mainīt.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tas ir ļoti bīstami situācijā, kad sabiedriskā medija skatītāju struktūra noveco, pieaugot skatītāju īpatsvaram vecumā virs 55 gadiem. “TNS Latvia” pētījuma dati par pirmo pusgadu šogad liecina, ka 72,3% LTV1 un LTV7 sasniegtās auditorijas ir vecāka par 55 gadiem, bet vidēji 65% no nelatviešu auditorijas nedēļas laikā sabiedriskie mediji nesasniedz vispār. Tas nozīmē, ka Krievijas informatīvajā telpā dzīvo ne tikai nelatvieši, bet arī latvieši arvien vairāk sāk patērēt Maskavas ražoto saturu, kas kļūst par nopietnu apdraudējumu valsts drošībai,” uzsver Zūzena.

Zūzena tāpat norāda, ka komercmediji Latvijā arī nelabvēlīgā tirgus situācijā atrod izdzīvošanas veidu, piemēram, iepērkot vairāk ārzemju, tostarp Krievijā un Latīņamerikā ražoto televīzijas seriālu un pārraižu, kas ir daudzkārt lētāki par Latvijā ražotu oriģinālo saturu. “Šajā gadījumā jāpiekrīt tiem analītiķiem, kuri apgalvo, ka esošais tirgus regulējums faktiski ir Maskavas interesēs, jo Krievijas mediju saturs ir skatītāju pieprasīts un ekonomiski daudz izdevīgāks,” atzīst Zūzena.

Kā, prezentējot jaunākos pētījumu datus, atzina “TNS Latvija” rīkotājdirektors Mārtiņš Traubergs, Latvijas valsts sabiedriskos medijus neskatās cittautiešu jaunieši un arī kopējā šo kanālu auditorija cittautiešu vidū ir maza. Pirmā pusgada dati rāda, ka cittautiešu topā ir kanāls PBK, “NTV Mir” un “Rossija RTR”, kamēr latviešu auditorija priekšroku dod TV3, LTV1 un LNT. Pētot četru populārāko Krievijas televīziju auditoriju, atklājies, ka tie nedēļā sasniedz 72,6% cittautiešu un 47,6% latviešu. Latvieši tiem atvēl 12,3% no TV skatāmā laika, bet cittautieši – 41,7%.