Foto – LETA
Foto – LETA
Ministru prezidents Māris Kučinskis

Kučinska komentārs, kā amatā var atrasties Streļčenoks 11

Premjeram Mārim Kučinskim (ZZS) nav skaidrs, kā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieks Jaroslavs Streļčenoks līdz šim varēja atrasties amatā, ja jaunajā konkursā viņš atzīts par nederīgu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

“Ja komisija, vērtējot pēc striktajiem kritērijiem, nonāk pie secinājuma, ka neviens nav atbilstošs, tajā skaitā esošais, tad ir jautājums – kā viņš var un varēja strādāt, ja neatbilst [kritērijiem],” jautājumu izvirzīja Kučinskis.

Lūgts precizēt, kāpēc tad iestādi vada cilvēks, kurš neatbilst normatīvajā regulējumā noteiktajiem kritērijiem, viņš atbildēja ar pretjautājumu: “Kur bija ziņojums, kas aicina pievērst uzmanību, ka strādā tāds vadītājs, kurš neatbilst?” Premjers piebilda, ka šādu ziņojumu viņš nav saņēmis.

CITI ŠOBRĪD LASA

KNAB likums nosaka, ka birojs atrodas Ministru kabineta pārraudzībā, un Ministru kabinets institucionālo pārraudzību īsteno ar Ministru prezidenta starpniecību. Savukārt uz jautājumu, vai Streļčenokam nevajadzētu pašam atkāpties no amata, viņš norādīja, ka tas ir jājautā pašam KNAB vadītājam.

“No manis kā no premjera prasa pārraudzību, bet likums noteic, ka iejaukties KNAB darbībā es nevaru. Pat ja es to gribētu darīt, es nevaru,” minēja Kučinskis, piebilstot, ka premjera pārraudzība pār KNAB ir ļoti nosacīta.

Jautāts, vai tas nozīmē, ka vajadzētu palielināt premjera pilnvaras, Kučinskis atbildēja, ka vai nu tā, vai arī jāuzliek atbildība tam, kas ieceļ KNAB vadītāju amatā, proti, Saeimai.

Patlaban normatīvajā regulējumā valdot haoss, jo, piemēram, vienā gadījumā tiek prasīts iejaukties biroja darbā, citā – ne, kas premjera ieskatā nozīmē, ka nav noregulētas šīs robežas. Viņš piebilda, ka sarežģītais KNAB priekšnieka izvēlēšanās process izgaismo tiesību aktu problēmas, tāpēc ir jāsāk diskusija par iespējamām izmaiņām.

Tāpēc viņš uzdevis Valsts kancelejas direktoram divu nedēļu laikā sagatavot priekšlikumus ne tikai par risinājumiem KNAB darba organizācijā, bet arī par priekšlikumiem biroja pārraudzībā.

Konkursā uz KNAB priekšnieka amatu tika saņemti desmit pieteikumi, tomēr konkursa komisija pagājušajā piektdienā atzina, ka neviens no viņiem nav virzāms uz konkursa otro kārtu. Pirmajā kārtā atlases komisija izvērtēja kandidātu atbilstību normatīvajā regulējumā noteiktajiem kritērijiem. Aģentūras rīcībā esošā informācija liecina, ka starp kandidātiem bija arī pašreizējais KNAB vadītājs Jaroslavs Streļčenoks, kuram 17.novembrī beigsies amata pilnvaras.

Reklāma
Reklāma

Pretendentam bija jāatbilst 15 dažādiem kritērijiem:

1) prasmei vadīt un organizēt komandas darbu, lai nodrošinātu iestādes mērķu sasniegšanu, un spēja veidot pozitīvu komandas gaisotni iestādē, rūpējoties par komandu un motivējot to kopīgo mērķu sasniegšanai;

2) orientācijai uz attīstību, spēja pieņemt lēmumus, izvērtējot informāciju un uzņemoties atbildību par tiem;

3) vēlmei apliecināt savas profesionālās zināšanas un paust redzējumu par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības prioritātēm un nākotnes attīstības vīziju pretkorupcijas pasākumu pilnveidei Latvijā;

4) nevainojamai reputācijai;

5) latviešu valodas zināšanām un vismaz divu svešvalodu prasmei B līmenī;

6) augstākajai izglītībai;

7) amatam atbilstošai darba pieredzei un vismaz triju gadu pieredzei vadošā amatā publiskajā pārvaldē vai tiesību aizsardzības jomā;

8) noteiktajiem kritērijiem speciālās atļaujas pieejai valsts noslēpumam saņemšanai;

9) nav sasniegts pensijas vecums;

10) nav sodīts;

11) nav tiesāts;

12) nav saukts pie kriminālatbildības;

13) nav PSRS, Latvijas PSR vai kādas ārvalsts, kas nav Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts, drošības dienesta darbinieks, aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs;

14) nav ar likumu vai tiesas nolēmumu aizliegtas organizācijas dalībnieks;

15) atbilst likuma “Par valsts noslēpumu” kritērijiem.