Mobilā versija
Brīdinājums +15.3°C
Emīlija, visu, kalendāros, neievietoto, vārdu, diena
Pirmdiena, 22. maijs, 2017
4. septembris, 2014
Drukāt

Krievu teātrī atjauno Eksperimentālo skatuvi

Foto: LETAFoto: LETA

Pirmdien, 8. septembrī , M. Čehova Rīgas Krievu teātrī (RKT), piedaloties Rīgas Domes pārstāvjiem vicemēram Andrim Amerikam un Īpašuma departamenta direktoram Oļegam Burovam, kā arī RKT direktoram Eduardam Cehovalam, atklās jaunu teātra spēles laukumu – Eksperimentālo skatuvi, portālam LA.lv pastāstīja teātra mārketinga nodaļas vadītāja Inga Aizbalte.

Vēl pirms 25 gadiem Rīgas Krievu teātrī (RKT) Mazās zāles nebija vispār – skatuves mazās formas radošie eksperimenti un iestudējumi tika īstenoti teātra Retro zāles foajē. Taču 1990. gadā, teātra galvenajai ēkai pievienotajā trīsstāvu nama ēkā Kalēju ielā speciāli šim nolūkam tika aprīkota neliela skatītāju zāle, un Mazā zāle drīz vien iemantoja lielu popularitāti starp skatītājiem. Šajās telpās Mazā zāle darbojās līdz pat teātra ēkas rekonstrukcijai, kad pēc rūpīgi pārdomāta jauna izbūves projekta sastādīšanas tika pārcelta uz teātra galveno ēku.

Par Mazās zāles repertuāra pirmajām izrādēm kļuva iestudējumi “Laulības dzīves ainas” pēc Ingmāra Bergmana darba (1990) un “Ar labu nakti, māt!” pēc Māršas Normenas lugas (1992). Pēc šīs pašas dramaturģes lugas “Veļas mazgātava – Trešās un Ozolu ielas krustojumā” top jauniestudējums, kura pirmizrāde gaidāma 14. novembrī uz jaunās Eksperimentālās skatuves.

2010. gadā, kad teātris atgriezās dzimtajās sienās un sadarbībā ar Latvijas Kultūras akadēmiju uzņēma jauno aktieru – studentu kursu, bijusī Mazā zāle pārvērtās par Mācību skatuvi, publikai slēgtu telpu, kur topošie aktieri pedagogu uzraudzībā apguva skatuves mākslu, nenogurstoši slīpējot aktiermeistarību. Tagad, pēc četru gadu studijām, aktieru kurss pilnā sastāvā ir uzņemts RKT trupā, bet bijusī Mācību skatuve iemantojusi jaunu nosaukumu – Eksperimentālā – un atkal gaida skatītājus, pastāstīja Aizbalte.

Pievienot komentāru

"Tanheizera" režisors: Dzīvojam "zelta teļa" laikmetā"Operas pasaulē valda industriālisms," uzskata operas "Tanheizers" režisors no Somijas Vilpu Kiljunens
Draugiem Facebook Twitter Google+