Mobilā versija
+18.1°C
Bernhards, Boriss, Rojs
Svētdiena, 20. augusts, 2017
8. augusts, 2017
Drukāt

Lieliskais, skaistais piedzīvojumu enduro motocikls (1)

Foto - Artis DrēziņšFoto - Artis Drēziņš

"KTM 1290 Super Adventure S" ir kā reaktīvs bumvedējs, kas tā arī izskatās. Nedrīkst trakot, jāprot savaldīt.

Teikšu godīgi: nekad neesmu bijis “KTM” motociklu fans. Pārāk sportisks un paraupjš tas priekš manis, amatiera, vienmēr licies. Arī iepriekšējie “KTM” pārstāvji ne sevišķi atsaucīgi bija pret manu vēlmi kārtīgi ar to iepazīties.

Nu “Latvijas gada motocikla 2017” 2. vietas ieguvēju, smago enduro “KTM 1290 Super Adventure S” paņēmu uz divām dienām. Tas varēja būt arī mans pēdējais brauciens… Kādā straujā līkumā starp Glāžšķūni un Ķegumu ar ātrumu ap 80 km/h gandrīz aizgāju pa taisno: tomēr čirkstot ABS un vēl piepalīdzot citām gudrām sistēmām, izdevās noturēties stāvus pretējās joslas grāvmalā. Tā biju aizsapņojies, pat nedaudz iemīlējis šo braucamo, ātrums vispār nebija jūtams uz labā asfalta, tikai fizikas likumus neviens nebija atcēlis.

“KTM” pārstāvja uzņēmuma “Motofavorīts” salona vadītājs Raivis Bensons gan jau iepriekš bija brīdinājis: braucamais ir liels, agresīvs, sportisks, ļoti jaudīgs (160 zirgspēki, 1301 cm3) attiecībā pret svaru (238 kg ar pilnu bāku). Pēc būtības konkurētspējīgs ar profesionālām sacensībām sagatavotiem motocikliem. Liels griezes moments ar maziem apgriezieniem. V–veida divu cilindru dzinējs, kam apkopi taisa tikai ar 80 000 km nobraukumu – līdz tam tikai maina eļļu. Bezsajūga ātruma pārslēgšana.

Moderna elektronika. ABS katram ritenim atsevišķi. Elektroniski regulējama “domājoša” piekare. Četri braukšanas režīmi. “Domājoša” gāze, kas neļauj palielināt dzinēja apgriezienus, ja draud riteņu izslīdēšana. Protams, ja labi grib, uz mutes jau var nolikt. Stūres amortizators. Bremzēšanas stabilizators. Sistēma, kas pieregulē motocikla gaitu viendabīgi nelīdzenam ceļam, piemēram, Latvijā tik ierastajai grunts trepītei vai asfalta ielāpiem. Ja grib, tad šīs gudrās lietas var arī izslēgt un visus daudzos zirgspēkus ņemt savās rokās.

Priekšējam ritenim 19 collas. R. Bensons piekrīt, ka Latvijas ceļiem piemērotāka ir 21 colla, kas ir šā modeļa rallija, sporta versijām. Elektronisks liels mērinstrumentu panelis – tajā trūkst tikai navigācijas. Raivis sola, ka tas ir tuvas nākotnes jautājums. Ūdensdroša kabatiņa mobilajam telefonam. To gan neizmantoju. Vienmēr mobilo turu jakas iekškabatā un iesaku to visiem motobraucējiem: ja nu gadās nokrist tā, ka nevar pakustēt, tad labi, ja mobilais ir pie ķermeņa.

Lieliskas modernas priekšējās adaptīvās gaismas ar alumīnija starpu kā dzesētāju. Līkumos ieslēdzas papildgaismas: 10 grādos papildu viena spuldze, 30 grādos – divas. Protams, kruīzkontrole, kas šīs klases braucamajiem jau kļuvusi par ierastu lietu.

Ar ko “KTM 1290 Super Adventure S” labāks par tiešajiem konkurentiem “BMW R 1200 GS”? – jautāju R. Bensonam. Tā esot caurgājamība, jauda, elektroniskais aprīkojums un sportiskums. “BMW” 90% domāts asfaltam, svešā mežā ar to nelīdīsi, turpretim ar “KTM” – kur acis rāda, tur dodies. Jā, “Hondai” ir laba automātiskā ātrumkārba, taču dzinējs… “KTM 1290 Super Adventure S” cena atkarīga no aprīkojuma: 15 400 – 20 000 eiro.

Par sevi runājot, pie “KTM” zināmā raupjuma un cietības (salīdzinot ar “BMW” un “Hondu”) pieradu ātri un šajā braucamajā varētu iemīlēties ne tikai mazliet, bet ar laiku – pat krietni. Taču sajūtas vienalga… Kā precīzi noraksturo “Latvija Gada motocikla” organizētāji savā mājas lapā: “Šitais verķis ir līdzīgs reaktīvajam bumbvedējam!”

Skatās tikai uz “KTM”

“Latvijas Gada motocikla” žūrijas loceklis Roberts Elbakjans brauc ar “KTM” enduro motocikliem pēdējos piecus gadus, konkursā līdz ar sešiem citiem šo motociklu lika pirmajā vietā (uzvarētājam “Yamaha Tracer” piecas 1. vietas un kopsummā tikai par vienu punktu vairāk): “”KTM” esmu tā iemīļojis, ka uz citiem neredzu jēgu skatīties. Kam man “BMW” jaukie rokturīši, nostrādātās kantītes un zelta ručkas, ja nokrītot tas viss aiziet pa gaisu!? Izskats man nav tik svarīgs kā inženieru risinājumi. “KTM” ir šaurāks un garāks par konkurentiem. Garāks amortizatoru gājiens un superrāmis. Lielisks spēcīgs dzinējs. Labi turas lietū uz ceļa un labi bremzējas. Tāds krosa baiks – sporta motocikls, kas nokļuvis uz ielas. Stabils un drošs. Kvalitatīvas detaļas. Jau tas, ka pēdējos 16 gadus “KTM” vinnējis Dakaras rallijā, vien ko liecina. Tajā pašā laikā pietiekami vienkāršs – remontējams un jaucams ar atslēgām, kas glabājas zem sēdekļa.”

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Kas tad Hondas motoram? 🙂 Turklāt KTM zirgi ir tikai uz asfalta, ne-asfalta režīmā ir mazliet virs 100. Nepārproti, ļoti labs tas KTM padevies, bet šobrīd BMW, Honda un KTM taisa ļoti labus lielos adventure močus. Vēl varētu mēģināt Ducatti pielikt, bet tas mūsu platuma grādos vispār nav populārs.

Draugiem Facebook Twitter Google+