Mobilā versija
+0.4°C
Krišs, Ksenija, Eglons
Otrdiena, 24. janvāris, 2017
11. novembris, 2014
Drukāt

Kurš piemērotākais Latvijai? Auto jaunumi – arī sliktos ceļa un laika apstākļos (2)

Foto - Raimonds VolontsFoto - Raimonds Volonts

Testos ātrākais – "Subaru WRX STI".

Nebija, protams, paredzēts “Gada auto” titula pretendentus dzīt tanku ceļos. Mūsu ierašanās Ādažu poligonā bija, tā teikt, armijas un tautas vienotības demonstrācija. Taču – Kadagas, Iļķenes un pašu Ādažu apkārtnes sīkceliņi žūrijai tā iepatikās, ka triju testa dienu (divas no tām lietainas) laikā tā sauktie vieglie auto līdzenas maģistrāles redzēja pavisam maz. Salāpīts asfalts, grants, meža takas. Pilnpiedziņas grupai – arī smiltājs. Arī tumsa, kas atnāk jau agrā pēcpusdienā. Viss, ar ko neizbēgami nākas sastapties Latvijas apceļotājam.

Rezultāts – secinājumu, spriedumu, vērtējumu jūra, ar kuru turpināsim iepazīstināt vēl ilgi. Pagaidām divas jauna auto izvēlē, šķiet, noderīgas atziņas.

Pirmā. Ja gribu braukt sēņot tur tālāk aiz Dižpurva, makšķerēt vientuļā ezeriņā aiz dubļu peļķes, kura aptur visus “parastus” auto, vai man vajadzīgs “džips”? Vai vismaz sevi jau pierādījušās “mazās apvidus klases” (“Qashqai”, “Yeti”, RAV4″ un citi) auto? Mēs iebraucām poligona smiltājā ar šiem, ar “Jeep Cherokee”, un līdzi paņēmām pēc skata gluži rātnus tālu asfalta ceļu auto – “Škoda Octavia Scout” un “Opel Insignia Tourer”. Parastus “vagonus”. Bet ar nedaudz palielinātu klīrensu un – pilnpiedziņu. Tad, lūk – abi aizbrauca turpat, kur “apvidnieki” (opelim gāja mazliet grūtāk – lielākas priekšējās pārkares dēļ spoilera “lūpa” smiltis pārāk raka). Bez riska iesēsties, bez pārliekas piepūles. Bet ātrā asfalta braucienā taču šie abi neapšaubāmi būs gan komfortablāki, gan ekonomiskāki (aerodinamika!) gan par “Jeep”, gan “džipiņiem”. Nu ko – varbūt jāpaplašina konkursa apakšnominācijas “apvidus auto” pretendentu loks?

Otrā atziņa. Par visu auto ražotāju bagātīgi piedāvātajām elektroniskajām inovācijām, kuras reizēm uztveram ar krietnu ironijas piedevu. Dzimusi ar jauno “Nissan Qashqai” no poligona melnā tumsā uz Rīgu braucot. Esmu noguris un pārāk slinks, lai piecreiz minūtē gaismas sviriņu no tuvajām uz tālajām raustītu. Un ripoju ar tuvajiem. Tā, kā to diemžēl dara lielākā daļa līdzpilsoņu. Un tādēļ vestes neuzvilkušus gājējus sit. Bet te – atradis mazu atstarpi pretimbraucošo virtenē, auto tālās gaismas ieslēdz pats. Un izslēdz, priekšā braucošā sarkanai astei tuvojoties. Un atkal ieslēdz, kad tas citus netraucējot iespējams. Nākamajā dienā kolēģi stāstīja, ka līdzīgi un patīkami pārsteidzis arī “Ford Mondeo”.

Super!!! Šī “fīča”, kuru pirms pāris gadiem lielīgi demonstrēja “Range Rover”, tad “Audi” (iespējams, hronoloģiskā secība bija otrāda), nonākusi demokrātiskāku marku masveida bruņojumā, noteikti glābs dzīvību.

Satiksmes un pasaules drošībai

Satiksmes drošība, kuras nepietiekamības dēļ ik gadus Latvijā iet bojā vairāk nekā 100 cilvēku, nav iespējama bez labas tehnikas, bez moderniem auto un to drošības sistēmām. Tādēļ meklējam “Gada auto”.

Bet pat vislabākie auto neļaus justies labi Ukrainas notikumu satricinātā pasaulē, ja tajā pietrūks stabilitātes, pārliecības par pamatvērtību pienācīgu aizsardzību. Kaut vai ar militāru spēku, ar motorizētu tehniku, kas pielāgota citām vajadzībām. Ar karavīru drosmi un patriotismu.

Tādēļ “Latvijas Gada auto” šoruden notika Ādažu poligonā. Tādēļ labākie ceļojumu, ģimenes un komercauto tiek fotografēti un filmēti kopā ar Latvijā esošu un mūsu neatkarību garantējošu NATO militāro tehniku. Tādēļ konkursa organizatori paši ziedos kritušo Latvijas karavīru piemiņas vietas izveidei NBS Ādažu kara bāzē un aicina to darīt arī citus. Ja arī jūs vēlaties ziedot starptautiskās misijās kritušo Latvijas karavīru piemiņas vietas izveidei, informāciju par fondu un ziedošanas iespēju meklējiet mājaslapā kalpaks.lv.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Vispiemērotākā (un vislabākā) mašīna ir …………. darba mašīna !!!!!!

Draugiem Facebook Twitter Google+