Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
13. oktobris, 2014
Drukāt

Kurss uz miega valstību: praktiskas idejas, kā labāk aizmigt un gulēt

Foto: ShutterstockFoto: Shutterstock

Cieta gulta, asa sega, neērts spilvens… Dažās naktīs ir pārāk grūti aizmigt. Labi, ja ir vērtīgs padoms, kā iegrimt saldajā sapņu valstībā!

Tumsas draugs

Par miega hormonu dēvētais melatonīns ir ķīmiska viela, kas regulē bioritmus un palīdz pielāgoties diennakts maiņai. Daudzi dzīvnieki, kas ir jutīgi pret melatonīna svārstībām organismā, dodas ziemas miegā.

Šis hormons sāk sintezēties līdz ar mijkrēšļa iestāšanos un maksimumu sasniedz dziļā naktī, bet rītausmā melatonīna līmenis atkal krītas. Cilvēks līdz ar tumsu kļūst gurdenāks, miegaināks. Jo augstāka šā hormona koncentrācija, jo saldāks miegs. Tādēļ, lai nogulētu vēlamās 7–9 stundas, svarīgs nosacījums ir tumsa. Līdz ar rudens iestāšanos tas vairs nav tik grūti kā īsajās vasaras naktīs.

Pēc 30 gadu vecuma melatonīna sintēze organismā sarūk, tāpēc miega problēma arvien nomācošāka kļūst pusmūžā. Arī dzīves ritms un dienas laikā piedzīvotais stress bieži vien rada bezmiegu, vājinot darbaspējas un imūnsistēmu. Tomēr ir vairāki paņēmieni, kas palīdz iemigt.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+