Foto: Jūrmalas dome

Kur nonāk nauda, ko samaksājam, iebraucot Jūrmalā? 1

Maksa, ko iekasē no autobraucējiem par iebraukšanu Jūrmalā, tiek novirzīta vides uzturēšanai un sakopšanai, intervijā RīgaTV 24 raidījumā “Mana balss” sacīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) parlamentārais sekretārs Jānis Eglīts.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 18
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

“Ja mēs runājam par jēgu, tad sākotnēji, ieviešot šo maksu, nauda tika novirzīta vides uzturēšanai un sakopšanai, tā tika ieguldīta tieši vidē. Kā es noskaidroju no [Jāņa] Lediņa kunga, tas vēl joprojām turpinās,” sacīja Eglīts, diskutējot par portāla “Manabalss.lv uzsākto iniciatīvu atcelt negodprātīgo maksu par iebraukšanu Jūrmalā un citās īpaša režīma zonās.

Plašāka informācija video:

Jau vēstīts, ka sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par iebraukšanas maksas atcelšanu Jūrmalā, kā arī šādas maksas noteikšanas aizliegumu citviet Latvijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā iniciatīvas pieteicējs norādīts Valērijs Makrekovs, kurš iniciatīvā pauž pārliecību, ka Latvijas teritorija pieder valsts tautai, nevis atsevišķām pašvaldībām.

“Kāpēc Latvijā ir iespējams, ka kaut kur valstī par iebraukšanu kādās sabiedriskās teritorijās vai pat veselās pilsētās tiek iekasēta iebraukšanas maksa? Kāpēc tādas tiesības ir Jūrmalai, kāpēc nav Bauskai, Siguldai vai Rīgai? Un kas notiks, ja visas Latvijas pilsētas izdomās, ka tās arī ir īpaša režīma zonas?” sašutis Makrekovs.

Viņš uzskata, ka arī, piemēram, Siguldai un Cēsīm varētu rast pamatojumu ieviest iebraukšanas maksu, pašvaldībām atrodoties Gaujas Nacionālā parka teritorijā, kam sekotu arī Saulkrasti, Ventspils. “Kur mēs galu galā nonāksim?” nobažījies iniciatīvas autors.

Makrekova ieskatā Jūrmalā izdotie saistošie noteikumi par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā ir Satversmes 91.panta materiālā stāvokļa diskriminācijas pārkāpums un Satversmes 97.panta brīvās pārvietošanās pārkāpums, ko ar šiem noteikumiem ir atļāvis Ministru kabinets.

Viņaprāt, šāda samaksa esot ne tikai negodīga pret valsts iedzīvotājiem un Latvijas viesiem, bet tādām naudas iekasēšanas metodēm bieži sekojot arī nepārredzams finanšu izlietojums un augsti koruptīvie riski. Makrekovs uzskata, ka šāda nodeva neatbilst godīgam pakalpojuma sniegšanas principam.

Lai risinātu šo situāciju, viņš piedāvā grozīt Ministru kabineta noteikumus, tādējādi liedzot noteikt iebraukšanas maksu kādā no teritorijām, ko sauc par īpaša režīma zonām. Makrekovs pārliecināts, ka ir virkne citu iespēju, kā sargāt īpaša režīma zonas, “ja tās patiešām ir jāsargā”.

Reklāma
Reklāma

Viņš zināja teikt, ka vairākas sabiedrības grupas esot izteikušas negatīvus atzinumus un iebildumus par šādu maksājumu esamību, taču likumīgais pamats ļaujot visu iebildumus ignorēt.

“Par nožēlu jāsecina, ka daudzi ir samierinājušies un pieņēmuši to kā normu vēl no padomju laikiem, taču patiesībā tāda nemaz nedrīkst būt! Atceļot šo iekasēšanas iespēju, sabiedrības ieguvums būs negodīgas samaksas atcelšana, citu samaksu atbilstība Satversmei un godīgāks iekasēšana princips pēc saņemtā pakalpojuma, nevis ģeogrāfiskā stāvokļa. Un, protams, Jūrmalas atgriešanās pie Latvijas tautas,” pārliecināts iniciatīvas iesniedzējs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.